Jeśli udało ci się dotrzeć aż do Ziggurat z ur w Iraq, za chwilę zobaczysz koniec Indiana Jones and the Great Circle, po którym nastąpi scena z napisami końcowymi. Wiesz już, o czym jest ta historia, a po drodze udało Ci się zdobyć kilka starożytnych reliktów (lub wszystkie, jeśli towarzyszyliśmy Ci z przewodnikami po Gamereactorze).
W tym miejscu nie pozostawiono prawie żadnych spoilerów: Te artefakty mają tysiąclecia, poprzedzają wszystkie cywilizacje w grze, najwyraźniej stworzone przez Nefilim i związane z Wielkim Kręgiem i 17 kamieniami poszukiwanymi przez Sturmbannführera Emmerick Voss.
Jeśli masz wszystkie relikwie w Egipcie, będziesz również wiedział, że te gadżety faktycznie działają jako klucze. Można je wstawić w rodzaj zestawu rzędów i kolumn ułożonych w panele na ścianie, które z kolei służą jako klucze do otwierania dużych kamiennych drzwi.
Mając to wszystko na uwadze, jesteś teraz gotowy, aby zmierzyć się z ostateczną zagadką starożytnych reliktów, tą, którą znajdziesz po prawej stronie, gdy tylko dotrzesz do dna ruin Mezopotamii. Ale zanim będziesz mógł ułożyć zagadkę, musisz mieć wszystkie 50 relikwii...
Jak wspomniano powyżej, w naszych dedykowanych przewodnikach zebraliśmy, jak zdobyć wszystkie relikty w grze, dodając porady i wskazówki dla każdego obszaru. Jeśli dotrzesz do Iraku z mniej niż 49 relikwiami, musisz najpierw użyć opcji Podróże w menu, aby wrócić do poprzednich rozdziałów/lokacji i zdobyć je wszystkie.
50. relikt w grze jest nieco wyjątkowy, ponieważ chociaż możesz wyraźnie zobaczyć jego lokalizację, nie pozwoli ci go złapać za pierwszym razem. Sprawi, że miód pojawi się na twoich ustach, abyś mógł wrócić później, aby dostać go w swoje ręce.
Dlaczego o tym mówimy? Jeśli spojrzysz na mapę wewnątrz zigguratu, ostatni relikt w grze znajduje się w prawym górnym rogu mapy, na północno-wschodnim końcu wykopalisk. Polega to na obejściu Arki Noego po prawej stronie (tak, do tej pory widzieliście to imponujące znalezisko) i zakradnięciu się niepostrzeżenie lub strzelaniu do namiotu Vossa:
Mały problem polega na tym, że gdy tylko postawisz stopę w namiocie, uruchomisz kluczową scenkę przerywnikową, która nieodwołalnie doprowadzi Cię do ostatecznego scenariusza gry, następującej po nim ostatecznej bitwy i pierwszych napisów końcowych. A żeby jeszcze bardziej cię zaniepokoić, podczas dyskusji między Indy'm i Vossem w namiocie, starożytna 50. relikwia jest rażąco wystawiona na stół, tylko po to, by ślinka ciekła:
"Ty znalazłeś Arkę Przymierza, ale ja znalazłem arkę Noego" – Voss.
Ale nie martw się. Ukończ grę, ukończ Vossa, ciesz się spektakularnym zakończeniem za sterem Arki, w Jeziorze Hammar i obejrzyj scenę z napisami końcowymi, będącą hołdem dla Spielberga i spółki.
Kiedy skończysz lub pominiesz napisy końcowe, pojawisz się z powrotem w miejscu, w którym zaczęliśmy ten przewodnik: tuż w dół szybu windy zigguratu. Teraz możesz udać się na drugi koniec mapy (a wszyscy pokonani naziści i tak będą na dole) i zdobyć to, czego Ci brakuje: dokument z listą minerałów w kamieniach 16+1 i upragnioną ostatnią relikwię. Weź go i wróć do ściany zagadek, w sekretnej komnacie na wschód od windy.
Mając już za sobą 50 starożytnych reliktów, możesz zmierzyć się z wielkim kluczem do łamigłówki, dla którego zostały stworzone tysiące lat temu. Nie próbuj być zarozumiały, jak powiedziałby Han Solo, próbując rozwiązać problem za pomocą mniej niż 50, ponieważ, o ile nam wiadomo, jest to po prostu niemożliwe.
Najpierw przyjrzyjmy się zasadom tej gry polegającej na wypełnianiu pustych miejsc, które zapisaliśmy w Gizie:
Różnica między tą dużą łamigłówką a tą w Gizie polega na tym, że sama składa się z czterech bardziej złożonych paneli. Złotą zasadą, którą musisz znać, jest to, ile relikwii potrzebujesz na panel, a z naszego doświadczenia wynika, że będziesz potrzebować odpowiednio 11, 12, 13 i 14 relikwii. Szacowaliśmy, że powinniśmy użyć około 12 na panel, ale trudność rośnie od lewej do prawej i uważamy, że jest to niemożliwe bez zapisania reliktu w pierwszym panelu.
Teraz możesz poświęcić trochę czasu na rozwiązanie wszystkich czterech paneli dzięki tym wskazówkom. Jeśli utkniesz lub będziesz zdesperowany (rozumiemy, że jest to jedna z najtrudniejszych łamigłówek w Indiana Jones and the Great Circle ), oto nasze rozwiązania:
Najłatwiejszy z czterech. Ma tylko trzy relikty po lewej stronie. Nasze rozwiązanie:
Sprawy zaczynają się komplikować. Za pierwszym razem udało nam się zdobyć 13 relikwii, ale potem udało nam się zmniejszyć liczbę do 12:
Ten jest wystarczająco trudny i nie byliśmy w stanie zejść poniżej 14-15. Klucz tkwi w kręgach, że tak powiem. Nasze rozwiązanie:
Najbardziej skomplikowane ze wszystkich, możesz z łatwością poświęcić godzinę na jego rozwiązanie. Musisz bardzo dobrze obliczyć okręgi. Nasze rozwiązanie:
Gratulacje! Po ukończeniu tej łamigłówki rozwiązałeś Zagadki Starożytnych, prawdopodobnie najbardziej rozbudowane zadanie w całej Indiana Jones and the Great Circle. A teraz drzwi się otwierają...
Ukończenie łamigłówki z 50 reliktami to sposób na odblokowanie dodatkowej sceny po napisach w grze. To właściwie pojedyncze ujęcie, w którym widać, że po ostatecznym starciu Arka Noego wylądowała na jakimś zaśnieżonym szczycie utraconym dla świata, być może w Himalajach, jak nazistowski okręt wojenny?
Ślady stóp na zaśnieżonej ziemi sugerują jednak coś innego: czy olbrzym Locus przetrwał boski wybuch i magiczną teleportację? Wydawałoby się, że tak. W końcu w ostatniej scenie Indy daje jasno do zrozumienia Vossowi, że nie został wybrany przez Boga do zadania przy Arce przed potopem. Nefilim, którzy przeżyli potop i najwyraźniej dotarli do dnia dzisiejszego, byli przeznaczeni do zajęcia się kamieniami i przejęcia steru przeznaczenia...