Byłoby jawnym kłamstwem, gdybym powiedział, że rok później nie czuję się rozczarowany tym, czym jest EA Sports WRC i co zaoferował ostatni rok. Nie dlatego, że nie jest to dobra gra rajdowa, bo taka jest, zwłaszcza jeśli uruchomisz ją za pomocą kontrolera na konsoli. W rzeczywistości nazwałbym to nawet genialnym w tym przypadku. Jednak to wszystkie małe irytujące niedociągnięcia i minusy dla tych z nas, którzy bardzo poważnie podchodzą do swojego hobby związanego z wyścigami symulacyjnymi, a tym samym wykorzystują pełnowymiarowe zestawy wyścigowe, sprawiły, że pierwszy oficjalny tytuł rajdowy EA nigdy tak naprawdę nie dorósł do tej roli, pomimo obietnic wielu aktualizacji, ponieważ nigdy tak naprawdę nie osiągnął swojego potencjału. Grafika (przez Unreal Engine 4 ) nigdy nie była tak dopracowana, jak się spodziewałem, prawdziwe hardkorowe obrażenia nigdy nie zostały dodane zgodnie z obietnicą, podobnie jak wsparcie dla trzech monitorów i chociaż VR został załatany na początku tego roku, ta część tej gry jest prawdopodobnie najsłabsza.
Poza tym Codemasters zaprojektowało coraz bardziej dostępne tory w krajach rajdowych, które zostały dodane od czasu wydania gry, a nieco dziwna fizyka asfaltu nie została naprawiona, co zakładałem, że miało miejsce w grudniu ubiegłego roku. Dla tych, którzy zadowalają się jazdą swoim samochodem WRC bez potrzeby realizmu, którzy są bardziej niż szczęśliwi jeżdżąc po skałach i nie chcą, aby samochód rozpadł się na tysiąc kawałków, jeśli uderzy w sosnę, najnowszy projekt Codemasters jest rozkoszą. Szkoda tylko, że ich skupienie się na "prawdziwej symulacji" zostało naruszone - w drodze do celu.
Zamiast wypuszczać jedną grę rocznie, jak to miało miejsce w przypadku serii Formuła 1, w zeszłym roku zdecydowali się wydać pakiety DLC z nowymi etapami i ulepszonymi samochodami z tegorocznego sezonu rajdowego, a niedawno wydano EA Sports WRC 2024, który na PC wymaga 13 GB miejsca na dysku twardym i kosztuje 25 funtów. W tym pakiecie otrzymasz dwa nowe kraje rajdowe, Polskę i Łotwę, a także wersje 2024 oficjalnych samochodów hybrydowych trzech zespołów WRC; Ford, Hyundai i Toyota. Pojawił się również nowy samochód WRC2 w postaci Rally3 Fiesta Evo i Toyota GR Yaris Rally2.
Sezon 2024 (Championship Mode ) jest teraz podzielony tak jak tegoroczny sezon rajdowy, na Primary Leg i Final Leg, co moim zdaniem jest interesującym podziałem i czymś, co sprawiło, że w rezultacie czuję, że prawdziwe WRC jest nieco ciekawsze. To, co tak naprawdę nie zasługuje na mój czas, to nowe etapy, w których ogólnie brakuje niebezpieczeństwa, dramatyzmu i wyzwania, które sprawiły, że Finlandia w oryginalnej grze wydawała się tak wymagająca i ekscytująca. Nie ma realnych zagrożeń związanych z przebiciem, których w prawdziwej Polsce jest mnóstwo, a zwłaszcza w Dirt Rally 2.0. Brakuje przydrożnych kamieni i rowów. Oznacza to, że ja, jako gracz, mogę jechać ze zbyt dużą prędkością, nie martwiąc się o konsekwencje wykolejenia, które na Łotwie staje się jeszcze bardziej ekstremalne. Jasne, Rally Latvia też w rzeczywistości przypomina trochę prostszą Finlandię, ale tutaj Codemasters posunęło się za daleko ze swoim, moim zdaniem, brutalnie nudnym uproszczeniem i umniejszeniem dramaturgii, z której prawdziwy rajd jest wypełniony po brzegi i z którego jest znany.
Drogi są prawie dwa razy szersze niż w rzeczywistości, rowy są wygładzone i wyrównane, a ilość roślinności na skraju żwiru jest zredukowana do niczego i niczego. W większości wygląda jak tor golfowy na poboczu drogi i nigdy nie ma żadnego problemu, aby przepchnąć się zbyt szybko, a następnie po prostu wychylić się na pobocze, przecinając kilka metrów na zakręt. Ani Łotwa, ani Polska nie mają w sobie tego zdradliwego, pofałdowanego żwiru prawdziwych wyścigów. W grze wygląda bardziej jak jasnobrązowy asfalt niż żwir, a na poboczu drogi całkowicie brakuje kamieni lub grubego żwiru, co zawsze jest faktem w prawdziwym życiu Rally Latvia. Samochody nie psują się tak, jak powinny, jeśli wybrałeś poziom trudności "Hardcore/Realistyczny". Miałem znacznie mniej przebitych opon w ciągu kilku godzin gry tutaj niż w tym samym czasie w Dirt Rally 2.0, a w moim świecie to po prostu zła droga.
To, co zostało nieco poprawione, to dźwięk silnika w nowych samochodach na rok 2024, ponieważ Codemasters ponownie nagrało wszystkie trzy samochody WRC i dodało głośne ćwierkanie z systemu zapobiegającego opóźnieniom. To dobrze. To poprawa, ale liczyłem na więcej. Miałem nadzieję, że dźwięk poprawi się bardziej w ciągu ostatniego roku, ponieważ staje się jasne, że Codemasters zmniejszyło ilość pogłosu w dźwięku kubka i sprawiło, że część dźwiękowa EA Sports WRC jest bardziej miękka niż powinna. Wolałbym więcej hałasu silnika, dużo więcej żwiru uderzającego o podłogę samochodu/nadkole i więcej jęczących dźwięków z sekwencyjnej skrzyni biegów.
Polska i Łotwa zawierają po jednej nowej, długiej ścieżce, która jest następnie cięta, dzielona i dublowana, aby uzyskać 12 ścieżek na kraj. W sumie rozszerzenie na 2024 rok obejmuje 27 kilometrów nowych, prawdziwych dróg opartych na prawdziwych rajdach i spodziewałbym się więcej za 25 funtów. Należało się tu znaleźć wraz z Walią i Jordanią oraz trzema kultowymi samochodami z lat 90. Oczywiście, gdyby ten pakiet był tańszy i zawierał trudniejsze etapy, które nie sprawiały wrażenia, jakby zostały wyjęte z gry zręcznościowej, ocena byłaby wyższa.