Jeśli nie mogliście się doczekać sprawdzenia kontynuacji dobrze przyjętego Frostpunk w przyszłym miesiącu, niestety będziecie musieli poczekać dłużej, niż pierwotnie oczekiwano. Ponieważ gra abdykuje z okna premiery pod koniec lipca i zamiast tego jest opóźniona do września.
Powodem opóźnienia jest to, że deweloper chce poświęcić więcej czasu na dalsze dopracowywanie i doskonalenie gry po niedawnym zestawieniu opinii fanów. Odnosząc się do tej kwestii, dyrektor ds. designu Jakub Stokalski i dyrektor artystyczny Łukasz Juszczyk powiedzieli:
"Na podstawie ankiet, które otrzymaliśmy po rozegraniu bety, średnia ocena, którą nam wystawiliście, wyniosła 8 na 10. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni! Jednocześnie był to tylko mały wycinek wciąż rozwijającej się gry. Chociaż nasze zaległości są ogromne, była to dla nas okazja, aby posłuchać, co wam się podobało, a co jeszcze nie do końca się sprawdziło.
"Pozwoliło nam to lepiej ustalić priorytety i przedstawić funkcje i modyfikacje, nad którymi już pracowaliśmy. Ale zdaliśmy sobie również sprawę, że aby zagwarantować jak najlepsze wrażenia w dniu premiery, potrzebujemy więcej czasu na ukończenie prac nad Frostpunk 2 ".
Jeśli chodzi o dokładną datę, do której Frostpunk 2 została opóźniona, gra zadebiutuje teraz na PC - i Game Pass pierwszego dnia - 20 września 2024 roku.
Deweloper 11 Bit Studios wymknął się kilku funkcjom, które będą teraz dostępne w dniu premiery po tym opóźnieniu, twierdząc, że możemy spodziewać się "nowych dodatków do mechaniki gry, rozbudowanych ulepszeń UI i UX, popularnej funkcji miasta na żądanie, którą zespół programistów nazywa Zoom Stories i wielu więcej".