Polski
Gamereactor
recenzje
Payday 3

Payday 3

Gang Payday powraca, ale czy jest to godny sequel, czy też powinien pozostać za kratkami?

HQ

Od ponad dekady seria Payday pozwala graczom spełnić swoje fantazje o przeprowadzaniu ekscytujących napadów na banki wraz z grupą najbliższych przyjaciół. Wraz z ostatnią częścią serii, Payday 2, która miała premierę w 2013 roku na PS3 i Xbox 360, fani od dawna spragnieli zaktualizowanej kontynuacji współczesnych konsol. Zmieniło się to jednak w zeszłym tygodniu, kiedy Payday 3 trafił na PC, PS5 i Xbox Series, ale czy ten jest godnym sequelem, czy powinien pozostać za kratkami?

HQ

Payday 3 jest bezpośrednią kontynuacją historii z poprzednich tytułów. Tutaj legendarna załoga Payday zostaje wyciągnięta z emerytury po pojawieniu się nowego zagrożenia w świecie przestępczym. Historia tutaj jest wprawdzie dość gołymi kośćmi, a kiedy jesteś informowany o napadach, po prostu pokazuje ci nieruchomy obraz z liniami dialogowymi grającymi na górze. Osobiście nigdy nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ podobnie jak wielu ludzi, pociągają mnie śmiałe napady w tytule Payday, a nie narracja.

W momencie premiery jest osiem napadów, które gracze mogą dowolnie wybierać w dowolnej kolejności. Te różne scenariusze powoli zwiększają złożoność i gracze próbują uciec z jak największą liczbą gadżetów, jednocześnie włamując się do takich miejsc, jak galerie sztuki, kluby nocne i sklepy jubilerskie. Każdy z tych scenariuszy wyróżnia się własnym zestawem unikalnych celów, które musisz wykonać. Na przykład w jednej z misji musiałem poprowadzić opancerzoną ciężarówkę przez most, usuwając wszystkie przeszkody na drodze. W innym musiałem przygotować urządzenie, aby przepalić dach skarbca w małym banku, jednocześnie odpierając fale policji.

To jest reklama:

Podczas gdy wybór napadów jest trochę niewystarczający w momencie premiery, to, co pomaga w odtwarzaniu, to fakt, że można do nich podejść na wiele różnych sposobów. Możesz albo kopnąć w płonące pistolety, albo zdecydować się na bardziej ukradkowe i metodyczne podejście bez przyciągania uwagi prawa. Na przykład na poziomie klubu nocnego możesz przekraść się obok strażników i kamer CCTV, aby ukończyć cały napad bez wywoływania jednego alarmu. Wyzwanie tutaj jest już dość strome i będzie tylko zwiększane w zależności od tego, kto jest w twojej drużynie.

Payday 3Payday 3
Payday 3

Korzystając z gotówki uzyskanej z napadów, gracze mogą kupować nowe bronie do swojego wyposażenia, a dostępny arsenał rozszerza się tylko w miarę zdobywania PD i awansowania. Obejmują one karabiny snajperskie, strzelby i ciężkie karabiny szturmowe, a nawet opcję pełnego dostosowania każdej broni w wyposażeniu poprzez zmianę celownika, chwytu i lufy. Istnieje również wybór zabawnych kosmetyków, w które możesz ubrać swojego rabusia bankowego, z maskami zaprojektowanymi po Abrahamie Lincolnie, uroczych zwierzętach i wujku Samie.

To jest reklama:

Istnieje również całe drzewo umiejętności, które gracze mogą odblokować, a jednocześnie można wyposażyć do czterech umiejętności. Podzielony na 17 różnych kategorii, wybór umiejętności tutaj jest obfity, dając graczom wiele do zabawy, gdy szukają odpowiedniej kombinacji, która pasuje do ich stylu gry. Na przykład linia umiejętności Medic poprawia wydajność Medic Bags i sprawia, że jesteś bardziej biegły w ożywianiu powalonych członków drużyny. Linia Demolitionist sprawia, że eksplozje spowodowane przez Wasze przedmioty miotane są silniejsze, a linia Tank wzmacnia pancerz, dzięki czemu szybciej się regeneruje i trudniej penetruje.

Payday 3Payday 3

Ponieważ otrzymałem kod przed uruchomieniem, wiele lobby było pustych i musiałem uciekać się do gry sam na sam z botami. Okazało się to nieszczęśliwym doświadczeniem i zepsuło moje wrażenia z gry od samego początku. Boty w Payday 3 są niekompetentne i nigdy nie pomagają w czymś więcej niż ślepym strzelaniu do wrogów. Z tego powodu musisz się spieszyć, wykonując całą pracowitość samodzielnie, aby wprawić napad w ruch, i może się wydawać, że to wieczność, a zadania nie są podzielone między grupę graczy.

Skoro jesteśmy przy negatywach, nie mogę nie wspomnieć o fatalnej wydajności gry i problemach technicznych. W przypadku gry, która wymaga stałego połączenia z Internetem, rozczarowujące było to, że były pewne momenty, w których nie można było dostać się do meczu. Być może jest to początkowy problem spowodowany dużym napływem graczy z Game Pass, ale niezależnie od przyczyny, nadal jest to bardzo frustrujące, gdy odmawia się ci wstępu do gry, gdy jesteś podekscytowany skakaniem online z grupą przyjaciół.

Następnie musimy porozmawiać o menu gry. Menu w Payday 3, zwłaszcza to, które dołącza do napadu, po prostu nie reaguje czasami i byłem zdezorientowany, spamując przycisk A w nadziei, że coś się stanie. Gdy uda ci się przejść przez to menu, staje się to bitwą tam iz powrotem, aby wybrać napad, który chcesz zagrać, ponieważ menu zawsze próbuje przyciągnąć cię z powrotem do pierwszego, który przeszedłeś kołem. Czasami, gdy to robisz, dialog podsumowujący każdy napad również zapętla się nawzajem, co nie jest najlepsze dla uszu.

HQ

Z gołymi kośćmi wyboru napadów, niereagującymi menu i bezradną sztuczną inteligencją, Payday 3 walczył o wspaniałe pierwsze wrażenie. W obecnym stanie w dużej mierze brakuje mu dopracowania, a to przyćmiewa wiele z tego, co robi dobrze, jeśli chodzi o zapewnienie graczom bogatego zestawu narzędzi i swobody w podejściu do napadów. Mamy nadzieję, że podobnie jak jego poprzednik, może się z czasem poprawić dzięki wydłużonemu składowi napadów i wielu poprawkom wydajności.

05 Gamereactor Polska
5 / 10
+
Niewielki wybór napadów jest zróżnicowany. Istnieje szeroki zakres umiejętności, które można wyposażyć. Możesz podejść do napadów na wiele sposobów.
-
Serwery gry są zawodne. Menu ma problemy z prawidłowym działaniem. Sztuczna inteligencja nie jest najbystrzejsza.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Payday 3Score

Payday 3

RECENZJA. Przez Kieran Harris

Gang Payday powraca, ale czy jest to godny sequel, czy też powinien pozostać za kratkami?

Starbreeze szuka nowego bossa

Starbreeze szuka nowego bossa

WIADOMOŚĆ. Przez Marcus Persson

Tobias Sjögren został usunięty ze stanowiska dyrektora generalnego, chociaż dokładne sformułowanie dotyczące zwolnienia jest niejasne.



Wczytywanie następnej zawartości