Indiana Jones and the Great Circle ma być jedną z obowiązkowych gier na Boże Narodzenie w tym roku (i prawdopodobnie wiosną przyszłego roku, kiedy pojawi się na PS5). Po obejrzeniu obszernej prezentacji i rewelacji wygłoszonych przez jej dyrektorów w naszym wywiadzie na targach gamescom, chcemy wiedzieć coraz więcej o tym, co czeka nas i Indy 9 grudnia.
Jednym z pierwszych pytań, jakie zadaliśmy, było to, jak "Wielki krąg" pasuje do oryginalnej trylogii filmowej? Wiemy, że Indy po raz kolejny zmierzy się z nazistowskim zagrożeniem w grze, więc zarówno Kingdom of the Crystal Skull, jak i Dial of Doom są już dostępne, ale w ruchliwych latach 30. XX wieku dr Henry'ego Jonesa III stworzenie Indiana Jones and the Great Circle kanonu postaci nie jest takim łatwym zadaniem. A w wywiadzie udzielonym nam na targach Gamescom 2024 Axel Torvenius i Jens Andersson zwrócili uwagę na bardzo konkretny moment. Cały wywiad możecie obejrzeć poniżej.
Aby przejść do interesującej nas części, w minucie 11:23 pytamy o nią, a Torvenius i Andersson dają nam trochę odświeżenia chronologii serialu. Indiana Jones i Świątynia Zagłady jest rzeczywiście prequelem Poszukiwaczy Zaginionej Arki, ponieważ przygoda Indy'ego z czczącymi Kali zbirami ma miejsce w 1935 roku, podczas gdy Poszukiwacze rozpoczynają się w 1936 roku.
"[Indiana Jones and the Great Circle ] rozgrywa się w 1937 roku (...) Myślę, że chronologia to 35, 36 i 38". Rok 1938, do którego odnosi się reżyser gry Axel Torvenius, to Indiana Jones i Ostatnia Krucjata, więc chociaż w Wielkim Kręgu pojawią się odniesienia do Arki Przymierza (widzieliśmy słynną scenę ucieczki gigantycznej kamiennej kuli w zwiastunach), nie zobaczymy nic o Świętym Graalu.
Mimo to wydaje się, że z Indiana Jones and the Great Circle "X oznacza miejsce" dla wspaniałego doświadczenia Indiany Jonesa w grach wideo, na które wszyscy czekaliśmy.