
Ponieważ Codemasters jest kupowane przez EA, wielu fanów wyścigów martwi się o gry F1 i kierunek, w którym zmierza seria. Nie będziemy twierdzić, że to wina EA, ale F1 22 przynosi nowe rzeczy, których naprawdę nie widzimy potrzeby w naszej ulubionej grze wideo z otwartym kołem.
Zacznijmy od oczywistej zawartości, która nie jest potrzebna w grze F1, supersamochodach. W F1 22 supersamochody są wprowadzane jako dodatkowy chwyt. Wyzwania Pirelli Hot Lap i próby czasowe można wykonać w jednym z dziesięciu (w tym dwóch samochodów bezpieczeństwa, jeśli zamówisz grę w przedsprzedaży) supersamochodów McLarena, Astona Martina, Mercedesa lub Ferrari. Wyzwania składają się z driftingu, strefy średniej prędkości, wyzwania punktu kontrolnego i innych. Tak naprawdę nie daje ci to żadnej nagrody poza postępem w kierunku całkowitej liczby przejechanych mil, których potrzebujesz, aby odblokować te supersamochody do użytku w próbie czasowej, ale w trybie kariery przydaje się, ponieważ otrzymujesz zarówno pieniądze, jak i punkty badawczo-rozwojowe, które są zawsze mile widziane.
Supersamochody radzą sobie okropnie i w żaden sposób nie mogą konkurować z grami wyścigowymi, takimi jak Gran Turismo, Assetto Corsa czy rFactor. To jest to, co powiedzieliśmy na początku; sztuczka i nic więcej. Nie widzimy absolutnie żadnego powodu, aby to było w grze.
Ale są też nowe dodatki, które są mile widziane w serii. Nowy Miami International Autodrome i aktualizacje w Hiszpanii, Australii i Abu Zabi są z pewnością dobrym dodatkiem, wraz z wyścigami sprinterskimi w odpowiednie weekendy wyścigowe odzwierciedlające prawdziwe życie. Nowe projekty samochodów, przepisy sportowe i zasady aerodynamiczne są oczywiście również wprowadzone do gry, a także przerobiły prowadzenie, modele opon i fizykę, abyśmy poczuli tę różnicę. Na papierze. Musimy przyznać, że różnica nie jest ogromna, gdy w F1 22 siedzimy za kierownicą, ale można odczuć niewielkie korekty.
F1 Life pozwala nam pochwalić się kolekcją mody, akcesoriów, trofeów i oczywiście "fantastycznych" supersamochodów, które posiadamy. Jak zdobyć nową odzież i akcesoria? No oczywiście mikrotransakcje. Niektóre rzeczy można odblokować, grając oczywiście w grę lub przechodząc przez podium, ale ogólnie jasne jest, że chcą, abyś wykorzystał swoje ciężko zarobione pieniądze, aby Twoje centrum społecznościowe wyglądało ładnie. Na szczęście są to wszystkie kosmetyki i w ogóle nie wpływają na wydajność. Supersamochody można zdobyć tylko poprzez wyścigi, a nie kupić. Aby odblokować wszystkie supersamochody, potrzebujesz maksymalnie około pięciu godzin gry. Opuszczenie Pirelli Hot Lap Challenges jest jedynym grindem w grze, jeśli, podobnie jak my, masz obsesję na punkcie zdobywania złota w każdym wyzwaniu.
Wprowadzono wciągający styl pit stopów, okrążeń formacyjnych i okresów samochodu bezpieczeństwa, dzięki czemu musisz sam radzić sobie z różnymi elementami tych scenariuszy, a wraz z tym wiąże się duże ryzyko. Możesz stracić pełną sekundę, jeśli przegapisz czas skrętu do boksu, a w F1 liczy się każda sekunda. Masz również za zadanie precyzyjnie zająć miejsce na starcie, ponownie ryzykując popełnienie błędów, które kosztują cię na początku wyścigu. Na szczęście dla tych z nas, którzy chcą po prostu ścigać się samochodem Formuły 1 na torze, istnieje opcja transmisji, która pozostawia wszystko komputerowi, podczas gdy oglądasz to z ekscytujących widoków z kamery, które znamy z telewizji.
Na koniec nastąpiła zmiana sposobu uruchamiania trybu MyTeam. Mamy do wyboru nowicjusza, pretendenta lub faworyta, co pozwala wybrać, od jakich wyników i budżetu zacznie nasz zespół. W trybie kariery wprowadzono również pewne drobne ulepszenia dzięki rozszerzonym wydarzeniom w dziale i wątkowym pytaniom międzyrasowym. Drobne zmiany, ale mile widziane zmiany.
Sekcja audio po raz pierwszy wprowadza ea Music Playlist do serii, która zawiera globalną listę artystów elektronicznych i tanecznych. Jest to dalekie od gatunku, którego słuchamy, więc cieszymy się, że opcja muzyki tematycznej jest nadal obecna, a to pomoże również streamerom, którzy martwią się odtwarzaniem licencjonowanej muzyki.
Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem komputera do gier i zestawu słuchawkowego VR, czeka Cię uczta. F1 22 po raz pierwszy zapewnia obsługę VR i chociaż niestety nie mieliśmy zestawu vr dostępnego do tej recenzji, z pewnością brzmi ekscytująco. Mamy nadzieję, że wrócimy w późniejszym czasie z naszymi przemyśleniami na temat tego trybu.
Ostatnim dodatkiem, o którym wspomnimy tym razem, jest nowy adaptacyjny system AI. Jeśli wybierzesz swobodny styl wyścigu w ustawieniach symulacji, otrzymasz opcję Normalna lub Pełna adaptacyjna sztuczna inteligencja, gdzie ta ostatnia daje bardziej szczegółowe wrażenia, ponieważ sztuczna inteligencja wykorzystuje pozycję graczy na torze i dostosowuje ich prędkość i konkurencyjność na jej podstawie.
Teraz, aby zakończyć ważnymi częściami. Jak wygląda i brzmi rozgrywka? Cóż, jak wspomnieliśmy wcześniej, nie ma wielkiej różnicy w stosunku do F1 2021 i nie mamy nic przeciwko temu, ponieważ prowadzenie w tej grze było uczciwe. Wprowadzono niewielkie poprawki, aby dopasować się do nowych przepisów i poprawić wrażenia z zeszłego roku, ale nic rewolucyjnego. Obraz audio jest prawie taki sam (z wyjątkiem wcześniej wspomnianych ścieżek dźwiękowych) i podobno jest trochę nowych komentarzy dla różnych regionów, ale rzeczy takie jak podkłady głosowe inżynierów są czymś, co zostanie wydane w dniu zero patcha, do którego nie mieliśmy dostępu w momencie tej recenzji.
Jest wielu graczy, którzy chcą grać w gry F1 na kontrolerze, a ostatnio mieli szczęście, ponieważ gra grała bardzo dobrze, nawet bez konfiguracji koła, ale w przypadku F1 22 zdecydowanie zalecamy konfigurację kół, nawet jeśli jest to jedna z tańszych. Rozgrywka po prostu nie jest tak dobra z kontrolerem w tym roku, jak była, i całkowicie brakuje jej wrażenia, które dało nam kilka ostatnich gier, zwłaszcza F1 2021. Dopiero gdy podłączyłem koło Logitech G923, mogłem w pełni cieszyć się grą zgodnie z przeznaczeniem.
Ogólnie rzecz biorąc, F1 22 jest lepszą grą w niektórych obszarach, ale zastąpienie Aidena Jacksona, Caspera Ackermana i Devona Butlera z serii Braking Point supersamochodami było złym posunięciem w naszych oczach. Gra nadal gra dobrze, ma dobrą zawartość dla tych, którzy są fanami Formuły 1, ale mogli wykorzystać zasoby w innych miejscach i wyjść lepiej. Biorąc to pod uwagę, dzięki nowym przepisom i samochodom będziemy nadal grać w to w zeszłorocznej edycji, ale tylko z tego powodu.