Polski
Gamereactor
recenzje
Dredge

Dredge

Magnus wyłowił dziwaczny klejnot indie z mrocznych, błotnistych głębin.

HQ

Jeśli uważasz, że duże gry zbyt często kopiują nawzajem swoje zadania domowe i że chodzi o palaver usług na żywo i systemy wieloosobowe, to na szczęście March oferuje mały klejnot wyłowiony z czarnych głębin. Mówię oczywiście o Dredge, pierwszej grze małego niezależnego studia Black Salt Games, studia złożonego z zaledwie czterech osób z Nowej Zelandii.

Ale te cztery osoby postawiły swoje cele wysoko i myślały nieszablonowo. W Dredge jesteś kapitanem własnej łodzi rybackiej i musisz robić interesy wśród małego archipelagu The Marrows, a jednocześnie, podobnie jak reszta zróżnicowanych mieszkańców wyspy, jesteś nieco zaintrygowany enigmatycznymi wydarzeniami na wodach. Gęsta mgła osiada nad wyspami każdej nocy i tworzy halucynacje i prowadzi do niebezpiecznego szaleństwa, mutacji ryb i tajemniczych postaci, które widziano czczące starożytne zabytki.

Dredge

Pomysł polega na tym, że pilotujesz swoją małą łódź rybacką, zarabiając i wydając pieniądze oraz wykonując misje poboczne dla różnych mieszkańców archipelagu, podczas gdy zagrożenie podobne do Cthulhu się w czarnych głębinach oceanu. To rodzaj survival horroru na pełnym morzu. Cztery osoby w Nowej Zelandii wpadły na ten pomysł i realizują to całkiem skutecznie.

To jest reklama:

Jednak to głównie konfiguracja gry i ciekawa mieszanka elementów narracyjnych tworzą rozrywkę, napięcie i zaangażowanie, ponieważ Dredge brakuje zorganizowanej narracji. Jasne, jedna z misji kończy się centralnym punktem i prowadzi do faktycznego zakończenia, ale stałe uderzenia, które zapewniają poczucie postępu, są nieco widoczne przez ich brak tutaj. To powiedziawszy, Black Salt próbuje trochę się rozpędzić, więc odwiedzasz nowe wyspy podczas podróży. Odkrywasz także nowe szczegóły dotyczące zagrożeń nękających The Marrows podczas ulepszania swojej łodzi. W przeważającej części działa dobrze, ale ogólny przepływ wymaga nieco udoskonalenia.

Dredge

Postacie, które spotykasz, są ekscentryczne, zwariowane, enigmatyczne i ekscytujące we właściwy sposób. I chociaż Dredge nie jest napędzany postaciami, emanuje wszystkimi odpowiednimi klimatami Lovecrafta, co bez wątpienia zadowoli fanów tego uniwersum. Misje poboczne zazwyczaj polegają na znalezieniu czegoś lub dostarczeniu specjalnych rodzajów ryb do miejsca docelowego. W normalnych okolicznościach nazwałoby się to powtarzaniem, ale tutaj te pod-cele są tak organicznie częścią ogólnego przepływu, że nie jesteś przez to wzburzony. Jesteś rybakiem, "a rybak musi łowić ryby".

Ponieważ istnieje tu cykl dnia i nocy, zarządzanie czasem jest kluczowe. Dokujesz rano, dokonujesz niezbędnych napraw, ulepszeń i innych ogólnych konserwacji, zanim uderzysz w wodę. Zobaczysz małą łódkę z perspektywy trzeciej osoby, a jeśli masz zainstalowane odpowiednie wędki i narzędzia, które zajmują ograniczoną przestrzeń w ekwipunku, złapiesz ryby na sprzedaż. W tym samym czasie odkryjesz wrak, który można wykorzystać do ulepszenia statku i innych kosztowności. Ale jeśli nie zaplanowałeś odpowiednio swojej podróży, możesz znaleźć się daleko od portu, gdy zapadnie ciemność i nagle we mgle pojawią się niebezpieczeństwa. Nie chcę zbytnio spoilerować, ale unikanie zbyt częstego wychodzenia w nocy jest częścią całej pętli i jest niezwykle satysfakcjonujące.

To jest reklama:

Wszystko to jest opakowane w oszczędny pejzaż dźwiękowy, który pasuje do nastroju, oraz na wpół karykaturalną i kreskówkową oprawę wizualną, która naprawdę sprzedaje ostrą tożsamość gry. Wszystko wygląda genialnie, a Black Salt sprawił, że gra stworzona przez cztery osoby wygląda jak coś zaprojektowanego przez 40.

Dredge

Tu i ówdzie są małe frustracje. Dredge trwa może 8-9 godzin i chociaż jest zabawny przez cały czas, są aspekty, które mogłyby zostać poddane przeglądowi. Brakuje również większej personalizacji łodzi. Tak, to ty decydujesz, jakie narzędzia zabierasz ze sobą, ale nie czujesz się tak przywiązany do swojego statku, jak mogłeś się spodziewać. Co więcej, potwory, mgła, halucynacje i ogólnie niesamowitość stają się prostymi, nieuniknionymi elementami rozgrywki, które zarówno ty jako gracz, jak i postacie wokół ciebie uważają za trywialne. Być może nieco dłuższy czas gry i bardziej stopniowe ujawnianie zagrożeń, przed którymi stoisz, byłoby lepsze na dłuższą metę.

Ale Dredge jest spektakularnym sukcesem i jest grą, którą niezwykle łatwo polecić wszystkim tym, którzy mają skłonność do dziwacznych małych doświadczeń, które mogą zrobić więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Dredge
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Unikalna i zrealizowana koncepcja. Zabawna centralna pętla rozgrywki. Grafika i dźwięk ożywiają dziwny świat.
-
Brakuje opcji dostosowywania łodzi. Upiorność kończy się zajęciem trochę tylnego siedzenia.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
DredgeScore

Dredge

RECENZJA. Przez Magnus Groth-Andersen

Magnus wyłowił dziwaczny klejnot indie z mrocznych, błotnistych głębin.



Wczytywanie następnej zawartości