Polski
Gamereactor
recenzje
FIFA 22

FIFA 22

Gra jest lepsza niż FIFA 21, ale nadal bardzo wadliwa.

HQ
HQ

Naszym zdaniem FIFA od kilku lat stacza się po równi pochyłej. Dodatki, które mają ulepszać grę, zazwyczaj ją pogarszają, ale w tym roku w końcu się to zmieniło, nawet jeśli w bardzo niewielkim stopniu. FIFA 22 jest lepsza niż FIFA 21 i to nie tylko na nowej generacji konsol, ale także poprzedniej generacji i komputerach PC. To powiedziawszy, wiele problemów z rozgrywką pozostało, a wiele tegorocznych nowych funkcji jest w większości powierzchownych.

Wielką nowością w tym roku jest technologia HyperMotion, która jest dostępna tylko w wersjach na PS5, Xbox Series X|S i Stadia. Najwyraźniej wpływa to na wiele elementów, od zachowania AI po fizykę piłki, ale największą różnicę zauważyliśmy w animacjach. Obie wersje gry FIFA 22 zawierają nowe animacje, ale wersje nowej generacji pozwalają na zupełnie nowy rodzaj rozgrywki w powietrzu. Możesz wykonywać więcej podań, strzałów i ruchów z piłką w powietrzu, w tym lekkie dotknięcia głową, klatką piersiową, a nawet kolanem.

Ogólnie FIFA 22 oferuje bardziej zrównoważoną rozgrywkę niż FIFA 21, z kilkoma dopracowanymi elementami, ale niektóre rozczarowujące problemy pozostają. Obrona to wciąż koszmar, a głównym winowajcą jest sztuczna inteligencja. Istnieje ogromna nierównowaga w sposobie, w jaki AI - zarówno przeciwnika, jak i nasza - zachowuje się na boisku. Kiedy sztuczna inteligencja atakuje, ma tendencję do wchodzenia zbyt wysoko w pole, otwierając ogromne przestrzenie z tyłu na potencjalne kontrataki, które pozostają najłatwiejszym sposobem na zdobywanie bramek. Przeciwna AI ma tak niezrównoważone zachowanie, naciskając z wielką nieostrożnością, że jeśli graczowi uda się strzelić gola (zmuszając przeciwnika do jeszcze większego otwarcia), prawdopodobnie będzie w stanie strzelić 3 lub 4 gole więcej po prostu na kontratak, nawet przeciwko najlepszym drużynom.

Z drugiej strony w obronie drużyna ma tendencję do zbytniego wycofywania się i momentami wydaje się, że nasza obrona jest praktycznie na linii bramkowej - i to przy wysokich wskaźnikach ciśnienia i wysokiej linii obrony w taktyce. To, w połączeniu z nadmiernym używaniem dryblingu i miękkim zaznaczaniem przez naszą broniącą sztuczną inteligencję, pozwala przeciwnikowi łatwo przebić się przez obszar, a nawet wymienić piłkę. Wszystko to skutkuje stylem rozgrywki, w którym cele wydają się niemal nieuniknione, a kończą się bardziej konsekwencją źle pozycjonowanej sztucznej inteligencji niż działań gracza.

Kolejny problem, jaki mamy z rozgrywką w FIFA 22, jest związany z bardzo nierealistycznymi ruchami graczy. To nic nowego - właściwie to problem, który utrzymuje się od kilku lat - ale nawet HyperMotion go nie rozwiązuje. Mówimy na przykład o tym, jak gracze mogą obracać się z piłką niemal natychmiast, co sprawia, że ​​ich ruchy są wysoce nieprzewidywalne, a pojedynki fizyczne są w rzeczywistości naprawdę kiepskie, szczególnie gdy jeden gracz broni piłki. Czasami wydaje się prawie niemożliwe odebranie piłki graczowi, który ją chroni, nawet jeśli dwóch graczy próbuje ją ukraść, ponieważ piłka przechodzi przez nogi graczy (dosłownie, wygląda to jak usterka graficzna). To rozczarowujące, że te problemy utrzymują się po tylu latach.

FIFA 22FIFA 22

Bramkarze są ogólnie lepsi, a niektóre nowe animacje są fantastyczne. Jednak widzieliśmy również kilka anegdotycznych błędów, które doprowadziły do ​​przeciwstawnych bramek, od bramkarza wpychającego piłkę do własnej bramki, po dosłownie unik w absurdalnym ruchu. Na szczęście wydaje się to rzadkim zjawiskiem, a przez większość czasu bramkarze zachowują się lepiej niż w FIFA 21.

Pomimo wszystkich problemów FIFA 22 oferuje ogólnie bardzo pozytywne wrażenia z rozgrywki. Można tu zagrać w świetną piłkę nożną, a także bardzo konkurencyjne i interesujące mecze, w tym online. Wydaje się jednak, że jest po prostu zbyt wiele rzeczy stłoczonych jedna na drugiej. Mnóstwo animacji, zachowań AI, ruchów umiejętności i akcji, a to stwarza problemy. Wiemy, że jest to praktycznie niemożliwe, ale wierzymy, że FIFA skorzystałaby na reboocie z solidniejszymi fundamentami, tak jak Konami zrobiło to z eFootball (okaże się, czy nowy PES zaprezentuje pożądane wyniki, ale przynajmniej próbuje czegoś nowego).

Jeśli chodzi o resztę gry, jest ona bardzo podobna do tego, co widzieliśmy już w FIFA 21. Nowa generacja ma nowy odcinek wprowadzający, który trwa około 30 minut (można go zobaczyć na poniższym filmie), pozwala stworzyć klub w trybie kariery i jest wiele nowych opcji dostosowywania stadionów w kilku trybach gry. Pod względem zawartości FIFA 22 pozostaje niesamowitym pakietem, od trybu Volta do trybu Ultimate Team lub od kariery do profesjonalnych klubów - wszystko przedstawione w doskonałych wartościach produkcyjnych. To powiedziawszy, nowe funkcje są w większości powierzchowne, nie wpływając tak naprawdę na większość wrażeń z gry.

FIFA 22 jest lepsza niż FIFA 21, ale niewiele lepsza. To nadal świetna piłka nożna, ale jesteśmy rozczarowani tym, co FIFA pokazała w ostatnich kilku edycjach. W zeszłym roku zakończyliśmy recenzję gry FIFA 21 następującymi słowami: „Może nadszedł czas, aby EA zaczęło od nowa i ponownie przemyślało podstawy, a nie ma na to lepszego momentu niż premiera nowej generacji.". Cóż, nasze myśli są dokładnie takie same w przypadku FIFA 22, pomimo pewnych ulepszeń.

HQ
FIFA 22FIFA 22
FIFA 22FIFA 22FIFA 22
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Nowe animacje są świetne; możliwość stworzenia własnego klubu i nowe opcje personalizacji stadionów są bardzo mile widziane; jak zawsze gra jest pełna treści i prezentuje się na najwyższym poziomie.
-
Sztuczna inteligencja pozostaje zbyt kapryśna; niektóre ruchy piłkarzy są bardzo nierealistyczne; zmiany są w większości powierzchowne.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Światowa premiera FIFA 22

Światowa premiera FIFA 22

WIADOMOŚĆ. Przez Aleksandra Olszar

Electronic Arts świętuje rekordową premierę gry FIFA 22, w której gracze mogą doświadczyć rewolucyjnej technologii HyperMotion na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Stadia....



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.