Polski
Gamereactor
recenzje
Enraged Red Ogre

Enraged Red Ogre

Akaoni Studios oferuje nam wciągającą platformówkę akcji, która odnosi sukcesy w niemal każdym aspekcie, ale brakuje jej trochę narracji.

HQ

Minęły cztery długie lata, odkąd Akaoni Studio wydało swoją ostatnią grę, wersję Zombie Panic in Wonderland DX na PC. Kto by się spodziewał, że walenckieńskie studio wciąż będzie kopać? Niewielki czteroosobowy zespół wskrzesił go i stworzył platformówkę 2D dla Nintendo o nazwie Enraged Red Ogre, która spełnia większość założeń, nawet jeśli nie dorównuje innemu o mniejszym znaczeniu.

Ten wściekły, czerwony ogr, który występuje jako główny bohater, jest maskotką studia. Został przeprojektowany w bardzo przekonującym stylu pikseli 2D i dobrze animowany, aby opowiedzieć prostą historię przyjaźni. kłamstwa i demony yokai, które szybko przeniosą Cię z powrotem do tradycyjnej Japonii. To jest dokładnie to, czego oczekujesz od tego azjatyckiego studia. Praca wizualna jest prosta we wszystkich elementach, ale jest dobrze zrobiona, szczególnie jeśli chodzi o budowanie postaci i animację. Brakuje mu szczegółów, jeśli chodzi o budowanie scenerii, ale nigdy nie jest przytłaczający dla oka.

Enraged Red Ogre

Mały i podstępny Akaoni ma maczugę do atakowania widmowych wrogów, których napotyka podczas podróży przez osiem światów gry. Zasięg ataku jest podstawowy, uzupełniony o możliwość "strzelania" atakami od swojego towarzysza podróży, onibi Blu. Jest również w stanie tymczasowo nasycić się energią ducha elementarnego, zabijając określonych wrogów, którzy ją upuszczają. Ta transformacja modyfikuje nieco jego ataki, ale nie zmienia sposobu gry. Wszakże jego faktycznym zastosowaniem jest umiejętność układania zagadek wymagających lodu, wiatru lub ognia.

To jest reklama:

Nie oznacza to jednak, że części akcji Enraged Red Ogre są maserem przycisków, ponieważ chociaż wrogowie mogą wydawać się typowi i powolni, w rzeczywistości są idealnie umiejscowieni na mapie i działają z precyzją, aby być wystarczającym bólem w tyłku, aby gra była interesującym wyzwaniem. Ta równowaga między łatwym wyglądem a niełatwością jest najlepszą rzeczą, jaką tytuł ma do zaoferowania i tym, co jest w nim najbardziej wciągające. Nie liczyłem zabójstw w ciągu sześciu i trochę godzin, które zajęło mi ukończenie go (ukończone 90%), ale to dwa lub trzy tuziny. Ponieważ nie karzą zbyt wiele i istnieje rozsądny rozkład punktów kontrolnych, nie stanowi to problemu.

Enraged Red Ogre

Wiele z tych zgonów miało miejsce w walkach z kilkoma finałowymi bossami w drugiej połowie gry. Pierwsze są bardzo łatwe, ale jest kilka kolejnych, które mogą wpędzić cię w kłopoty, jeśli nie będziesz działać precyzyjnie. Są miłymi, nieszkodliwymi yokai, którzy są na dole w ciągu czterech lub pięciu minut, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Gra nie jest trudna, a możesz ułatwić sobie życie, dając skarby kowalowi i ładując się w podróży jedzeniem od kucharza. Są to dwie postacie w małej wiosce bohatera, która, choć jest tak prosta jak reszta gry, jest warta wspomnienia ze względu na wysiłek włożony przez ten mały zespół, aby dodać trochę więcej kontekstu do swojej przygody, a nie tylko zostawić to wszystko w menu.

Po ukończeniu gry nie ma dodatkowego trybu trudnego, ale jest niekończące się wyzwanie, aby powrócić do ekranów: wyzwania combo. Enraged Red Ogre jest wyraźnie zaprojektowany do szybkiego biegania, ale nie z zamiarem ukończenia gry tak szybko, jak to możliwe, tylko po to, aby zgromadzić jak najwięcej ataków (w rzeczywistości ta akumulacja zwiększa "złą krew" ogra. Ale dlaczego jest to przydatne do czegokolwiek innego niż wyzwanie? Cóż, nie mam pojęcia, bo nie ma wyjaśnienia). Ten projekt poziomów mający na celu przyspieszenie jest obecny zarówno w sekcjach walki, jak i platformowych, które są obfite, ale podstawowe. Chodziło o to, aby uzyskać dobre tempo rozgrywki i to zostało osiągnięte.

To jest reklama:
Enraged Red Ogre

Japońska atmosfera obecna w całym tytule wyróżnia się szczególnie w ciekawym i nieoczekiwanym utworze głównym, ale jest zrujnowana przez największą wadę gry: scenariusz. Rozmowy między Akaoni, Blu i wrogami lub NPC są po prostu trochę bałaganu. Rozumiem chęć przedstawienia bohatera jako renegata, który żyje z ludźmi z obowiązku, ale ten ton zupełnie nie pasuje do scenerii. Dobrą rzeczą jest to, że jest to gra akcji 2D, więc nie ma potrzeby czytania ani jednego słowa; Nawet te, które wyjaśniają mniej więcej, gdzie się udać, ponieważ mapa jest prezentowana idealnie, aby pomóc Ci znaleźć orientację.

Akaoni Studio udało się stworzyć tytuł, który jest prosty, ale zamknięty w swojej propozycji. W którym tylko łatwo zignorowana wada tonu nieco osłabia grę, która ma dobry rytm i sprawia, że dobrze się bawisz. Wszystko to jest poprawne, ni mniej, ni więcej, coś, czego brakuje wielu bardziej pretensjonalnym grom.

Enraged Red Ogre
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Dobry rytm. Idealne dopasowanie między prostymi elementami, które go tworzą. Wizualnie prosty, ale atrakcyjny. Jego główny motyw muzyczny zaskakuje.
-
Straszny i nie na miejscu dialog. System ataku utknął w podstawach.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Enraged Red OgreScore

Enraged Red Ogre

RECENZJA. Przez Sergio Figueroa

Akaoni Studios oferuje nam wciągającą platformówkę akcji, która odnosi sukcesy w niemal każdym aspekcie, ale brakuje jej trochę narracji.



Wczytywanie następnej zawartości