Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Strona główna
recenzje
Dark Souls: Remastered

Dark Souls: Remastered

Studio From Software powraca ze swoją słynną grą RPG odnowioną o kilka warstw połysku.

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Wiesz, że ci się udało, kiedy tytuł twojej gry staje się przymiotnikiem określającym inne. Od chwili premiery gry Dark Souls wydanej przez From Software w roku 2011, stała się ona określeniem niemal niemożliwego poziomu trudności (wiele razy mogliście pewnie usłyszeć porównania w stylu „prawie tak trudne jak Soulsy" albo „ Darks Souls swojego gatunku"). Ta gra była arcydziełem wśród ówczesnych gier, a w tym roku studio From oraz Bandai Namco postanowiły ją zremasterować, wprowadzając tytuł na platformy PC, PS4, Xbox One oraz Nintendo Switch (ostatnie w późniejszym terminie). Postanowiliśmy zatem odświeżyć sobie wszystko na konsoli PS4, żeby zobaczyć, co takiego się zmieniło. Na pierwszy ognień idzie grafika w 720p, która na PS4 oraz Xbox One została podniesiona do wspaniałego 1080p, na PS4 Pro oraz Xbox One X jest możliwość wyświetlania w przeskalowanym 4K, oraz natywne 4K dla PC (jednakże tekstury pozostają 2K). Ze starymi grami zawsze tak jest, nie pamiętamy, żeby wyglądały aż tak źle, ale zagraliśmy w oryginał na Xbox 360 kilka tygodni zanim otrzymaliśmy zremasterowaną kopię, i możemy zagwarantować, że w nowym wydaniu gra wygląda szokująco i zauważalnie lepiej. Przyznamy jednak, że jeśli wziąć ją pod lupę, to nadal widać, że ma ona już kilka lat, na przykład gdy podchodzimy naszą postacią pod ścianę i robimy zbliżenie na twarz, jest ona kompletnie bez wyrazu, ale to już szukanie dziury w całym.

Kolejną kwestią, która sprawi, że fani Dark Souls będą modlić się do słońca, jest liczba klatek na sekundę, podwojono ją wręcz w owianym złą sławą Blighttown, gdzie w oryginale gra się zacinała i doświadczaliśmy spadków FPS (w tym samym czasie PC master race nie musieli zmagać się z miernymi 30 FPS w oryginalnym wydaniu). Teraz wszędzie będziemy mieli znakomite 60 FPS, tutaj należy dodać, że wersja na Switcha będzie miała zablokowane FPS na 30 i 720p w trybie mobilnym i 1080p w zadokowanym.

Zarówno poprawiona grafika jak i zwiększone FPS wpływają na rozgrywkę w znacznym stopniu, śmiało można powiedzieć, że zmiany te wprowadzają grę we współczesną erę, teraz wygląda tak, jakby została stworzona na współczesne konsole. Animacje są płynne (co jest bardzo ważne przy unikach oraz szukaniu sposobów na obejście ataków przeciwnika), a wraz ze szczytową wydajnością zwiększa się nasza szansa na przetrwanie, zarówno podczas walki jak i w trakcie wędrówki przez niezbyt stabilne półki skalne.

Dark Souls: Remastered
Dark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: Remastered

Co jeszcze nowego? Odświeżoną wersję dostajemy wraz ze wszystkimi DLC na każdej platformie, włączając w to dodatek Atorias of the Abyss, w którym to podróżujemy do Oolacile, by pokonać Manusa, Ojca Otchłani - mylące, wiemy, ale wszystko, co musicie wiedzieć, to że za te same pieniądze dostajecie więcej grania. Tak jak w znacznej części gry, fabuła jest opcjonalna, a największym plusem są tutaj dodatkowe lokacje, bossowie oraz przeciwnicy, których możemy nękać w naszej podróży do wielkości.

Bez wątpienia najbardziej zagorzali fani Dark Souls będą się denerwować, czy zostało zmienione coś z podstawowej wersji gry, lub czy też, broń Boże, nie uczyniono jej łatwiejszą dla tych paskudnych niedzielnych graczy. Z przyjemnością pewnie usłyszycie, że w trakcie długich godzin grania nie zauważyliśmy żadnych rozbieżności w stosunku do pierwszego wydania. Owszem, kilka krawędzi zostało wygładzonych w trakcie poprawiania grafiki, ale główna zawartość pozostała bez zmian.

Kiedy pisaliśmy tę recenzję, to niestety serwery do gry online nie były aktywne, tak że nie byliśmy w stanie przetestować tego aspektu. W zamian możemy poinformować, że w porównaniu do oryginału, który oferował grę maksymalnie w czterech graczy, to w nowej odsłonie liczba ta została podniesiona do sześciu (każda z czterech wersji posiada osobne serwery), także możemy cieszyć się współpracą, jaka nam się żywnie podobna, chyba że wolimy bardziej wrogie nastawienie i jesteśmy jedną z tych pokręconych osób lubujących się w najeżdżaniu cudzych gier - sami wiecie, kim jesteście. Przywoływanie NPC, takich jak Rycerz Tarkus, działa płynnie i, tak jak można by się tego spodziewać, nie można się do niczego przyczepić, szczególnie jeśli pokonują dla ciebie bossa.

Dark Souls: Remastered
Dark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: Remastered
Dark Souls: Remastered
Dark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: Remastered
Dark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: Remastered