Polski
Gamereactor
recenzje
Capes

Capes

Spitfire Interactive przenosi nas do brutalnego świata superbohaterów w tej innej wersji turowej gry strategicznej.

HQ

To prawda, zmęczenie superbohaterami to bardzo realny problem. Nie możesz nigdzie zajrzeć, nie stając twarzą w twarz z czymś z Marvel, DC, Invincible, The Boys, lub naprawdę któregokolwiek z innych uniwersów superbohaterów, które są popularne, a jeśli już, to modne w dzisiejszych czasach. Z tego powodu możesz być albo nieznany, albo mniej skłonny do sprawdzenia turowej gry strategicznej Spitfire Interactive Capes, ale byłby to błąd z kilku powodów.

HQ

Zacznijmy od tego, że Capes nie należy do żadnego z tych ustalonych wszechświatów. Spitfire Interactive przestudiowało wiele z tych bardziej rozpoznawalnych światów, aby pomóc im stworzyć historię i świat w tej grze, ale nie potrzebujesz żadnego doświadczenia z szerszym światem Marvel lub DC, ani nie musisz śledzić lat innych historii i projektów, aby móc zrozumieć i cieszyć się historią tutaj serwowaną. To oryginalna opowieść opowiedziana w oryginalnym uniwersum, co daje twórcom duże pole do popisu na opowiedzenie własnej historii, takiej, która nie jest rządzona i poddawana wielu kaprysom, jak bardziej tradycyjne historie o superbohaterach.

Mówię to, ponieważ Capes to opowieść o jednostce superruchu oporu walczącej z superzłoczyńcami, którzy przejęli kontrolę nad miastem po pokonaniu jego superprotektorów dziesiątki lat temu. Jeśli już, to wydaje się to bardziej autorytarnym podejściem do historii The Boys, w której jest zbiorowa garstka dobrych walczących ze złą i skorumpowaną całością, a w związku z tym można spodziewać się mściwych i okrutnych wrogów, strasznych szans prawie przez cały czas i dojrzałego tonu, który różni się od historii PG, które Marvel lubi prezentować swoim odbiorcom. Nie powiem wam, że Capes to zupełnie wyjątkowa i nieodkryta historia, jakiej nigdy wcześniej nie widzieliśmy, ponieważ tak nie jest, ale odświeżające jest doświadczenie opowieści, w której stawką są szanse, w której wydaje się, że pełni nadziei bohaterowie mogą przegrać, a to jest to, co Capes oferuje wiele.

To jest reklama:
CapesCapes

Obszarem, w którym ta gra zaczyna naprawdę wyróżniać się na tle innych, jest jej rozgrywka. Strategia turowa nie jest niczym nowym, mieliśmy nawet superbohaterskie wersje w Marvel's Midnight Suns, ale Capes stara się wyprzedzić innych w tym gatunku, oferując rozgrywkę niepolegającą na losowych liczbach lub procentach oraz innych frustrujących elementach, na które gracz nie ma wpływu. Capes to strategia, tak czysta, jak to tylko możliwe. Musisz ustawić swoje postacie, wykorzystać je jako drużynę, najpierw eliminować zagrożenia, które uważasz za najbardziej śmiertelne, chronić słabszych członków, wykonywać zadania poboczne i cele, a wszystko to bez korzystania z systemów osłon. Frustracja związana z brakiem czystych ataków nie jest obecna w tej grze, ale biorąc pod uwagę bardziej przystępny styl rozgrywki, mniej zależny od wartości liczbowych i systemów, oznacza to, że Capes może być absolutnym koszmarem do pokonania.

Ponieważ nie możesz wykorzystać otoczenia na swoją korzyść w taki sam sposób, jak XCOM, a gra uwielbia rzucać w ciebie ogromnymi sumami wrogów naraz, często wydaje się, że istnieje jeden sposób na pokonanie każdej misji. Kiedy zaczynasz próbować czegoś świeżego, często wydaje się, że gra jest zasadniczo zbudowana tak, aby czasami do tego zniechęcać, a niektóre misje wymagają ochrony NPC AI, którzy rzucają się do walki bez lekceważenia własnego samopoczucia lub prosząc cię o pokonanie zwykłej hordy wrogów, jednocześnie powstrzymując superzłoczyńcę zdolnego do zniszczenia całej drużyny bez wysiłku. Musisz być zorientowany i mieć powinowactwo do strategii, aby odnieść sukces i rozwijać się w tej grze, ponieważ w przeciwnym razie prawdopodobnie okaże się to frustrujące.

Są więc wyraźne plusy i minusy strategicznego projektu rozgrywki, który przyjęło Capes. Potrafię docenić brak losowych elementów liczbowych, ale jednocześnie wydaje mi się, że odbyło się to kosztem wolności i sprawczości gracza.

To jest reklama:
CapesCapes

Projekt postaci jest jednak bez wątpienia atrakcją. Każda postać pasuje do określonego archetypu z własnymi umiejętnościami i stylami gry, które współpracują z innymi postaciami, zapewniając unikalne i skuteczniejsze zdolności synergiczne. Niezależnie od tego, czy grasz jako speedster zaprojektowany do pokrywania dużych części pola bitwy i atakowania przed odskocznięciem, czy zamiast tego przyjmujesz rolę osiłka, przyciągając uwagę wrogów i pochłaniając obrażenia, istnieje wielu bohaterów, z którymi możesz się zapoznać, awansować i ulepszać dzięki dość prostemu pakietowi progresji. I będziesz musiał je opanować, ponieważ gdy superzłoczyńca dołączy do walki, odkryjesz, co to znaczy być robakiem na przedniej szybie samochodu, robakiem, którego jedyną nadzieją na przetrwanie jest wyrafinowana i niemal bezbłędna gra zespołowa.

Ludzie z Spitfire Interactive wykonali fantastyczną robotę przy prezentacji tej gry. Interfejs użytkownika i HUD są bardzo wyrafinowane i przejrzyste, grafika jest przejrzysta i łatwa do naśladowania w walce dzięki projektowi 3D, a jednocześnie ma komiksowy styl z dymkami i komiksowymi czcionkami i stylizacjami, a także rysowanymi elementami, gdy nie ma akcji, aby jeszcze bardziej podkreślić komiksowe korzenie i motyw Capes. Aktorstwo głosowe jest również na najwyższym poziomie, ścieżka dźwiękowa heroiczna i dopasowana do tematu, a animacje na tyle proste, że nie przytłaczają, zachowując jednocześnie szczegóły.

Myślę, że z przyciskiem cofania w walce i być może dostosowaniem i dostosowaniem poziomu trudności, a może samej liczby wrogów, którymi rzuca na ciebie Capes, może to być topowa strategia turowa. W obecnej formie, z kilkoma pułapkami, nie jest tak dopracowany, jak bym się spodziewał, ale to nie znaczy, że nie ma wiele do pokochania i docenienia w budowaniu świata, narracji, projektowaniu postaci i prezentacji. Spitfire Interactive podjęło pewne ryzyko związane z tą grą, nie wszystkie się opłaciły, ale na pewno nadal jest w niej duży potencjał i obietnica.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Główną atrakcją jest system strategii, który nie opiera się na procentach. Świetne budowanie świata. Najlepszy projekt postaci. Niesamowita prezentacja.
-
Czasami gra może być frustrująca ze względu na rozmieszczenie wrogów lub zachowanie SI.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Capes Score

Capes

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Spitfire Interactive przenosi nas do brutalnego świata superbohaterów w tej innej wersji turowej gry strategicznej.



Wczytywanie następnej zawartości