Polski
Gamereactor
wiadomości
The Talos Principle 2

Croteam o tym, że zasada Talosa była "szczęśliwym przypadkiem" i o tym, jak przez dziesięciolecia opowiadał o sztucznej inteligencji

Davor Hunski zastanawia się nad tym, co przekazywała ich oryginalna łamigłówka pierwszoosobowa teraz, gdy sztuczna inteligencja stała się namacalną codziennością.

HQ

W zeszłym miesiącu w Bilbao mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w panelu zorganizowanym przez Croteam Davora Hunskiego i Damjana Mravunaca, którzy podzielili się wieloma interesującymi spostrzeżeniami na temat tworzenia ich wysoko cenionych łamigłówek pierwszoosobowych, The Talos Principle i The Talos Principle 2.

Rozmowa była częścią BIG Conference 2024, gdzie mieliśmy również okazję spotkać się z Hunskim w poniższym wywiadzie, który przerodził się w głęboką, wyczerpującą rozmowę, w której dyrektor kreatywny stał się jeszcze bardziej szczegółowy i osobisty".

HQ

Początki Zasady Talosa sięgają szczęśliwego przypadku, kiedy Hunski eksperymentował z pomysłami na Serious Sam. Początkowo skupiał się na rozwiązaniu odwiecznego tropu zagadki mechaniki "klucz i drzwi", która jest podstawą wielu gier, takich jak DOOM czy Zelda, i szukał bardziej interesującego sposobu na spełnienie tej funkcji. Jak sam opisuje:

"Próbowałem wymyślić, jak rozwiązać problem konieczności lub potrzeby znalezienia jakiegoś klucza i otwarcia drzwi... Nie chcieliśmy robić typowego niebieskiego klucza i niebieskich drzwi"

Te eksperymenty doprowadziły do opracowania podstawowej mechaniki łamigłówek, która położyła podwaliny pod Zasadę Talosa. To, co zaczęło się jako mały projekt poboczny, szybko przekształciło się w coś znacznie większego, a zespół odkrył, że gracze doceniają wyzwanie polegające na łączeniu mechanik w nieoczekiwany sposób. "Ludziom podobały się one najbardziej" – wspomina Hunski, podkreślając, jak eksperyment przerodził się w grę definiującą gatunek. W miarę udoskonalania koncepcji zespół opracował bardziej złożone systemy, takie jak siatka laserowa i łamigłówki oparte na czasie, które dobrze ze sobą współpracowały, tworząc bardziej solidny system łamigłówek. Szeroko zakrojone testy rozgrywki, w tym testy z botem, jeszcze bardziej udoskonaliły mechanikę.

W wywiadzie, który można obejrzeć z lokalnymi napisami, Hunski wyjaśnia również, że stworzenie sequela tak wyjątkowej gry było trudną i odważną decyzją, a zespół potrzebował prawie pięciu lat na opracowanie historii, mechaniki rozgrywki i grafiki, aby upewnić się, że są gotowi na kontynuację.

"Myślę, że nasza historia mówi, że jesteśmy dobrym gatunkiem na tej planecie"

Ale, naturalnie, chcieliśmy też podejść do tej dyskusji filozoficznie.

Już dziesięć lat temu zespół Croteam zmagał się z implikacjami sztucznej inteligencji w społeczeństwie i posłużył jako narzędzie do zbadania tych tematów. Zastanawiając się nad dystopijną naturą sztucznej inteligencji zarówno w fikcji, jak i w rzeczywistości, Hunski mówi: "Zawsze myśleliśmy, zwłaszcza w latach 90. i 2000., że niesprawiedliwe jest nie dostrzeganie pozytywnej strony przyszłości, ludzkości i sztucznej inteligencji". Podczas gdy wielu przedstawia sztuczną inteligencję jako zagrożenie, zasada Talos zmusiła graczy do rozważenia potencjału sztucznej inteligencji w ulepszaniu cywilizacji i kultury.

Dziś, gdy sztuczna inteligencja jest bardziej palącym problemem niż kiedykolwiek, Hunski pozostaje optymistą. I dodaje: "Nie sądzę, że ludzkość powinna być przedstawiana jako coś złego, ponurego czy coś w tym rodzaju. Myślę, że nasza historia mówi, że jesteśmy dobrym gatunkiem na tej planecie i że jesteśmy w stanie przezwyciężyć nasze problemy". Wraz z ewolucją sztucznej inteligencji CCO wyobraża sobie przyszłość, w której technologia, taka jak ta badana w The Talos Principle, może być postrzegana jako narzędzie postępu, a nie zwiastun zagłady, co sugeruje, że gry mają obowiązek odkrywania tych złożoności i zachęcania graczy do krytycznego myślenia o przyszłości.

"Na przykład my w Croteam kłócimy się o coś. Ja myślę A, ty myślisz B, prawda? I musimy zdecydować, co będziemy robić. Ale w momencie, kiedy zdecydujemy, okej, to ty decydujesz, przejdziemy do B, prawda? Od tego momentu B będzie moim zdaniem. Cóż, nie moja opinia, ale dam z siebie wszystko, aby pomóc ożywić B, Twoją opinię w życie. Więc to nie jest tak, że chcę narzucać swój pogląd na rzeczy".

Omawiając projekt gry, Hunski podkreśla, jak ważne jest, aby umożliwić graczom podejście do kwestii filozoficznych z wielu perspektyw, a nie narzucać jeden światopogląd. Opisuje ich podejście jako oferowanie graczom szansy na wyrobienie sobie własnych opinii, uznając złożoność sztucznej inteligencji i filozofii bez wymuszania jakichkolwiek wniosków. Ta filozofia zachęcania do eksploracji i krytycznego myślenia rezonuje w projekcie gry, zapraszając graczy do odkrywania własnych odpowiedzi na pytania stawiane przez narrację.

Czy grałeś w The Talos Principle 1 lub 2? Jak długo będziemy musieli czekać na The Talos Principle 3? A jak myślisz, co pokryje swoją narracją sci-fi? Zostaw komentarz poniżej.

Tagi:

AI

Powiązane teksty

The Talos Principle 2Score

The Talos Principle 2

RECENZJA. Przez Patrik Severin

Patrik głaskał koty i rozwiązywał zagadki w długo oczekiwanej kontynuacji jednej z najlepszych gier 2014 roku...



Wczytywanie następnej zawartości