Polski
Gamereactor
wiadomości
Fallout

Fallout współtwórca zdradza, dlaczego istnieje tak wiele gier RPG akcji

Podczas gdy gracze domagają się bardziej tradycyjnych systemów RPG, akcja i przemoc się sprzedają.

HQ

Fallout współtwórca Tim Cain wyjawił, dlaczego tak wiele gier RPG, nawet tych o długiej tradycji, stało się bardziej zorientowanych na akcję. A jeśli zastanawiasz się, dlaczego każdy bohater RPG potrzebuje teraz zaklęcia w jednej ręce i miecza w drugiej, to wszystko sprowadza się do zimnej, twardej gotówki.

Przemawiając na swoim kanale YouTube (za pośrednictwem Eurogamer), Cain wyjaśnia, że tak wiele gier RPG traktuje teraz walkę jako domyślną opcję radzenia sobie z problemami, ponieważ to się sprzedaje. "To oczywiste. Jeśli masz firmę, która próbuje zarabiać pieniądze i jest jeden typ gry, który sprzedaje się w milionach egzemplarzy, a drugi, który sprzedaje się za sto tysięcy, to co zamierzasz zrobić, jeśli oba wymagają tyle samo czasu i pieniędzy, aby je opracować? Dlatego mówię ludziom, aby głosowali swoimi dolarami" – powiedział Cain.

"Gatunki akcji sprzedają się bardzo dobrze, a przez to mam na myśli to, że gry RPG akcji sprzedają się lepiej niż klasyczne gry RPG, mimo że obie są brutalne. Łatwiej jest też sprzedawać tego rodzaju gry. Kiedy oglądasz zwiastun i widzisz ludzi, którzy faktycznie coś robią - skaczą, wspinają się, strzelają, uderzają pięściami - wygląda to tak: "Wow! Spójrz na wszystkie rzeczy, które możesz zrobić w tej grze" [...] Trudno jest pokazać inne rzeczy".

Rzeczy takie jak znaczące wybory dialogowe, świetna historia, genialna mechanika budowania postaci, są według Caina trudniejsze do pokazania w zwiastunie. W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy, że coraz więcej osób zaczyna głosować za pomocą swoich portfeli i chociaż nieliczni wybierają to tylko wtedy, gdy "DEI" jest zaangażowane w grę, głosowanie za pomocą portfela to świetny sposób na zaprotestowanie przeciwko wszystkiemu, czego nie lubisz w grach, od mikrotransakcji po mechanikę.

Fallout

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości