Songs of Silence pochodzi od Chimera Entertainment, które wcześniej utworzyło Angry Birds Epic i Angry Birds Evolution dla Rovio. Podczas gdy te dwie gry są prostą strategią i odgrywaniem ról w stosunku do serii Angry Birds, gra strategiczna 4X Songs of Silence jest bardzo daleka od Angry Birds. A z drugiej strony, może nie do końca.
Songs of Silence to nieco inne spojrzenie na grę strategiczną 4X i przykład tego, jak uznany podgatunek może ewoluować i wprowadzać innowacje. W tym przypadku dzieje się tak poprzez dodanie zautomatyzowanych bitew w czasie rzeczywistym i mechaniki budowania talii. Jednak nadal skupiamy się na budowaniu i rozbudowywaniu armii, rozbudowywaniu królestwa i ulepszaniu bohaterów, i chociaż nadal jest turowy, oferuje zarówno bitwy w czasie rzeczywistym, jak i sprytny system kart, który może wpływać na bitwy w różnych kierunkach.
Krótko mówiąc, historia w Songs of Silence przedstawia bitwę między dwiema siłami; światło i wszechogarniające i śmiertelnie niebezpieczne Silence. Przejmując kontrolę nad jedną z trzech frakcji w grze, 1000 Kingdoms, Old Race lub Crusade, musisz spróbować przetrwać konflikt poprzez szereg wyborów taktycznych i oczywiście scen bitewnych. Świat Songs of Silence jest złożoną siecią królestw i różnych grup walczących o dominację i powstrzymanie rozprzestrzeniania się Silence.
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym gatunkiem, gry strategiczne, takie jak te, często mogą być trochę trudne do zdobycia. Na szczęście kampania w Songs of Silence jest dość przystępna, ponieważ powoli wprowadza różne części rozgrywki i zdecydowanie powinieneś zacząć tutaj, jeśli jesteś nowy w tym gatunku. Krótko mówiąc, kontrolujesz siły i wojska na mapie, na której musisz pokonać różne grupy wrogów, oblegać i przejmować miasta pod kontrolą wroga i, oczywiście, starać się chronić miasta i obszary pod twoją kontrolą. Jednym ze sposobów na to jest wzmocnienie obrony miast lub rozmieszczenie w nich dużych grup wojsk.
Powyższe jest turowe, gdy poruszasz się po mapie, a gdy skończą Ci się ruchy, przychodzi kolej na wojska wroga. Wszystko inne, co robisz w grze, odbywa się za pomocą niektórych kart. Istnieją trzy rodzaje kart; Recruitment Cards, Strategy Cards oraz Battle Cards. Recruitment Cards pozwalają ci rekrutować różne siły, zarówno do twoich armii, jak i do ochrony twoich miast i twierdz. Strategy Cards pozwalają ci wzmocnić te miasta, wzmocnić twoją obronę i zoptymalizować części miast tak, aby dochody z miasta rosły i płynęły stałym strumieniem. Jest to ważne w czasie wojny, jak wszyscy wiemy.
Wreszcie są Battle Cards i nic dziwnego, że są one używane w bitwach. W przeciwieństwie do Recruitment Cards i Strategy Cards, Battle Cards mogą być używane wiele razy w każdej rundzie, ponieważ mają tylko okres odnowienia, zanim będą mogły być ponownie użyte.
Zanim ruszysz do bitwy, musisz upewnić się, że twoje siły są w formacji, w której chcesz, gdy bitwy się rozpoczną, ponieważ gdy bitwa jest w toku, nie masz już bezpośredniej kontroli nad swoimi siłami. W tym miejscu pojawia się twój Battle Cards. Na przykład mogą sprawić, że twoje siły będą szybsze i potężniejsze na, powiedzmy, 12 sekund, mogą leczyć, a może nawet ożywiać poległych żołnierzy, uruchamiać specjalne rodzaje ataków i wiele, wiele więcej. To tak, jakby grać w deck-buildera na RTS-ie i jest to całkiem interesująca mechanika.
Ogólnie rzecz biorąc, Songs of Silence działa całkiem dobrze, ale automatyczne bitwy mogą wydawać się trochę zbyt duże... Tak, automatycznie. W zasadzie po prostu obserwujesz bitwę rozgrywającą się na twoich oczach, czekając, aż twoje Battle Cards ostygną, abyś mógł ich ponownie użyć. Może się wydawać, że jest to nieco oderwane, a jedynym sposobem na wpłynięcie na mecz jest zagranie tych Battle Cards. Nie jest to duży problem sam w sobie, ale często łapałem się na tym, że żałuję, że nie mam bardziej bezpośredniego wpływu na bitwy.
Gra nie oferuje zarządzania zasobami i tym podobnych, więc Songs of Silence jest być może trochę zbyt prosta dla doświadczonego stratega 4X lub doświadczonego gracza RTS. Nie masz możliwości majstrowania przy wielu drobiazgach i dopracowywania strategii podczas bitwy. Z drugiej strony sprawia również, że gra jest bardziej dostępna dla nowych graczy, którzy mogli już wcześniej posmakować tego gatunku, ale mogli uznać go za zbyt skomplikowany.
Songs of Silence ma mocną stronę wizualną, a ścieżka dźwiękowa autorstwa Hitoshi Sakimoto, który wcześniej stworzył ścieżkę dźwiękową do Final Fantasy Tactics i Valkyria Chronicles, jest szczególnie doskonała.
Songs of Silence to doskonałe, przystępne i świeże spojrzenie na grę strategiczną. Dodanie mechaniki budowania talii sprawia, że wszystko jest nieco prostsze i nie ma zbyt wielu wymagań dotyczących zarządzania, co sprawia, że wszystko jest nieco bardziej przystępne. To właśnie te rzeczy odstraszą doświadczonych graczy strategicznych, ponieważ nie będą w stanie wbić palców wystarczająco głęboko w maszynownię, aby uznać, że jest to warte ich czasu.
Powiedziałem na początku, że deweloperzy z Chimera Entertainment robili wcześniej proste podejścia strategiczne do serii Angry Birds - i faktycznie widać to w Songs of Silence, ponieważ mamy do czynienia z czymś, co można nazwać "grą strategiczną lite". Dzięki dostępnej mechanice budowania talii i kampanii, Songs of Silence jest doskonałym punktem wyjścia dla nieco niedoświadczonego gracza strategicznego, który chce lepiej poznać gatunek.