Polski
Gamereactor
recenzje
Ravenbound

Ravenbound

Odświeżające podejście do gatunku, który nie do końca trzyma się lądowania.

HQ

Ravenbound to najnowsze przedsięwzięcie Systemic Reaction's - wspaniały roguelite z otwartym światem, czerpiący z mitologii nordyckiej, aby utkać fascynującą i wymagającą linię zadań. Osadzony w Ávalt, gracze dowodzą statkiem, który będzie starał się zebrać wystarczającą moc od pochowanej boskiej rasy znanej jako Ellri, aby rzucić wyzwanie Betrayer - Ellri, którzy zwrócili się przeciwko ich rodzajowi i szerzyli nienawiść na całym świecie.

Dla mnie ta historia jest miejscem, w którym Ravenbound leci najwyżej, z pomnikami w grze, które gracz może przeczytać, aby dowiedzieć się więcej o historii gry w miarę postępów, oraz dialogami, które szybko pokazują, że ten statek nie jest pierwszym, który próbuje zniszczyć Betrayer - i prawdopodobnie nie będzie ostatnim.

Ziemie Ávalt są wspaniałe, jeśli nie nieco powtarzalne, gdy szybujesz w kruczej formie, aby przemierzać mapę. Kontrolowanie tego trybu latania wymaga przyzwyczajenia, ale jest skutecznym sposobem podróżowania. Problem pojawia się w postaci Raven Towers - potrzebnych do wzniesienia się w przestworza - które po prostu nie są wystarczająco częste na mapie. Otrzymasz także Raven's Talon, który pomoże ci się poruszać; poręczne narzędzie przypominające bicz , które pozwoli twojemu statkowi kołysać się jak wiking Spider-Man.

HQ
To jest reklama:

Walka w Ravenbound jest szybka i szalona, z dobrą mieszanką wrogów, z którymi gracze mogą się zmierzyć. Niektóre grupy skorumpowanych ludzi pozwalają graczowi działać jako rodzaj molocha, wyrzucając go z niedoszłymi najeźdźcami na śmierć. Więksi, bardziej znaczący wrogowie rzucają graczom wyzwanie za pomocą taktyki uderzania i uciekania, dzięki której ich starannie wykonany statek spotka się z szybkim i trwałym końcem.

Mówiąc o elementach Roguelite w grze, wchodzą one w grę w postaci kart, które wpływają na tworzenie postaci, statystyki statku i skuteczność walki, a także niektóre pasywne bonusy. Progresja między biegami może wydawać się niewielka, ale zdecydowanie jest, zwłaszcza gdy w bardziej usprawniony sposób rozgryziesz wyzwania i nagrody Ávalt. To sprawia, że każda próba, a nawet udana rozgrywka w Ravenbound różni się od poprzedniej i jest to naprawdę zabawne. Zwłaszcza przed Betrayer obaleniem, szlifowanie "najlepszego" buildu dla twojego stylu gry i straszliwe szukanie go ponownie po upadku najlepszego statku jest zadaniem równie zabawnym, co frustrującym.

Jedną z rzeczy, która się wyróżnia, jest mana, waluta, którą grasz w karty. Przy pewnych pechowych buildach mana wydaje się bardzo rzadka, pozostawiając graczy z zaplanowaną ciekawą konstrukcją, ale bez możliwości jej osiągnięcia. Niektóre opcje postaci przed grą kończą się znacznie lepiej niż inne, a także popychają graczy do ukończenia nierozważnych starć bojowych o skrzynie pełne nienawiści (budowanie własnego paska nienawiści), aby się rozwijać, a to jest miecz obosieczny.

RavenboundRavenbound
To jest reklama:
RavenboundRavenbound

Pomimo tego, że czuję się tematycznie odpowiedni, muszę powiedzieć: brzydzę się mechaniką nienawiści. Nienawiść budowana przez otwieranie skrzyń wypełnionych nienawiścią - która powinna być nagrodą za pomyślne ukończenie spotkań - pozostaje do czasu oczyszczenia, na przykład przez ukończenie grobowca, i szczerze mówiąc, jest absurdalnie trudna do pozbycia się. Nienawiść dławi karty statku, rzuca i wzmacnia wrogów - to zmora kreatywności w Ravenbound. Chociaż istnieje argument za starannym i ostrożnym planowaniem kompilacji, aby uniknąć nienawiści, można to zrobić tylko w grze opartej na losowych rzutach łupami - musi istnieć jakiś element poszukiwania lepszych kart i dziwnie jest być za to karanym.

To przywodzi na myśl większy problem: świat Ravenbound jest prawie zbyt otwarty i zbyt wolny. Poza głównym wątkiem fabularnym, wykonywanie zadań i wrogów w celu wzmocnienia zależy wyłącznie od uznania gracza. Chociaż na początku jest to atrakcyjny chwyt, Ávalt może szybko poczuć się niechlujny i przytłaczający, gdy walczysz o lepszy sprzęt, podczas gdy nienawiść twojego statku wymyka się spod kontroli.

Podsumowując, Ravenbound to zabawna gra i odświeżające, jeśli nie ekstremalne, podejście do gatunku hack and slash. Jego otwarty świat jest wspaniały i bogaty w historię, jego walka jest błyskawiczna, a jego elementy roguelite, choć nie są idealne, mają poważny potencjał.

06 Gamereactor Polska
6 / 10
+
Wciągający skandynawski folklor inspirowany światem. Szybka walka. Ciekawy system oparty na kartach.
-
Ostry mechanik nienawiści. Brak kierunku rozwoju w grze. Wymuszone poleganie na rzadkiej manie.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
RavenboundScore

Ravenbound

RECENZJA. Przez Samuel Lakin

Odświeżające podejście do gatunku, który nie do końca trzyma się lądowania.



Wczytywanie następnej zawartości