Jeśli postępujesz zgodnie z instrukcjami Indiana Jones and the Great Circle na Gamereactor, zebraliśmy już razem 10 starożytnych relikwii Watykanu i 15 relikwii Gizy. Co więcej, zaczynasz rozumieć, do czego służą te tysiącletnie artefakty, które znacznie poprzedzają jakąkolwiek obecną cywilizację, w głównych fabułach i z kolei, jak się wydaje, są powiązane z główną historią.
Jeśli po krótkich, liniowych Himalajach i Szanghaju podróżach myślałeś, że w grze zaczyna brakować pomysłów na otwarty świat i rozległe obszary, nie możesz się bardziej mylić. Witamy w Sukhothai w Syjamie, obecnie znanym jako Tajlandia.
Ta piękna mapa dżungli, na której niemal czujesz, jak gryzą cię komary, jest tak duża i zróżnicowana, że po raz pierwszy będziesz korzystać ze środka transportu (poza przydatną szybką podróżą między drogowskazami), aby ją ominąć. Po osiedleniu się w wiosce Khaimuk Saksit wyruszysz swoją motorówką z Giną (która, jak na ironię, nie umie pływać i boi się wody), żeglując wzdłuż zielonych rzek, aby zacumować w różnych obszarach; od buddyjskich świątyń po włoskie faszystowskie kompleksy wojskowe, kontrolowane z kolei przez nazistowskiego złoczyńcę, Sturmbannführer Emmerick Voss.
Podobnie jak w przypadku butelek z lekarstwami A Remedy for All, zaginionych artefaktów lub legowisk bijatyki, Riddles of the Ancients Discovery jest powtarzającą się strukturą misji, z identycznym formatem i składnikami jak te, które widzieliśmy wcześniej. Mając to na uwadze, znajdźmy 24 relikwie w Syjamie.
Sukhothai od samego początku otwiera się na swobodną eksplorację, ponieważ gra już rozumie, że masz spore doświadczenie w jej systemach. Ciągle jednak przypominamy o naszej głównej wskazówce: podążając za głównym wątkiem fabularnym (w tym przypadku w poszukiwaniu The Blessed Pearl ) przeczeszesz różne obszary i jeśli dokładnie je zbadasz, znajdziesz również to, czego potrzebujesz do zadań pobocznych.
Aby zdobyć wszystkie 24 starożytne relikwie w Syjamie, możesz postępować zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku, ale dodatkowe wskazówki możesz również znaleźć w broszurze, która zaznacza je na mapie. W tym przypadku książka jest bardziej ukryta niż zwykle, zarówno dosłownie (na końcu mapy), jak i w przenośni (podczas rozwiązywania zagadki).
"Starożytny ezoteryczny manuskrypt podający relację o relikwiach przodków, o których mówi się, że znaleziono je w Sukhothai"
Rękopis czeka na ciebie, gdy rozwiążesz Tajemnicę słonia w pokoju za Obozem Vossa. Jak już wspomnieliśmy, prawdopodobnie udasz się w te okolice podążając za Badaniami terenowymi Złotej Skrytki Vossa , z zamiarem kradzieży wywłaszczonego nazistowskiego złota, aby pozwolić sobie na Urządzenie do oddychania, które pozwala ci wytrzymać znacznie dłużej pod wodą.
Obóz jest, wraz ze zbrojownią, najlepiej strzeżonym obszarem na tej mapie, więc musisz być ostrożny i/lub szybko zdobyć przebranie Armii Królewskiej, aby nie rzucać się w oczy. W każdym razie, udaj się na tył mapy (najbardziej wysunięty na północ obszar), a zobaczysz małą świątynię po lewej stronie, strzeżoną tylko przez dwóch faszystów. U jego drzwi kamienny słoń podnosi trąbę, witając Cię.
Wewnątrz musisz rozwiązać dość fajną zagadkę polegającą na umieszczeniu figurek słoni na różnych piedestałach. Pozwolimy Ci podążać za instynktem, aby to zrobić, ale jeśli utkniesz, pomyśl, że mogłeś nie spojrzeć w górę. Gdy skończysz, otrzymasz mapę reliktów Sukhothai i niezłą sumę punktów przygody.
OK, możesz dostać ten relikt w swoje ręce znacznie później, ale ponieważ rozmawialiśmy o Camp Voss, dobrze będzie, jeśli powiemy ci, jak zdobyć jeden z najbardziej wyszukanych reliktów w Indiana Jones and the Great Circle, zwłaszcza, że obejmuje on kilka map i rozdziałów.
Ta skrzynia, którą Sturmbannführer Voss pożyczył od Gizeh, czeka na ciebie w namiotach obok jadalni, gdy tylko wejdziesz do jego obozu przez główną bramę po prawej stronie. Możesz zakraść się lub założyć mundur Armii Królewskiej. Jest to bardzo efektowna skrzynia, na której spoczywa zwinięty wąż, i nie ma hasła do jej otwarcia, ale trzy różne klucze zgubione w świecie gry.
Misja jest nie tyle skomplikowana, co po prostu długa i musisz mieć ochotę na kilka dobrych spacerów po miejscach, które już odwiedziłeś. Nie będziemy się nad tym zbytnio rozwodzić, bo jeśli zaznaczysz to w dzienniku, zobaczysz lokalizacje, ale pamiętaj, że dla trzy stare klucze będziesz musiał zanurkować z Urządzenie do oddychania, aby usunąć drewnianą belkę pod wodą, znajdując sekretny zakątek na każdej z trzech następnych map:
Mając w posiadaniu trzy starożytne klucze, wróć do Sukhothai ( niebieska ikona teczki oznacza miejsce, w którym pojawisz się ponownie po ostatnim zapisie) i otwórz skrzynię węża, aby zabrać relikwię i 250 punktów zadania.
Twoja kolejność może być inna, ale nasze kolejne trzy relikwie zebraliśmy w drodze przez ruiny Wat Si Sawai, gdy ukończyliśmy zadanie poboczne Fieldwork "The Kid Who Vanished ", które, jak być może dobrze wiesz, polega już na "uratowaniu" lub przynajmniej uwolnieniu siostrzeńca Sunana, Arana, który już wygląda jak tajski Indiana Jones.
"Wygląda na to, że Aran dokonał interesującego odkrycia w Wat Si Sawai. Jeśli go nie ma, to jest to najlepsze miejsce, aby zacząć szukać"
Pierwszy z nich jest łatwy do znalezienia, gdy tylko zaczniesz chodzić po ruinach, na zachodnim końcu. Spójrz na załączone zdjęcia, aby zorientować się w sytuacji.
Ta świątynia w Wat Si Sawai ma dwie łamigłówki. W pierwszej, która jest prostsza i bardziej wprowadzająca, zobaczysz podejrzaną ścianę obok jednego z łokci, których potrzebujesz do obwodu. Powal go, a znajdziesz swoją nagrodę.
Kontynuuj eksplorację świątyni, mijając obszary gigantycznych kół zębatych, kół wodnych i ruchomych platform, a dojdziesz do drugiej łamigłówki hydraulika, Khmer Pipeworks Puzzle. Rozwiązanie tego problemu jest dość proste, gdy uruchomisz kran, ale poniżej załączyliśmy notatki Indy'ego, na wypadek, gdybyś utknął. Kiedy zrobisz to dobrze, w końcu uwolnisz Arana, a on da ci dostęp do Świątyni Śiwy, ostatniej sekretnej komnaty. Relikwia czeka na Was dosłownie u jego stóp.
Kolejny starożytny relikt (choć ten był naszym pierwszym) znajduje się tuż po zadokowaniu obok tajnej zbrojowni Voss, na południowy wschód od centralnej wyspy mapy. Możecie zerknąć na załączoną mapę: wyjdźcie z łodzi, podejdźcie do faszystowskiej zbrojowni w kompleksie wojskowym, a omal na nią nie wpadniecie, bo czeka na Was w pudełku na stole. Jeśli nie jesteś w mundurze Armii Królewskiej, polecamy, abyś powiedział arrivederci i wymknął się na później...
"Jest bardzo, bardzo stary"
W Sukhothai jest kilka łamigłówek z kołem zębatym, które polegają na umieszczeniu khmerskich drewnianych kół zębatych, aby mechanizm działał. Widzieliście to już w Wat Si Sawai, gdzie jest to układ gwiazd wraz z rurami wodociągowymi, ale są też małe łamigłówki tego typu rozsiane po całej mapie rozdziału.
Wszystkie są pod ziemią i trzeba się w nich zanurzyć jak w studni. Zanim jednak to zrobisz, zwróć uwagę na słupek kół zębatych, który oznacza ich obecność na zewnątrz: liczba kół zębatych na słupku wskazuje, ile małych kół zębatych potrzebujesz do rozwiązania zagadki. Ciekawe, prawda?
Mając to na uwadze i wiedząc, że małe koła zębate można gromadzić i nosić ze sobą (nawet z innych miejsc, jak w pociągach zębatych otwierających ukryte drzwi do ukrytej piramidy ), możesz teraz odblokować tego rodzaju więzienia podczas swojej przygody.
Na przykład ten na zachód, w ruinach wodospadu, wymaga tylko czterech biegów i jest bryzą.
Nie wiemy, co robi anakonda zamiast pytona w Tajlandii, ale nie wiedzieliśmy też, co nazistowski okręt wojenny robił na szczycie himalajskiej góry, a faktem jest, że ten gigantyczny wąż jest jedną z głównych atrakcji gry i być może największym możliwym strachem Indy'ego.
Kiedy otworzysz ukryte drzwi do ukrytej piramidy, zobaczysz, że pierwsza z czterech relikwii, które możesz zdobyć w tych ruinach... nie jest tak ukryty. Zatrzymaj łódź z Giną przy zawalonej wieży po lewej stronie i nie próbuj nurkować, bo będziesz przekąską dla. Po prostu wskocz na szczyt ruin i chwyć swój starożytny relikt.
Gdy po raz pierwszy zmierzysz się z gigantycznym wężem, udało ci się przekraść przez tajne podwodne wejście do świątyni, zaczynając od przeciwległego filaru do znajdującej się w środku relikwii. Gdy tylko bezpiecznie wychylisz głowę z ruin, spójrz z powrotem do jaskini, ponieważ czeka tam na ciebie twoja relikwia.
"To wzbogaci kolekcję"
Kiedy wejdziesz do kamiennej biblioteki Nephilim (tej, która wygląda jak duży pokój Tetrisa), a Indy skomentuje, idź w prawo, zamiast kontynuować swoją drogę, a na dole znajdziesz swoją nagrodę.
Najwidoczniej pokonałeś gigantycznego węża na końcu biblioteki (trójząb walczy pod słoniem bojowym) i teraz wspinasz się po wnętrzu piramidy, skacząc i zdobywając punkty bicza za pomocą tych trójzębów wbitych w ogromne grzyby.
Kiedy wygląda na to, że dotarłeś do końca, aby wyjść na zewnątrz i uratować Ginę, aby ci pomogła, nie rób tego: wspinaj się jeszcze trochę (zobacz szopę z wężami na zdjęciu w celach informacyjnych), a w najwyższym punkcie, do którego możesz dotrzeć, czeka na ciebie relikwia.
Czym jest gra przygodowa bez tajemnicy za wodospadem? Spójrz na mapę, aby znaleźć dokładne miejsce i bez obaw wydostać się z łodzi, jesteś na nogach. W środku znajdziesz nową zagadkę, którą możesz rozwiązać za pomocą zebranych do tej pory reliktów.
Rozmawialiśmy o tym wszystkim w naszym innym przewodniku po rozwiązywaniu pierwszej zagadki starożytnych reliktów, a biorąc pod uwagę liczbę, którą będziesz nosić w tym momencie, uznasz to za przyjemniejsze niż przejażdżka łodzią.
– Kto to zrobił?
Ta jest łatwa i wymaga jedynie dostępu do kapliczki oznaczonej na północ od mapy, między ukrytą piramidą a obozem Vossa. Zwróć uwagę, gdzie zostawiliśmy łódź.
Kolejny słupek zębaty. Pamiętaj o wskazówkach, które daliśmy Ci na temat filaru sprzętu w ruinach wodospadu powyżej i zastosuj je tutaj. Jak widać, do tej łamigłówki potrzebujesz tylko pięciu biegów, a sztuczka polega na zrozumieniu, że dwa duże dyski oznaczone symbolem są połączone i poruszają się razem. Zobacz nasze rozwiązanie:
Jesteśmy w przedostatniej świątyni Sukhothai, gdzie przeprowadzamy Studium strachu dla Pailin , która z kolei przestraszyła się eksplozji wykrytych na południe od wioski, na południowy wschód od mapy. Innymi słowy, wchodzimy do khmerskich galerii, gdzie czekają na nas aż trzy starożytne relikwie.
Pierwsza z nich jest łatwa. Otrzymasz go wkrótce po spotkaniu ze swoją byłą absolwentką Annika Lund (która pomoże Ci w tej dziedzinie) i rozwiązaniu pierwszej zagadki z drewnianymi kluczami, gdy zatrzymasz koła zębate blokujące pokój. Zanim pójdziesz, przeskocz do miejsca, w którym jesteś pokazany poniżej i podnieś swoją relikwię.
W połowie tej pełnej pułapek świątyni będziesz musiał wspiąć się na zakątek i wspiąć się trochę za wysoko, aby zdobyć drugą relikwię z tego miejsca. Zobacz dokładne miejsce na mapie:
Ostatnim pomieszczeniem świątyni jest komora grobowa . Relikwia znajduje się po prawej stronie głowy demona, ale gdy jest podniesiona, musisz wspiąć się po lewej stronie i przejść na drugą stronę z biczem. Wszystko, co musisz teraz zrobić, to rozwiązać zagadkę zapieczętowanego sarkofagu, aby się stąd wydostać...
Kolejny o khmerskich drewnianych kołach zębatych, na południowy zachód od mapy. W takim przypadku potrzebujesz sześciu. Zignoruj duży w prawym dolnym rogu, który jest porośnięty roślinnością. Jeśli Ty też utkniesz, zobacz rozwiązanie na załączonym obrazku.
Do tej układanki potrzebujesz sześciu małych drewnianych kół zębatych. Znajduje się w pobliżu obszaru złodziejskich małp. Zobacz rozwiązanie, jeśli nie wiesz, jak to zrobić, ale kluczem jest, tym razem, użycie dużych kół zębatych porośniętych roślinnością po lewej stronie.
"Ze mną jest bezpiecznie"
Do rozwiązania tej zagadki na północnym wschodzie potrzeba co najmniej siedmiu khmerskich kół zębatych. Jest to łatwe, jeśli unikasz punktów blokujących wzdłuż gałęzi. I nie, nie ma sensu wyjmować zapalniczki, aby je spalić. Zwróć uwagę na lokalizację i rozwiązanie:
Najbardziej wymagający pod względem kół zębatych (będziesz potrzebować 10, maksymalnie, jeśli zbierzesz te z innych zagadek i te z ukrytej bramy), nie jest taki trudny do rozwiązania. Spójrz na zdjęcie, jeśli potrzebujesz inspiracji do rozwiązania.
W rzeczywistości możesz zdobyć ten znacznie wcześniej niż poprzednie, w zależności od zamówienia na zadanie. My, na przykład, zdobyliśmy go na etapie przed wejściem do ukrytej piramidy, kończąc Lost in the Past Fieldwork (tak, ten fantastyczny halucynogenny koszmar Indy'ego z powodu trutki żab). Jest to aktywowane, gdy tylko Sunan opowie ci o legendzie o złotym haku i Story of the Ancients podczas łowienia ryb w wiosce.
Możesz albo poczekać, aż sen się skończy, albo dotrzeć do relikwii, zanim zaczniesz się modlić, ale czeka ona na ciebie po prawej stronie filaru, czołgając się przez zakątek.
"Wat Mahathat, świątynia wielkiej relikwii, została ufundowana przez pierwszego króla Sukhothai"
Pierwszy z nich jest w drodze. Ukończ "wielką grę" (ten osobliwy rodzaj żywych szachów), a gdy tylko wpadniesz do wody, gdzie pokazuje cię obrazek, znajdziesz tę podwodną relikwię.
Zanim wejdziesz do wewnętrznej świątyni Wat Mahathat, gdzie czeka na ciebie Błogosławiona Perła, zejdziesz po niepewnych schodach otoczonych pozornymi przepaściami. Po prawej stronie wyjścia należy jednak rozejrzeć się uważnie, ponieważ znajduje się tam trudno widoczne miejsce, w którym można chwycić bat. Użyj go, aby znaleźć relikwię po prawej stronie pokoju.
Pokój jest niepowtarzalny, ponieważ jest to ten, w którym znajdują się pijawki. Obejdź go dookoła w lewo, przejdź przez środek biczem i na koniec podążaj za platformami, aby zdobyć skarb - to był ostatni!
Udało ci się rozwiązać Zagadki Odkrycia Starożytnych w Syjamie! Powinieneś mieć teraz na swoim koncie łącznie 49 starożytnych relikwii (10 z Watykanu, 15 z Gizy i 24 z Sukhothai) - czy możesz sobie wyobrazić, co zamierzasz z nimi zrobić? Następny cel: Ziggurat z Ur w Iraku, gdzie rozwiążesz zagadkę 50 relikwii. Dołączysz do nas?