Polski
Gamereactor
recenzje
Darfall

Darfall

Patrick biega jak zdezorientowany czarodziej, budując wiele miast, szukając lornetki i pokonując demoniczne inwazje w tej hybrydowej grze fabularnej i strategii czasu rzeczywistego...

Kiedy zacząłem jeździć próbnie Darfall, od razu pomyślałem o takich tytułach jak They are Billions, Warcraft 3, Diplomacy is Not an Option, Age of Darkness: Final Stand, Thronefall, Cataclismo i Spellforce 3. Dzieje się tak ze względu na elementy odgrywania ról, skupienie się na rotacji dnia i podejście do budowy fortecy. To stawia ją w dość niszowej grupie tytułów z gatunku strategii. Musisz docenić zarówno strategię czasu rzeczywistego, jak i odgrywanie ról, aby docenić pracę SquareNite.

W Darfall wcielamy się w bohatera, którego przeznaczeniem jest uratowanie swojego świata przed zniszczeniem. Zostaliśmy poproszeni o zbadanie kontynentu Aganor i obronę go za pomocą drewna, kamienia i żelaza. Na początku wyzwaniem są dla nas głównie niebezpieczne zwierzęta i orkowie. Zmienia się to dość szybko i jesteśmy zmuszeni do przetrwania hord szkieletów i demonów. W tym tytule kontrolujesz potężną postać, którą możesz ulepszać i rozwijać podczas misji kampanii. Twoje postępy są również przenoszone do następnej misji. Nawet jeśli zaczniesz jako czarodziej, z czasem uzyskasz dostęp do innych postaci i większej liczby budynków.

Darfall
To mniejsze miasteczko. Jeśli grasz wystarczająco długo, mogą urosnąć i stać się gigantyczne.

Niestety, ta historia nie jest niczym do powieszenia na choince. Udaje mu się przybić wszystkie klisze gatunku fantasy, zanim kampania dobiegnie końca. Twórcy przyznają, że taki jest pomysł, ale nie działa to zbyt dobrze. Nigdy nie angażuję się ani nie interesuję się wystarczająco wydarzeniami. Nigdy tak naprawdę nie poznajemy postaci dogłębnie, a doświadczenie nie jest tak ciekawe, jak na przykład w Warcraft III. Mogę jednak pominąć fakt, że jest to tytuł niezależny i pomimo mojej krytyki doceniłem aspekty budowania świata. Brakuje mi też trochę więcej siły przebicia w aktorstwie głosowym. Dzieje się tak, ponieważ historia jest wyjaśniana przez aktora głosowego mówiącego przez czarno-białe kadry podczas przerywników filmowych. Mogło to być również spowodowane tym, że scenariusz nie zrobił na mnie wrażenia.

Jeśli chcesz zdobyć wszystko na raz, możesz wypróbować tryb przetrwania zamiast trybu gry opartej na fabule. Mapa, na której wybierasz misje, jest urocza dla oka. Szkoda, że więcej tytułu nie zapożycza się z tego projektu. W tym trybie gry podróżujemy do różnych upadłych miast, które musimy odbudować. Każdy poziom polega na przetrwaniu określonej liczby nocy. Możliwość wyboru klasy bohatera i zbudowania wszystkiego oznacza, że możesz naprawdę zagłębić się w strategie i decyzje taktyczne. Jest to szczególnie widoczne w ciągu dnia, kiedy musisz zbierać zasoby i wysyłać swojego bohatera na różne misje. Potężny bohater z wieloma umiejętnościami i artefaktami może chronić twoją bazę lub ulepszać aspekty budowania bazy. W nocy wróg będzie próbował zniszczyć twoją bazę, co oznacza pełne skupienie się na przetrwaniu.

To jest reklama:
DarfallDarfall
Zwiększasz poziom swojego bohatera, zbierając zasoby, zabijając potwory i wykonując zadania. Punkty, którymi zostaniesz nagrodzony, możesz następnie wydać na ulepszenie swojej postaci.

Wraz z rozwojem miasta jest wiele rzeczy, które musisz śledzić. Surowce, w tym to, co można znaleźć na ciałach pokonanych wrogów, można wykorzystać do budowy domów i rekrutacji żołnierzy. Niektóre budynki można następnie udoskonalić i przekształcić te surowce w inne, co oznacza, że możesz budować jeszcze bardziej zaawansowane budynki. Pod pewnymi względami system zasobów jest podobny do Anno od Ubisoftu. Na przykład musisz zamienić drewno w deski lub węgiel. Podoba mi się, że możesz ustawić w kolejce ilość drewna lub kamienia do obróbki. Podobnie jak w większości nowoczesnych gier strategicznych, możesz również zmienić prędkość. Może to być pomocne, jeśli jest zbyt wiele rzeczy do zrobienia na raz.

Myślę, że dobrze sprawdza się kompozycja funkcji, takich jak obrona baz i szukanie artefaktów ze swoim bohaterem. Chociaż nie zgadzam się ze stylem graficznym i projektowym, twoje wojska, bohaterowie i budynki są czytelne na mapie. Interfejs użytkownika jest przejrzysty i łatwy do rozszyfrowania. Jest to pomocne, gdy musisz szybko postawić wiele budynków i domów, aby zdobyć więcej żołnierzy. Możesz szybko sprawdzić, ile zasobów masz i ile potrzebujesz. Koszty w tej grze są dość wysokie i zmuszają cię do ciągłego decydowania, czy chcesz mieć więcej budynków zwiększających zasoby, rozszerzyć obszar o budynki za pomocą świateł, czy zainwestować w obronę.

DarfallDarfall
Podoba mi się styl wizualny map.
To jest reklama:

Dość wcześnie odkryłem, że najfajniejszy aspekt misji jest mniej więcej w jej połowie. Gdy już zbudujesz swoją bazę, kilka razy ulepszysz swojego bohatera i zajmiesz się obroną, wszystko zaskakuje. Rozwijasz się, bronisz i wpadasz w rytm, który jest zabawny. Jest to również miejsce, w którym wybierasz, jakie rodzaje zaawansowanych warstw wojsk chcesz zbudować, a które nie. Są drogie i wymagają specjalnych zasobów poprzez rafinację drewna lub kamienia. W niektórych przypadkach musisz wyjść i pokonać bossów w środowiskach, aby uzyskać dostęp do niektórych rzadkich zasobów. Niestety, początek i koniec mogą być czasami nieco długie i powtarzalne. Dzieje się tak dlatego, że na początku w większości podążasz za tym samym wzorcem, a pod koniec masz dostęp do wszystkiego.

Noce są prawdopodobnie moją ulubioną częścią, ponieważ tak mało widać ze świata gry. Zmusza cię do ochrony swojej fortecy i budowania świateł na świecie. Każda noc wiąże się ze zwiększonym poziomem trudności. Jak możesz się domyślić, jest co robić zarówno podczas misji, jak i poza nią. Jeśli nie chcesz przeżywać przygód w kampanii lub w trybie przetrwania, możesz tworzyć własne poziomy gry za pomocą potężnego i łatwego w użyciu narzędzia. Myślę, że to właśnie zapewni tytułowi długowieczność.

DarfallDarfallDarfall
Klasy, które możesz wybrać w trybie przetrwania, zwiększają grywalność.

Wizualnie gra przypomina Diplomacy is Not an Option. Ostra i prosta grafika 3D nie jest zbyt przyjemna dla oka. Jeśli chodzi o styl graficzny, wolałbym coś bardziej zachęcającego wizualnie. W tej kategorii znacznie lepiej wypadają Age of Darkness: Final Stand czy They are Billions. To jest mój problem, ponieważ mam trochę problem z blokowymi i kanciastymi stylami graficznymi. Myślę, że SquareNite zyskałoby trochę, wypracowując bardziej unikalny styl graficzny. Pod względem wydajności dobrze współgra z prostszym stylem wizualnym. Jednak intensywne sceny mogą prowadzić do spadku liczby klatek na sekundę. Odkryłem również, że gdy rozmieszczasz wiele źródeł światła w ciemne jak smoła noce, może to również wpłynąć na wydajność podczas dłuższych misji. Niestety, ustawień graficznych jest niewiele, więc jeśli masz problemy z wydajnością, nie masz wielu podejść do dostosowania grafiki.

Pod względem dźwięku nie ma się do czego przyczepić. Tytułowi udaje się osiągnąć przyzwoity poziom dźwięku broni, kolizji i ścieżki dźwiękowej. Jak na tytuł indie z tego gatunku brzmi całkiem przyzwoicie. Myślę, że trochę szkoda, że aktorstwo głosowe kampanii mogło brzmieć nieco lepiej. Trudno powiedzieć, czy jest to zasługa scenariusza, czy aktorów głosowych. Ze względu na fakt, że cały gatunek mniej więcej przesunął się w kierunku prezentowania przerywników filmowych z nieruchomymi obrazami i głosem, musisz złapać gracza, jeśli chcesz stworzyć coś niezapomnianego, wyróżniającego się. Ta kampania tego nie robi. Jednak SquareNite zbudowało uniwersum z tym tytułem i ma wszelkie możliwości, aby dalej rozwijać go w rozszerzeniach lub potencjalnych sequelach.

DarfallDarfall
Tworzenie własnych poziomów gry jest łatwe dzięki temu narzędziu. Ustawienia w menu jest niestety dość niewiele. Możesz jednak dostosować swój schemat sterowania zgodnie z potrzebami.

SquareNite oferuje kompetentną grę strategiczną czasu rzeczywistego przeplataną elementami odgrywania ról w Darfall. Pomimo nieco nudnego stylu graficznego i sztampowej fabuły, jestem zadowolony z rozgrywki. Oferuje odpowiednią głębię jak na swój gatunek, a edytor poziomów pomaga użytkownikom tworzyć nowe i interesujące treści. Pomiędzy tytułami takimi jak They are Billions, Warcraft 3, Diplomacy is Not an Option, Age of Darkness: Final Stand, Thronefall, Cataclismo i Spellforce 3, Darkfall plasuje się pośrodku. Osobiście uważam, że tryb przetrwania jest najbardziej wciągającą rzeczą w grze. To dlatego, że wyzwanie było dobre, a możliwość zbudowania wszystkiego dodaje ciekawszego doświadczenia. Jeśli jesteś ciekawy lub podoba Ci się któryś z innych wymienionych tytułów, powinieneś wypróbować wersję demonstracyjną Darfall.

Darfall
Noce są ciemne i musisz zbudować światła, aby zobaczyć więcej świata.
Darfall
Darfall
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Dobra mechanika gry, mieszanka gatunków, łatwy do odczytania interfejs użytkownika i solidny edytor poziomów
-
Słaba fabuła, przeciętny dźwięk i niezbyt imponujący styl graficzny
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Darfall Score

Darfall

RECENZJA. Przez Patrik Severin

Patrick biega jak zdezorientowany czarodziej, budując wiele miast, szukając lornetki i pokonując demoniczne inwazje w tej hybrydowej grze fabularnej i strategii czasu rzeczywistego...



Wczytywanie następnej zawartości