Po przeciętnych wynikach Dragon Age: The Veilguard, który zgodnie z własnymi oczekiwaniami EA nie osiągnął celów sprzedażowych, wielu stwierdziło i zasugerowało, że nadchodząca gra Mass Effect ma być ostatnią szansą dla BioWare. Najnowsze oświadczenie dewelopera nie robi zbyt wiele, aby to podważyć.
Gary McKay, dyrektor generalny słynnego studia, opublikował list, w którym ujawnia, że BioWare jest całkowicie skoncentrowane na następnej grze Mass Effect i że ze względu na etap rozwoju, wielu deweloperów BioWare zostało przeniesionych i wysłanych gdzie indziej do zespołów EA. Powodem, dla którego jest to tak niezwykłe, jest to, że zazwyczaj, gdy cały zespół nie jest wymagany do ukończenia podstawowej gry, wielu jest przydzielanych do rozpoczęcia pracy nad grą, która nastąpi później, a która najwyraźniej nie jest obecnie w produkcji w BioWare.
W oświadczeniu czytamy: "Teraz, gdy Dragon Age: The Veilguard został wydany, główny zespół BioWare pracuje nad kolejną grą z serii Mass Effect pod kierownictwem weteranów oryginalnej trylogii, w tym Mike'a Gamble'a, Prestona Watamaniaka, Dereka Wattsa, Parrisha Leya i innych.
"Zgodnie z naszym zdecydowanym zaangażowaniem w wprowadzanie innowacji podczas tworzenia i dostarczania Mass Effect, rzuciliśmy sobie wyzwanie, aby głęboko zastanowić się nad dostarczeniem naszym fanom najlepszych wrażeń. Wykorzystujemy tę okazję pomiędzy pełnymi cyklami tworzenia, aby na nowo wyobrazić sobie sposób, w jaki pracujemy w BioWare.
"Biorąc pod uwagę ten etap rozwoju, nie potrzebujemy wsparcia ze strony całego studia. W BioWare mamy niesamowite talenty, dlatego w ciągu ostatnich kilku miesięcy ciężko pracowaliśmy, aby dopasować wielu naszych kolegów do innych zespołów w EA, które miały wolne stanowiska, które dobrze pasowały.
McKay dodaje, że jest to część wysiłków BioWare , aby "stać się bardziej zwinnym, skoncentrowanym studiem, które produkuje niezapomniane gry RPG" i że jest to krok w kierunku budowania "nowej przyszłości" dla dewelopera. Mimo to, nawet mając na uwadze te słowa, po porażce Anthem i zmaganiach nie tylko Dragon Age: The Veilguard, ale także Mass Effect: Andromeda, trzeba się zastanawiać, jak poradzi sobie BioWare, jeśli następny Mass Effect nie odniesie sukcesu. Jedno jest pewne, zespół programistów musi teraz odczuwać ogromną presję.