W 2024 roku chińska Narodowa Administracja Prasy i Publikacji (NPAA) zatwierdziła rekordową liczbę gier – dokładnie 1,416 – co oznacza najwyższy wskaźnik akceptacji od pięciu lat. Ten gwałtowny wzrost liczby zatwierdzeń odzwierciedla prawie 32% wzrost w porównaniu z 2023 rokiem, kiedy zatwierdzono tylko 1 075 gier. Skok nastąpił po znacznym spadku w 2022 r., kiedy liczba zatwierdzeń spadła do około 500. Większość gier jest rodzima, z czego 1 306 jest tworzonych w Chinach, pozostawiając tylko 110 od zagranicznych deweloperów.
Trend ten podkreśla dynamicznie rozwijający się chiński rynek gier, na którym deweloperzy coraz częściej tworzą udane tytuły, takie jak Black Myth: Wukong, który przyciągnął międzynarodową uwagę. Podczas gdy sprzedaż gier w Chinach wzrosła w tym roku o 7%, kraj ten nadal egzekwuje rygorystyczne przepisy. Na przykład gracze poniżej 18 roku życia mogą grać w gry tylko przez jedną godzinę w weekendy i święta państwowe.
Pomimo solidnej chińskiej sceny gier, zachodnie gry napotykają znaczne bariery podczas próby wejścia na rynek. Z kolei sprzedaż nowych gier w Europie spadła o 29% w 2024 roku. Biorąc pod uwagę tę szybką ekspansję, jakie są twoje przemyślenia na temat łatwości, z jaką chińskie gry trafiają na Zachód, podczas gdy zachodnie gry mają trudności z aprobatą w Chinach?
Jak myślisz – czy ten trend utrzyma się w nadchodzących latach?