Sprawy nie do końca potoczyły się zgodnie z planem w przypadku pierwszej gry Lesliego Benziesa z jego własnego studia, Build a Rocket Boy, która trafiła na pierwsze strony gazet od czasu premiery kilka dni temu – ale z niewłaściwych powodów. Błędny, niedokończony i przeciętny to tylko niektóre ze słów używanych do opisania MindsEye. Nie wspominając o oczywiście słabej sprzedaży, ponieważ gra osiągnęła szczyt na poziomie nieco ponad 3,300 jednoczesnych graczy na Steamie i obecnie ma mniej niż 400 aktywnych użytkowników w momencie pisania tego tekstu.
W naszej recenzji (którą możecie przeczytać tutaj) zauważyliśmy, że gra sprawia wrażenie dziesięcioletniej podróbki GTA, a większość jej elementów nie zachwyca. Sądząc po Metacritic, wydaje się, że większość innych zgadza się - MindsEye jest obecnie najgorzej ocenianą grą roku, z Metascore na poziomie 43. Nie jest to coś, czym można się chwalić.
Studio twierdziło, że jest "zdruzgotane" negatywnym odbiorem, a w oświadczeniu wydanym wkrótce po premierze napisali:
"Naszym priorytetem jest optymalizacja wydajności i stabilności, aby każdy gracz, na każdym urządzeniu, mógł cieszyć się równie wysoką jakością doświadczenia".
Oczywiście jedynym rozsądnym posunięciem byłoby opóźnienie projektu o co najmniej rok. To fiasko spoczywa całkowicie na barkach kierownictwa. Ale pieniądze muszą wpłynąć i to był prawdopodobnie powód, dla którego MindsEye nie dostał dodatkowego czasu w piekarniku, którego tak wyraźnie potrzebował.