Polski
Gamereactor
recenzje
Karma: The Dark World

Karma: The Dark World

Karma: The Dark World to psychodeliczna przygoda z horrorem z Chin - i dość wyjątkowe doświadczenie.

HQ

Karma: The Dark World pochodzi z małego chińskiego studia Pollard Studio i jest to ich pierwsza gra. Nie wiedziałbyś tego na pierwszy rzut oka. Jest to psychodeliczna przygoda z horrorem i jest to jedna z tych gier, które bardzo trudno opisać w tekście.

Karma: The Dark World

Akcja Karma: The Dark World rozgrywa się w alternatywnej wersji byłych Niemiec Wschodnich w połowie lat 80. Społeczeństwo jest trzymane w żelaznym uścisku przez Leviathan Corporation, gdzie pracownicy są pod stałym nadzorem, a narkotyk Bluebottle jest szeroko stosowany w celu zwiększenia wydajności pracowników.

Wcielasz się w rolę Daniela McGoverna (nazwisko bardzo niepochodzące z Niemiec Wschodnich), tak zwanego agenta ROAM w Leviathan Corporation. Jego rolą jest rozwiązywanie spraw kryminalnych poprzez badanie miejsc zbrodni, przesłuchiwanie podejrzanych i świadków - innymi słowy, normalna praca detektywistyczna. Jest jednak jeszcze jedna część, która nie jest całkiem zwyczajna: Leviathan Corporation wynalazł metodę przesłuchań, w której agent ROAM może podróżować do umysłu osoby przesłuchiwanej, jeśli trudno jest uzyskać potrzebne informacje - lub ogólnie tylko wtedy, gdy zostanie to uznane za konieczne.

To jest reklama:
Karma: The Dark World
Karma: The Dark WorldKarma: The Dark World

Tak zwane "zanurzenie się" w umysł osoby przesłuchiwanej nie jest nieszkodliwe ani dla osoby przesłuchiwanej, ani dla jej agenta. McGovern doświadcza tego na własnej skórze, gdy prowadzi śledztwo w sprawie naukowca Seana Mehndeza, który w niewytłumaczalny sposób stracił nogę w pracy. Twierdzi, że to potwór zabrał mu nogę, ale odmówiono mu odszkodowania, gdy Leviathan Corporation uznał, że wypadek spowodował sam siebie i został zdegradowany na normalne stanowisko biurowe, wraz z zachętą do dalszej ciężkiej pracy.

Po niemal całodobowej pracy, aby utrzymać akceptowalny (jak na Leviathan Corporation ) poziom wydajności, jego rodzina się rozpada, a McGovern zdaje sobie sprawę, że są części wyjaśnienia Mehndeza, które nie do końca się zgadzają. Oczywiście, w tej historii jest o wiele więcej niż oficjalna - i może być niebezpieczna dla wszystkich zaangażowanych stron.

To jest reklama:
Karma: The Dark World

Karma: The Dark World zaczyna się dość regularnie, jeśli można to tak nazwać, ale jak wszyscy wiemy, nasze sny i wspomnienia mogą być dość odlotowe i niekonwencjonalne i z pewnością tak jest. W miarę postępów w grze rzeczy stają się coraz dziwniejsze, a ostatnia trzecia część gry jest prawie jak film artystyczny, w którym może być trudno śledzić, co się dzieje. Jednak to całkiem fajne, że ktoś naprawdę eksploruje to medium i można śmiało powiedzieć, że Pollard Studio robi to tutaj.

W żaden sposób nie wygląda to jak zwykła gra i ma taką samą atmosferę ciśnienia jak Observer i Layers of Fear z polskiego Bloober Team. Nie jest to wręcz przerażające ani przerażające - wokół ciebie dzieją się po prostu dziwne rzeczy, przestrzenie zmieniają się na twoich oczach, a niewyjaśnione i nieprzyjemne sytuacje i historie nadają grze intensywne poczucie pilności i bardzo wyjątkową atmosferę.

Karma: The Dark World
Karma: The Dark World

Patrząc na to w oderwaniu od gry, niewiele się dzieje. Poruszasz się po różnych światach snów, które są wspomnieniami i myślami innych ludzi, eksplorując otoczenie, zbierając wskazówki i rozwiązując zarówno proste zagadki, ale także dość skomplikowane łamigłówki, które wymagają myślenia.

Przypomina to bardziej symulator chodzenia z dorzuconym horrorem i łamigłówkami, i jako taki działa całkiem dobrze - ale miał też problemy z utrzymaniem mojej uwagi przez długi czas, po prostu dlatego, że niewiele się dzieje.

To, co naprawdę mnie wciągnęło, to naprawdę kreatywny i unikalny świat, który Pollard Studio tutaj zbudował. Oprawa wizualna jest bardzo wspaniała i czasami dość dziwna, z mnóstwem efektów wizualnych i świetnym projektem. Rzeczy takie jak oświetlenie, kąty kamery i powolne panoramy kamery są mądrze wykorzystywane i sprawiają, że wszystko wygląda naprawdę niezapomniane.

Karma: The Dark World

Karma: The Dark World może nie być grą dla każdego, ale jeśli lubisz gry takie jak Observer i Layers of Fear oraz gry, które próbują przesuwać granice tego, jak można prezentować gry, to warto zajrzeć. Patrząc na to w oderwaniu od gry, jest to bardzo proste, ale jako doświadczenie jest to coś bardzo wyjątkowego, czego nie widzimy zbyt często.

Pollard Studio jest jednym z wielu chińskich deweloperów rozszerzających swoją działalność na Zachód - w ciągu ostatnich kilku lat nie stworzyli najlepszej gry, jaka wyszła z Chin, ale stworzyli jedną z najbardziej wyjątkowych i jest to ekscytujące spojrzenie na to, czym mogą być gry.

HQ
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Unikalna i dobrze zaprojektowana oprawa wizualna. Przerażająca i mroczna atmosfera. Głównie dobre łamigłówki. Zupełnie inna gra, która przesuwa granicę wizualnie.
-
Cienka rozgrywka. Historia może być trudna do śledzenia pod koniec.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości