Zawsze byłem fanem serii Fitness Boxing na konsole Nintendo, ponieważ chociaż rozumiem i wiem, że tak naprawdę nie są one zaprojektowane, aby zapewnić ci niesamowitą formę i zastąpić pójście na siłownię, a nawet zatrudnienie osobistego trenera, są przydatne do zachęcania do ruchu i zapewniają łatwą drogę do ćwiczeń aerobowych. Mam na myśli to, że najnowsza odsłona, Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer, nie sprawi, że będziesz się pocić, ani nie doprowadzi do twardych jak skała mięśni brzucha, ani nie pozostawi cię w pocieszającej stercie po sesji, ale to, co zrobi po częstym użyciu, to sprawi, że twoje ciało poczuje się trochę bardziej żywe, mniej napięte, a nawet nieco bardziej elastyczne. Jest to idealny i zabawny sposób na dodanie lżejszych czynności, które uzupełnią bardziej agresywny i efektowny trening.
Seria Fitness Boxing zawsze tak robiła, ale z pewnym zastrzeżeniem. Druga część serii była niedokładna i frustrująca, ponieważ elementy ruchu były zawodne w najlepszych momentach. Wydawała się również nieco jednowymiarowa ze względu na bardzo ograniczoną liczbę ćwiczeń i trybów gry. Oprawa wizualna była w porządku jak na grę tego rodzaju, a zakres trudności oznaczał, że możesz dostosować każdy trening do tego, jak chcesz być testowany w danym dniu. Wszystko to są obszary, które Fitness Boxing 3 albo utrzymał, albo znacznie poprawił, choć brakowało im jednego, dość istotnego obszaru dla doświadczenia boksu rytmicznego: ścieżki dźwiękowej.
Druga gra zawierała szereg rozpoznawalnych i popularnych ścieżek dźwiękowych. Możesz ćwiczyć wyskakiwanie trafień z Zedd, Katy Perry, Ed Sheeran, Avril Lavigne, Lady Gaga, Pitbull, Owl City, Maroon 5, lista jest długa. Niezależnie od tego, czy lubisz tych artystów, czy nie, mainstreamowa muzyka pop stworzyła bardziej fascynującą ścieżkę dźwiękową do tego, co dostajemy w Fitness Boxing 3, ponieważ skupiono się tutaj na oryginalnych utworach, które w najlepszych czasach nie zapadają w pamięć. Na szczęście jest to naprawdę jedyny obszar, w którym Fitness Boxing 3 blednie w porównaniu ze swoim poprzednikiem.
Mówię to, ponieważ największa poprawa następuje w sterowaniu ruchem. Teraz wydaje się, że każdy ruch jest rozpoznawany, gdy go wykonujesz. Nie ma znaczenia, czy jest to jab, prosty, podbródkowy, unik, sierpowy, unik boczny, splot... Nie będziesz już zadawał ciosu na czas tylko po to, by zobaczyć przerażającą "Miss". Ludzie z Imagineer zrobili cuda z responsywnością sterowania ruchem, że zastanawiam się, dlaczego w ogóle zajęło mi to tak dużo czasu. Ale to nie ma znaczenia, nowy świt wstał ponad Fitness Boxing, a dzień, do którego prowadzi, można opisać tylko jako "Doskonały".
Innym dużym obszarem, który wykazuje poprawę, są tryby gry. Daily Workout pozostaje do nadrobienia większości akcji i jest równie skuteczny, choć brakuje opcji znacznego zwiększenia trudności dla tych, którzy szukają większego wyzwania. Zamiast tego utknęliśmy w systemie stałego postępu, w którym każdy dzień prowadzi do bardziej złożonych treningów, co jest świetne dla początkujących, ale dla bardziej doświadczonych graczy, którzy przenieśli nawet dane z drugiej gry, byłoby wspaniale mieć sposób na ręczne rozbicie każdego treningu.
Ale w każdym razie, inne tryby. Teraz możesz wpisać Free Workout, aby przejść do Mitt Drills, regularnych ćwiczeń, a nawet Box and Bond zajęć, w których możesz lepiej zapoznać się ze swoim trenerem. To ostatnie jest w moich oczach trochę głupią sztuczką, podobnie jak możliwość dostosowania tych cyfrowych awatarów, które zapewniają kierunek, ale opcja ta wcale nie umniejsza ogólnej całości. Pozostałe dwa tryby to wspaniałe dodatki, które dodają grze głębi i dodatkowych wyzwań. Na przykład Mitt Drills znacząco dostosowuje sposób, w jaki gramy Fitness Boxing i szybko staje się moim ulubionym sposobem gry, ponieważ jest szybszy i często bardziej intensywny niż zwykły Daily Workout.
Dodatkowym atutem jest lepsza oprawa wizualna i artystyczna. W przypadku rytmicznej gry fitness wysokiej jakości grafika nie jest priorytetem w żadnym sensie, ale bardziej żywe efekty wizualne, lepiej wyglądające awatary trenerów, wyraźniejsze symbole ciosów i ruchu i tak dalej łączą się, tworząc znacznie lepszą całość. Jest to podobny punkt również w odniesieniu do wydajności, ponieważ gra działa płynniej i z mniejszą liczbą zacięć, co sprawia, że wydaje się, że jest to duży skok jakości w porównaniu z drugą grą.
Biorąc pod uwagę wszystkie te punkty, najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że chociaż istnieje wiele podobieństw między Fitness Boxing 2: Rhythm and Exercise i Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer, ta gra wydaje się również znaczącym krokiem naprzód w prawie każdej możliwej metryce. Jest ciaśniejsza, bardziej responsywna, ma głębszą listę trybów gry, wygląda lepiej i nadal zapewnia wciągające i satysfakcjonujące zajęcia fitness, których oczekujemy od serii. Gdyby tylko miała bardziej fascynującą listę piosenek w swojej ścieżce dźwiękowej, trudno byłoby powiedzieć, że ta gra jest czymś innym niż nokautem.