Polski
Gamereactor
recenzje
Forza Motorsport

Forza Motorsport

Ścigaliśmy się do woli w najnowszym tytule wyścigowym w zakręcie 10.

HQ

Po wielu opóźnieniach i tym, co na zewnątrz wydawało się dość trudnym rozwojem, Turn 10 jest w końcu gotowy do uruchomienia Forza Motorsport. Ten tytuł symulacji wyścigów został zbudowany od podstaw, aby pasował do konsol Xbox obecnej generacji i systemów PC, a wraz z oficjalną premierą zaplanowaną na 10 października i okresem Early Access rozpoczynającym się już dzisiaj, w końcu mogę podzielić się moimi pełnymi przemyśleniami na temat gry.

HQ

Po pierwsze, jeśli grałeś wcześniej w grę Forza Motorsport, będziesz wiedział, że nie jest to symulacja wyścigów w takim samym stopniu jak Assetto Corsa lub rFactor. Jest to bardziej podobne do serii Gran Turismo, w której istnieją wyraźne elementy symulacji, ale rozgrywka jest zaprojektowana w taki sposób, że nawet nowicjusze mogą wskoczyć i dobrze się bawić bez przytłoczenia strategią wyścigową, ciśnieniem w oponach, tuningiem samochodu i tak dalej. Tak, możesz eksplorować wiele z tych systemów w Forza Motorsport, ale są one przeznaczone głównie dla oddanych kierowców symulatorów i nie mają dużego wpływu na rozgrywkę w taki sam sposób, jak w innych tytułach wyścigowych.

Podobnie, Forza Motorsport, podobnie jak Gran Turismo, zawsze był projektowany z myślą o grach konsolowych i kontrolerze na czele, a zatem systemy wyścigowe i mechanika nie są tak złożone, jak w przypadku wyścigów sim, które są budowane z myślą o kołach i tym podobnych. Tak więc, mając to wszystko na uwadze, Forza Motorsport działa w tym dziwnym limbo, takim jak Gran Turismo 7, gdzie wie, że nie jest zręcznościową wyścigówką jak The Crew i chce, abyś myślał, że jest to naprawdę złożony i głęboki wyścig simów, ale w rzeczywistości nie jest całkiem tam.

To jest reklama:

Mimo to Turn 10 najwyraźniej włożył wiele wysiłku w to, aby ta gra wydawała się tak prawdziwa, jak to tylko możliwe. Samochody są szczegółowe i naprawdę przypominają swoje prawdziwe odpowiedniki, tym bardziej, gdy użyjesz opcji graficznej, która przedkłada efekty wizualne nad osiągi. Rozciąga się to również na tory i ich konstrukcję. Ogromną uwagę poświęcono szczegółom, aby każdy tor był tak dokładny, jak to tylko możliwe, i zostało to osiągnięte tłumnie. Ale Turn 10 zrobił ogromne ilości hałasu w związku z wyglądem tej gry i szczerze mówiąc, nie wydaje się oszałamiająco niezrównany w sensie wizualnym. Nie zrozumcie mnie źle, Forza Motorsport to ładna gra, ale na rynku jest też wiele innych bardzo ładnych zawodników.

Forza Motorsport

Jeśli chodzi o rzeczywiste wyścigi, gry Forza zawsze miały ten styl fizyki, w którym samochody sprawiają wrażenie, jakby ślizgały się po całym torze na lodzie, i tak jest również w tym przypadku. Gdy doprowadzisz każdy samochód do granic możliwości, zobaczysz, że ślizga się z piskiem opon na każdym zakręcie, a to zawsze prowadziło mnie do konieczności dostrajania samochodów do braku prędkości, ale poprawy prowadzenia, aby uzyskać najlepszy czas z każdego zakrętu. Ale podczas gdy fizyka niezaprzeczalnie wykorzystuje ten motyw Forza, jeśli chodzi o opony i prowadzenie, reszta wydaje się fantastyczna. Niezależnie od wybranej klasy lub typu samochodu, zauważysz ciężar pojazdu, gdy będziesz go rozpędzać po torze. Poczujesz różnicę w materiale, który tworzy każdy tor i zauważysz, że w momencie, gdy jedziesz zbyt głęboko w zakręt, a twoje opony dotykają plamy brudu. Kiedy pada deszcz, niejednolite kałuże znacznie zwiększają wyzwanie, ponieważ będziesz wodolotem, jeśli uderzysz w duży zbiornik wodny, co łatwo zauważyć dzięki wspaniałej fizyce wody. Jest wiele do docenienia w silniku fizyki, nawet jeśli ma kilka załamań.

Jeśli chodzi o wyścigi, jest kilka naprawdę dziwacznych irytacji, które mnie sfrustrowały. Przede wszystkim sztuczna inteligencja w tej grze jest przerażająca. Niezależnie od tego, czy zmaksymalizujesz poziom trudności Drivatar, czy ustawisz go na najniższy, sztuczna inteligencja zahamuje, gdy nie będzie musiała wywoływać kraks, zepchnie cię z toru, pojedzie szeroko na zakrętach i skompromituje własne okrążenia, a następnie wróci na tor i przystąpi do przekroczenia linii wyścigowej i zrujnuje twoje okrążenie. Ze względu na to, że Forza Motorsport jest grą, która kładzie duży nacisk na czyste wyścigi z mnóstwem kar czasowych i ostrzeżeń, które będą wydawane przez system kar, który jest trafiany i chybiony w najlepszych momentach, zawodnicy AI bardzo utrudnią ci życie i sfrustrują cię podczas akcji Career Mode.

To jest reklama:

Następnie, aby dodać do tego, kubki Career Mode są zaprojektowane w taki sposób, aby pozbawić ich dreszczyku rywalizacji. Za każdym razem, gdy udajesz się na tor w ramach pucharu, gra będzie wymagała ukończenia kilku okrążeń treningowych przed właściwym wyścigiem, ale nie ma rundy kwalifikacyjnej. Po prostu wybierasz, gdzie chcesz zacząć na polach startowych za każdym razem, a haczyk polega na tym, że im dalej do tyłu, tym większa Credit nagroda, którą otrzymasz, jeśli ukończysz na podium. Musisz sam zdecydować, nie na podstawie swoich umiejętności wyścigowych, czy chcesz lekkiego napływu dodatkowych Credits, czy zamiast tego trofeum za wygranie pucharu. To po prostu zaskakujące, dlaczego jest to traktowane w ten sposób.

A naprawdę, naprawdę dziwaczne jest to, że Credits są używane tylko do kupowania samochodów. Kombinezon postępów i ulepszeń Forza Motorsport prosi o kontynuowanie jazdy jednym samochodem, aby go wyrównać i odblokować nowe ulepszenia dla tego konkretnego samochodu. Każdy samochód ma 50 poziomów do ukończenia, a z ponad 500 samochodami do kupienia w dniu premiery, już widać, że istnieje poważny koszmarny system progresji, który został wprowadzony do tej gry. Jasne, brak konieczności używania Credits do ulepszania samochodu jest świetny (zamiast tego używasz Car Points zdobytego przez awansowanie samochodu, aby móc zmieścić pewną liczbę nowych części), ale ten system progresji jest szczerze wyczerpujący. Gra jest również dość słaba w wyjaśnianiu, jak skutecznie dostroić swój samochód, i bez wątpienia wielu nowych graczy lub zwykłych kierowców całkowicie zignoruje tę stronę gry.

Forza MotorsportForza Motorsport
Forza MotorsportForza Motorsport

Jednak kiedy przejdziesz obok Career Mode i zamiast tego spojrzysz na stronę wieloosobową, Forza Motorsport naprawdę wejdzie w grę. Prawdziwi gracze są o wiele lepsi do konkurowania niż sztuczna inteligencja, a dzięki sekcji treningowej, kwalifikacyjnej i wyścigowej zaprojektowanej dla każdego wydarzenia, każdy aspekt doświadczenia online jest ważny. Dodatkowo, jeśli martwisz się, że gracze online cię zasmucą, Turn 10 wymyślił naprawdę genialne rozwiązanie, ponieważ gracze nie są klasyfikowani na podstawie zwycięstw w wyścigach lub czegokolwiek jako takiego, ale raczej ich umiejętności bezpiecznej jazdy. Im lepiej i czystsze ścigasz się, tym wyższa jest twoja ranga i lepsza jakość zawodników, których znajdziesz w swoich internetowych lobby. Z mnóstwem różnego rodzaju wydarzeń stale w ofercie, tryb wieloosobowy jest bez cienia wątpliwości najlepszą częścią doświadczenia Forza Motorsport - nawet jeśli jest pełen dziwnych wyborów projektowych, które w najlepszym razie wydają się sprzeczne z intuicją - takie jak samochody automatycznie napełniane pełnymi zbiornikami paliwa, które mają wystarczyć na 57 okrążeń na wyścig obejmujący pięć okrążeń. Nie zapomnij więc odpowiednio zatankować swojego samochodu, ponieważ będziesz znacznie szybszy przy mniejszej ilości paliwa na pokładzie. I nie rozwodząc się zbytnio na temat tego dziwnego wyboru projektu, najgorszym przypadkiem, z jakim się spotkałem, był wyścig na dwa okrążenia z samochodem, który był napędzany przez 317 okrążeń ...

Forza Motorsport

Ale nie daj się zwieść tym drobnym niedogodnościom, Forza Motorsport to bardzo dobrze wykonana wyścigówka z solidną grafiką, najwyższą wydajnością (poza kilkoma nieskończonymi ekranami ładowania), genialnym menu, które jest intuicyjne i szybkie, oraz przyzwoitym silnikiem fizyki napędzającym całość. To bardzo dobrze zrobiona gra. Ogromna dbałość o szczegóły i jasne jest, że Turn 10 położył ogromny nacisk na kontrolę jakości, ponieważ ta gra wydaje się prawie tak dopracowana, jak tylko może to zrobić gra. Jest wiele powodów do świętowania w tym tytule, ale i tak, jest to dziwne porównanie, ponieważ Forza Horizon to przede wszystkim seria wyścigów zręcznościowych, myślę, że będzie miała trudności z osiągnięciem pozorów takiego samego poziomu sukcesu, jak seria Playground, która wyróżnia się swobodnymi i bardziej zabawnymi elementami.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Niesamowicie dopracowany. Wyścigi online są genialne. Ogromny wybór samochodów do prowadzenia. Menu jest bardzo dobrze zaprojektowane. Systemy fizyki ciał stałych.
-
Progresja jest straszna. AI jest okropna. System kar jest bardzo trafiony lub chybiony. Mnóstwo dziwnych i sprzecznych z intuicją wyborów projektowych.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Forza MotorsportScore

Forza Motorsport

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Ścigaliśmy się do woli w najnowszym tytule wyścigowym w zakręcie 10.



Wczytywanie następnej zawartości