Udana akcja na Kickstarterze w zeszłym roku przyniosła na Neo Geo nową grę zręcznościową. Dla tych z nas, którzy nie posiadają takiej konsoli, GladMort została teraz przekonwertowana na świeższą konsolę i jeśli szukasz gry w stylu Ghouls 'n Ghosts, z wysokim poziomem trudności, kontynuacjami i napisami końcowymi, to GladMort z pewnością może być dla Ciebie. Wystarczyło kilka godzin, aby zorientować się, że to wcale nie dla mnie.
W zapomnianym królestwie panuje chaos, a w roli rycerza GladMort musisz starać się wszystko naprawić. Na przewijanych torach sterujesz rycerzem, który może wytrzymać tylko dwa ciosy, zanim straci życie, unikając przeszkód, skacząc między platformami i pokonując wszelkiego rodzaju wrogów. Całość naprawdę wygląda jak gra zręcznościowa z minionej epoki i prawie nie ma sensu oglądać jej na dużym, nowoczesnym telewizorze OLED. Możesz nawet włączyć różne filtry, aby na przykład bardziej przypominał telewizor CRT, jeśli tego chcesz. Ale to głównie projekt gry mówi ci, jaką epokę chcieli odtworzyć; Kilka żyć i napisów końcowych stojących u dołu ekranu przez pięć poziomów, na których twój bohater może wytrzymać tylko dwa trafienia. To prawdziwe wyzwanie szyte na miarę dla tych, którzy właśnie tego szukają. Całkowicie uformowany w koncepcji, która stara się być jak najwierniejsza klasycznym grom zręcznościowym.
I tak, absolutnie tak jest. Jeśli uznasz to za interesujące, możesz przestać czytać tutaj, zapłacić tanią złotówkę i zdobyć to doświadczenie. Dla mnie to głównie bardzo mało inspirujący projekt poziomów przeszkadza mi w odczuwaniu ekscytacji. Ponadto urozmaica podróż dzięki jak największej liczbie wrogów na ekranie, aby stworzyć wysoki poziom trudności. Do Twojej dyspozycji możesz znaleźć wiele różnych broni, takich jak topory, włócznie i inne średniowieczne ulubione - ale ataki wydają się powolne, a pole trafienia w grze jest często wątpliwe. Wyzwanie staje się bardziej frustrujące niż wydaje się sprawiedliwe, gdzie zwykle łatwiej jest po prostu biec do przodu i próbować przeskoczyć wszystkich złych, aby dostać się do bossa czekającego na końcu toru.
Na szczęście po drodze jest kilka punktów kontrolnych. Staje się więc lekcją zapamiętywania wszystkiego, znajdowania wzorca w tym, jak poruszają się wrogowie i posuwania się naprzód. Ale nienatchnione ścieżki nie sprawiały, że było to zbyt zabawne. Jest kilka drabin, skoków lub obszarów, do których nieco trudniej jest dotrzeć, gdzie można znaleźć nową broń. Ale poza tym to po prostu poziomy, które zmieniają nieco projekt wizualny i rzucają w ciebie nowymi typami wrogów.
To piksele i projekt wizualny są prawdopodobnie główną atrakcją i tak, to jest absolutnie piękne. Jednocześnie przyzwyczailiśmy się do tego rodzaju flirtu z retro, więc obecnie trudno powiedzieć, że jest to coś wyjątkowego czy ekscytującego. Pejzaż dźwiękowy również dąży do tego klasycznego charakteru, ale nie powiem, że melodie szczególnie zapadają w pamięć lub wzbogacają wrażenia. Dla każdego, kto gra w tego typu klasyczną arkadę, muzyka jest prostym środkiem, który również staje się mocną stroną, a gdybyś miał trochę bardziej zapadające w pamięć dźwięki, byłoby trochę fajniej.
W pewnym sensie to trochę smutne być złośliwym dla GladMort. Bo jeśli ambicją jest stworzenie nowej gry w formacie Neo Geo i sprawienie, by sprawiała wrażenie flirtu z przeszłością, to przynajmniej ten kawałek jest zrobiony z rozmachem. Jak wspomniałem wcześniej, wiele osób na pewno przyciągnie ta przesłanka, a wtedy wiesz, co dostajesz. Jeśli chodzi o mnie, znudziłem się po około godzinie ponownej próby, ponieważ ponieważ nie ma ratunku, jest to wyzwanie, które musisz wykonać za jednym posiedzeniem. Mam wrażenie, że oceniam gry na podstawie tego, jak bardzo jestem podekscytowany rozpoczęciem gry i sesją grania, a tutaj niestety było to prawie całkowicie nieobecne.