W 2025 roku w składzie Formuły 1 ulegną duże zmiany. Po "otwartych i konstruktywnych dyskusjach" Valtteri Bottas i Zhou Guanyu nie będą kontynuować współpracy z Kick Sauber Motorsport. Zamiast tego szwajcarski zespół kupiony przez Audi będzie miał w przyszłym roku za kierowców Nico Hulkenberga i Gabriela Bortoleto.
Bortoleto będzie pierwszym brazylijskim kierowcą od czasu odejścia Felipe Massy w 2017 roku (chociaż Pietro Fittipaldi zastąpił Grosjeana po jego wypadku w 2020 roku). Urodzony w Sao Paulo w 2004 roku Bortoleto był mistrzem świata F3 w 2023 roku, a w tym roku prowadzi w F2, a w przyszłym roku przeskoczy do największej kategorii.
W 2022 roku Bortoleto dołączył do A14 Management, agencji zarządzającej kierowcami założonej przez Fernando Alonso, która wybiera młode talenty z kartingu i szkoli ich na kierowców F1.
Sam Alonso wspierał Bortoleto w jego karierze i zbliżyli się do siebie, mimo że w przyszłym roku staną się rywalami. "Jest niesamowitym talentem i bardzo skromną osobą, co myślę, że jest największą rzeczą, nad którą musimy popracować" – powiedział Alonso na początku tego roku, jak nagrano na oficjalnej stronie Formuły 1, mówiąc, że to kwestia czasu, zanim dołączy do F1.
Bortoleto powiedział na konferencji prasowej w tym tygodniu, że zwykli żartować, ponieważ zanim Bortoleto się urodził, Alonso ścigał się od trzech lat.
Bortoleto dołącza do jedynego zespołu w tym sezonie F1, który nie zdobył jeszcze punktu, ale jest optymistą: do zespołu, który w 2026 roku stanie się zespołem Audi, dołączają nowi ludzie.