Teraz, gdy Dragon Age: The Veilguard jest już dostępny, być może myślisz o zagraniu w trzy poprzednie gry z serii Dragon Age, zanim wskoczysz do czwartej. Jednak może to być trudne zadanie. W przeciwieństwie do gier z serii Mass Effect, które zostały skompilowane w jednym zgrabnym pakiecie w Edycji Legendarnej, w Dragon Age nie ma takiego remastera.
Według dyrektora kreatywnego Dragon Age: The Veilguard, Johna Eplera, istnieją nadzieje na kolekcję starszych gier. "To coś, co nie będzie tak proste jak Mass Effect, ale kochamy oryginalne gry. Nigdy nie mów nigdy, myślę, że do tego to się sprowadza" – powiedział w wywiadzie dla Rolling Stone (w tym samym wywiadzie potwierdził, że nie ma DLC do The Veilguard).
Problem wynika z silników, na których zostały stworzone starsze gry Dragon Age. W przeciwieństwie do Mass Effect, który używał Unreal w podstawowej trylogii, Dragon Age: Początek został stworzony na Eclipse wraz ze swoją kontynuacją, zanim Inkwizycja użyła silnika Frostbite. Eclipse jest prawdziwym problemem, ponieważ Epler uważa, że jest jedną z niewielu osób, które wciąż wiedzą, jak z niego korzystać.
Czy zagrałbyś w kolekcję Dragon Age Edycja Legendarna?