Don Kichot jest uważany za powieść fundamentalną dla literatury zachodniej oraz jedną z najważniejszych i najchętniej czytanych książek wszech czasów, dlaczego więc jest tak mało adaptacji na współczesne media?
Jedną z najlepiej sprzedających się gier roku jest adaptacja (jedna z wielu) Podróży na Zachód, najważniejszej chińskiej powieści wszech czasów z XVI wieku. Ale Don Kichot z La Manchy Miguela de Cervantesa nie cieszy się takim samym zainteresowaniem. Dlaczego tak się dzieje?
"Myślę, że to dlatego, że prawdopodobnie nawet w naszym kraju istnieją uprzedzenia, uprzedzenia dotyczące naszych rzeczy, naszej własnej kultury, ale wiesz, Don Kichot jest pierwszą współczesną powieścią" – wyjaśnia Juan Pablo Guzmán, dyrektor generalny Infinite Thread Games, w rozmowie z Gamereactor podczas IndieDevDay w Barcelonie.
"Wszystkie postacie z tamtej chwili, z tego momentu, są tylko kopiami Don Kichota i Sancho. Cóż, nie kopia, ale inspiracja: Batman i Robin, Sherlock Holmes i doktor Watson, a nawet Gandalf i Frodo".
Guzmán przewodzi jedenastoosobowemu zespołowi pracującemu nad Hidalgo, przytulną przygodową grą logiczną osadzoną "gdzieś w La Manchy", w którą można grać w trybie współpracy zarówno jako Don Kichot, jak i Sancho.
Twoim celem jest rozwiązywanie zagadek z paralaksą i perspektywą w pierwszej osobie, wskakując do urojonego umysłu Don Kichota, który wykorzystuje obiekty w tle i na pierwszym planie, aby tworzyć kształty, takie jak wiatrak i olbrzym.
Ale Hidalgo wykracza poza typową adaptację, ponieważ w rzeczywistości rozgrywa się w dioramie, którą rodzina stworzyła na swoim strychu. W metatekstualnym zwrocie narracyjnym Guzmán zapowiada, że poznamy ten prawdziwy świat, "historię ponownego odkrywania, radości ze wspólnej zabawy i spędzania razem czasu".
Guzmán uważa, że "Don Kichot" to "fantastyczna historia z wieloma wartościami, z uniwersalnym przesłaniem, i musimy ją wykorzystać i opowiedzieć na całym świecie, wszystkim", ale przyznaje, że książka jest "dość stara". Dlatego starają się stworzyć "w nowoczesnym przekazie całą tę istotę Don Kichota".
Poniżej możecie obejrzeć nasz pełny wywiad z Juanem Pablo Guzmánem na temat rozgrywki, stylu graficznego i historii Hidalgo. Kampania na Kickstarterze rozpocznie się 29 października, a jej celem jest uruchomienie gry na wszystkich platformach w przyszłym roku.