Polski
Gamereactor
recenzje
Atomic Heart

Atomic Heart

Mundfish bierze udział w grze w stylu BioShock z tym pełnym akcji tytułem osadzonym w alternatywnym Związku Radzieckim.

HQ

Być może było to trochę krzywdzące, ale zawsze byłem trochę sceptyczny wobec Atomic Heart. Zwiastuny i rozgrywka, które deweloper Mundfish udostępnił przed premierą, sprawiły, że gra wygląda niezwykłie, a lata rozczarowania zwiastunami sprawiły, że zgadywałem każdą taką opinię. Ale w każdym razie, Atomic Heart jest teraz tutaj, a ja byłem całkowicie zanurzony w świecie w ciągu ostatnich kilku dni, aby zobaczyć, jak ten oczekiwany projekt faktycznie kształtuje się w praktyce.

Zacznę od stwierdzenia, że grafika i prezentacja Atomic Heart dorówna tym zwiastunom. Świat jest wspaniale zrealizowany, pięknie wyrzeźbiony, pełen charakteru, a wszystko to gra niesamowicie płynnie z jedwabiście płynnymi animacjami i liczbą klatek na sekundę. Atomic Heart's świat Facility 3826 jest bez wątpienia jednym z najbardziej kreatywnych światów gry, z jakimi się spotkałem, i chociaż bardzo przypomina BioShock (szczególnie pływające miasto Columbia w BioShock Infinite , co jest ironiczne, ponieważ jest to gra zakorzeniona w komunizmie, podczas gdy Columbia jest o kapitalizmie i amerykańskim śnie), nie można zaprzeczyć, że zespół Mundfish naprawdę pozwolił swoim kreatywnym sokom płynąć, aby przygotować tę uderzającą grę wideo.

Pierwsze 30 minut Atomic Heart jest również jednym z najmocniejszych otwarć gry wideo, z jaką kiedykolwiek miałem do czynienia, z mnóstwem szczegółów i kolorów ożywiających ten alternatywny świat Związku Radzieckiego - chociaż warto wspomnieć, że otwarcie jest wyraźnie pozbawione akcji gracza i sprawczości. Narracja jest również interesująca i zakorzeniona w tajemnicy i zdradzie, a ty, gracz, masz za zadanie zebrać kawałki, aby ustalić, dlaczego i jak Facility 3826's populacja robotów straciła swoje kulki i jakie rodzaje mrocznych i strasznych sekretów pozornie idealne utopijne społeczeństwo ukrywa. Jest to, bez cienia wątpliwości, bardzo BioShock i nie mam z tym absolutnie żadnych zastrzeżeń, ponieważ świat i historia są doskonałe.

HQ
To jest reklama:

Ale tutaj w moich oczach wszystko zaczyna się Atomic Heart rozpadać, ponieważ makro tej gry, szersze i bardziej wpływowe części, są bardzo dobre, ale mikro, drobne szczegóły, które odnoszą się do rzeczywistej rozgrywki, mają tendencję do walki. Weźmy na przykład walkę. Roboty i wrogowie, z którymi musisz się zmierzyć, są genialnie zaprojektowane i czasami naprawdę przerażające. Ale walka z nimi wydaje się uciążliwa, ponieważ Atomic Heart jest dość sztywną grą w praktyce. Nie możesz biegać, tak naprawdę nie oczekuje się, że będziesz walczył ze wszystkimi robotami (nawet jeśli możesz, jeśli chcesz), a rozgrywka została zaprojektowana w taki sposób, że nie jest tak płynna i płynna jak inne tytuły FPS. Wszystko to kończy się doświadczeniem, w którym unikałem walki, kiedy tylko mogłem, ponieważ podczas gdy mechanika strzelania jest dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana, ruch i walka wręcz są dalekie od tego. Jest to powolne i frustrujące, i wydaje się, że zawsze walczysz z grą, aby popchnąć protagonistę P-3 (znanego również jako Major Nechaev), aby był bardziej generycznym i ekscytującym bohaterem akcji.

Dodajmy do tego fakt, że amunicja jest trudna do zdobycia, a nawet zdobywanie i ulepszanie nowych broni jest męczące, ponieważ Atomic Heart ma tak przytłaczający system zasobów, który jest zbyt skomplikowany. Musisz zebrać mnóstwo różnych zasobów, aby móc ulepszyć broń i umiejętności P-3, a ponieważ grabież jest również nadmiernie wdrażana (wejdziesz do pokoju i przekonasz się, że każda szuflada, biurko, szafka, skrzynia, półka itp. musi zostać otwarta, abyś mógł zdobyć minimalne ilości zasobów) wszystko to po prostu łączy się w doświadczenie, w którym nie czuję się podekscytowany ani zachęcony do ulepszenia własnego sprzętu.

Atomic Heart
Atomic HeartAtomic HeartAtomic Heart
To jest reklama:

Mimo to świat jest oszałamiający, aby patrzeć i wędrować, mimo że tak naprawdę nie prosi się o eksplorację. Zamknięty świat jest zaprojektowany w taki sposób, że masz głównie podążać za podstawowymi rytmami narracji, a kiedy zdecydujesz się eksplorować gdzie indziej, nigdy tak naprawdę nie spotkasz się z dużym zainteresowaniem. Gra robi, co może, aby utrzymać emocje w postaci systemu zaangażowania Kollektiv Neural Network, w którym posiłki robotów zostaną wysłane do dowolnego miejsca na mapie, w którym sprawiasz kłopoty lub po prostu zostaniesz zauważony przez jedną z setek natrętnych kamer. Ale biorąc pod uwagę, że nigdy tak naprawdę nie szukasz walki, ten system reagowania wydaje się nieco oderwany od tego, czym Atomic Heart naprawdę chce być jako gra.

Mówię to, ponieważ jest jasne, że Atomic Heart chce być bardziej podobny do BioShocka 1 i 2 niż Infinite. Jednak rozgrywka jest zasadniczo zbudowana tak, aby przypominała to, co Infinite wniósł do stołu, z wieloma możliwościami walki w uderzającym, ale pustym świecie uczuć, który został po prostu stworzony jako platforma do opowiadania historii i niewiele więcej. Dla mnie to wszystko daje Atomic Heart puste uczucie, gdzie z jednej strony po prostu nie mogę się powstrzymać od ślinienia się i celebrowania narracji i projektu świata, ale z drugiej strony walczę o znalezienie rozrywki i emocji, gdy jestem zamknięty w rozgrywce.

Dodam również, że są pewne obszary, które są po prostu naprawdę okropne, w tym aktorstwo głosowe P-3 i dialogi, które dzieli ze swoją gadającą rękawicą. Jest płaski, nudny i zawsze sprawia, że wzdychasz z rozczarowania, gdy jeden z nich powie coś niesamowicie głupiego i głupiego przypominającego Duke Nukem. Na szczęście przynajmniej rękawica jest przydatna jako narzędzie i może być używana do jednej z wielu umiejętności, w tym telekinezy i ataków mrozu, które są przydatne do interakcji ze światem i spowalniania wrogów, co wprawdzie łagodzi i sprawia, że walka jest nieco przyjemniejsza - chociaż w żadnym wypadku nie jest to kompletne rozwiązanie.

Atomic HeartAtomic Heart

Prawdopodobnie nikogo nie zdziwi, gdy usłyszysz, że gra o rozmiarze Atomic Heart's ma również sporo błędów i niezgrabnych funkcji projektowych, ponieważ z tego, co doświadczyłem, to robi. Między drzwiami, które nie otwierają się na powtarzające się linie dialogowe, do poziomów zaprojektowanych w taki sposób, że wrogowie przygwożdżą cię do postrzępionego terenu, a następnie pobiją cię na śmierć, podczas gdy po prostu nie możesz się ruszyć ani skontrować, wiele razy zginąłem z przyczyn poza moją kontrolą, i równą, jeśli nie większą liczbę razy, gdy musiałem wyjść do głównego menu, aby gra działała znów.

Mam jednak nadzieję, że Mundfish może rozwiązać niektóre z tych problemów w okresie przygotowawczym do premiery, ponieważ w tej grze jest naprawdę wiele do kochania. Grafika jest tak "next-genowa", jak to tylko możliwe, świat jest cudowny, dźwięk i ścieżka dźwiękowa są najwyższej jakości, a narracja jest całkowicie interesująca i wciągająca. Gdyby nie toporna i zbyt skomplikowana natura, Atomic Heart byłaby prawdopodobnie jedną z najlepszych gier roku, dlatego szkoda, że jest zawiedziona tak szeroką listą drobnych, ale powszechnych problemów.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Świat jest uderzający i pięknie zrealizowany. Grafika jest najwyższej jakości. Narracja jest wciągająca i ekscytująca. Roboty i wrogowie są przerażające i dobrze zaprojektowane.
-
Aktualizacja i system zasobów jest zbyt skomplikowany. System grabieży jest pogarszający. Walka i rozgrywka są niezgrabne i niewygodne. Aktorstwo głosowe głównego bohatera jest fatalne.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Atomic Heart - Instynkt anihilacjiScore

Atomic Heart - Instynkt anihilacji

RECENZJA. Przez Jakob Hansen

Nadużywana przez gadającą kaczkę i załatwiająca sprawy dla napalonej sztucznej inteligencji - Annihilation Instinct jest tak samo dziwna jak główna gra, ale czy jest równie dobra?

Atomic HeartScore

Atomic Heart

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Mundfish bierze udział w grze w stylu BioShock z tym pełnym akcji tytułem osadzonym w alternatywnym Związku Radzieckim.



Wczytywanie następnej zawartości