Polski
Gamereactor
recenzje
Sonic Frontiers

Sonic Frontiers

Sonic Team próbował swoich sił w ponownym wynalezieniu formuły niebieskiego jeża, a my sprawdziliśmy, jak wypadł efekt końcowy.

HQ

Zgodnie z najnowszym planem doktora Eggmana, aby uzyskać moce starożytnych, on, Sonic i przyjaciele jeża trafiają do świata, którego nikt wcześniej nie widział. Wyspa Kronosa to opustoszałe miejsce, w którym ruiny drażnią dawne społeczeństwo high-tech, ale które jest teraz tylko odległym wspomnieniem. Jednak nie jest jeszcze całkowicie pusty od życia. Małe tajemnicze stworzenia wciąż próbują żyć swoim życiem, ale mają przewagę liczebną, jeśli chodzi o stworzenia, które chcą zadać ból innym.

HQ

Za pomocą Sonic Frontiers Sonic Team próbował dodać coś nowego do serii gier i dzięki tej instalacji wprowadza otwarty świat gry. Ten świat jest wypełniony po brzegi wyzwaniami, z którymi musi zmierzyć się Sonic. Na pierwszy rzut oka wygląda na dość mały, ale nadal się rozwija, prowadząc do ekscytującej podróży odkrywczej dla tych, którzy chcą przebiec tysiące mil jako mały niebieski jeż. Świat gry w Sonic Frontiers nie jest niestety zbyt interesujący do odkrycia, ponieważ wygląda szaro i nieco odrapany. To powiedziawszy, nie oznacza to, że nie ma rzeczy do zobaczenia lub zrobienia, ale po prostu nie jest to szczególnie ekscytujące. Raczej oferowane zadania są dość monotonne i czasami może wydawać się obowiązkiem, bardziej niż przyjemnością. Ponieważ Sonic Frontiers nie jest zbyt satysfakcjonujące, raczej robię rzeczy, nie rozumiejąc, dlaczego je robię. W rzeczywistości po prostu zbierasz tysiące rzeczy, nie czując, że to ci znacząco pomaga.

Jak już powiedziałem, na wyspie Kronos jest wiele do zrobienia. Wokół wyspy znajdują się mniejsze zagadki do rozwiązania, które powoli, ale pewnie rozpuszczają mgłę z mapy gry, ujawniając różne działania, które gracz może podjąć. Kocos są jednym z niewielu stworzeń wciąż żyjących na wyspie, a jeśli znajdziesz Pustelnika lub Starszego Kocosa, mogą cię hojnie nagrodzić, zwiększając twoją obronę, siłę ataku, maksymalną pojemność pierścienia lub maksymalną prędkość. Ponadto strażnicy wyspy czekają, aby obronić się przed najeźdźcami, którymi w tym przypadku jest właśnie Sonic. Jest to jednak tylko próbka różnych działań, które możesz podjąć w Sonic Frontiers.

To jest reklama:

Ale gra nie odbywa się tylko na wyspie Kronos. Pokonując bossów, odblokowujesz narzędzia, które mogą następnie aktywować tajemnicze portale, które pogrążą cię w innych światach. Niektóre mogą być zupełnie nieznane, podczas gdy Green Hill Zone, na przykład, wydaje się bardziej znajomy. Jednak te światy nie powinny być postrzegane jako otwarte światy, ale jako poziomy, które musisz ukończyć, aby odblokować nowe kluczowe części historii. Różnią się one jakością, ale kiedy dostarczają, są jednymi z najważniejszych punktów gry. Ponieważ tutaj możemy grać jako Sonic zarówno w 2D, jak iw 3D i jest, jak być może byłeś w stanie się domyślić, poziomy w 2D, które świecą jaśniej.

Sonic FrontiersSonic Frontiers
Sonic FrontiersSonic Frontiers

Wcześniej dużo mówiło się o walce Sonica w tej instalacji, co było dość rzadkie w przeszłości. Od odbijania się od głów wrogów, teraz zwinął się i jest gotów wywalczyć go pięściami. Wyspa Kronos to gniazdo dla starożytnych stworzeń, które różnią się od siebie. Podczas gdy niektórzy mogą chronić swoje miękkie punkty, inni nie dbają o to ani trochę, a i tak szybko cię pokonają. Na szczęście istnieje kilka sztuczek do radzenia sobie z różnymi typami. Na początku przygody Sonic uczy się biegać wokół wrogów, tworząc szlak, który, gdy krąg się zamknie, przytłacza wroga. Ci, którzy mają jakąś zbroję, stają się również podatni na pięści jeża. Każdy wróg pozostawia również punkty doświadczenia, które można wykorzystać w drzewku umiejętności, w którym odblokowujesz nowe umiejętności. Nie ma zbyt wielu dostępnych opcji, ale miło jest poczuć, że bitwy stają się coraz bardziej zróżnicowane w ciągu około 20-godzinnej przygody. Na przykład możesz później kopnąć fale uderzeniowe w wroga lub wykonać zygzakowaty atak przeciwko niemu, co daje miejsce na różnorodne techniki walki.

To jest reklama:

Coś, co wielu prawdopodobnie przegapiło, to fakt, że Wyspa Kronosa nie jest jedyną wyspą, którą możesz odkryć w Sonic Frontiers. W końcu Sonic Team nie pokazał niczego z innych wysp, które bardzo się od siebie różnią. Amy, Knuckles i Tails są uwięzieni na różnych wyspach i musisz zbadać je wszystkie, aby zabić tytanów i uwolnić kumpli. W Sonic Frontiers jest pięć różnych wysp do odkrycia, a Wyspa Kronosa to dopiero początek. Wszystkie różnią się od siebie zarówno wyglądem, jak i wrogami. Ukończenie wyspy zajmuje około czterech godzin, ale może się również różnić w zależności od tego, czy chcesz po prostu wykonywać czynności związane z historią, czy też robić coś innego, na przykład robić sobie przerwę na wędkowanie z Bigiem. W praktyce jednak chodzi tylko o cztery prawdziwe wyspy, ponieważ jedna z nich to tylko krótka wizyta.

HQ

Graficznie Sonic Frontiers pozostawia wiele do życzenia. Gra wydaje się bardzo stara graficznie, z gładkimi teksturami przypominającymi początek poprzedniej generacji. Ponadto gra nie wydaje się ładować części świata z odległości około 100 metrów, a biorąc pod uwagę, że jest szybka, gdy grasz jako Sonic, a także z railami, trampolinami i innymi rzeczami pojawiającymi się jednocześnie, nie jest idealna. To po prostu nie wygląda dobrze. Dobre jest jednak to, że Sonic Team oferuje dwa różne tryby, w których możesz nadać priorytet grafice lub liczbie klatek na sekundę. Ponieważ jednak gra wygląda na tak przestarzałą, nie ma sensu grać w rozdzielczości 4K, a następnie cierpieć z powodu niepewności gry. Ustalanie priorytetów liczby klatek na sekundę wydaje się po prostu oczywiste.

Oprócz tego, że Sonic jest teraz bardziej swobodny niż kiedykolwiek wcześniej, ton jest również bardzo odmienny od poprzednich gier. Większość z nas prawdopodobnie kojarzy Sonica z radością i muzyką rockową lub pop. Jednak w Sonic Frontiers nastrój jest jeszcze bardziej ponury i melancholijny, co doceniłem podczas mojego pobytu w tych smutnych światach, które kiedyś były wypełnione życiem. Nawet jeśli Sonic Team nie trafi w punkt za każdym razem, nadal chcę zdjąć czapkę z głów na nich za próbę włączenia czegoś nowego do przewidywalnej i (głównie) złej serii. Wydaje się, że jest to odpowiednik The Legend of Zelda: Breath of the Wild Segi i chociaż nie ma szans w porównaniu, nadal jest to dobra próba naśladowania go w oparciu o cechy Sonica.

Historia w Sonic Frontiers jest stosunkowo krótka i na początku wydaje się, że tak naprawdę nie ma żadnej historii. Ale im głębiej wchodzisz w grę, tym staje się ona wyraźniejsza. Jednak ani Super Mario, ani Sonic nigdy nie byli synonimami dobrych historii, więc nie ma to większego znaczenia. W Sonic Frontiers chodzi bardziej o historię tych wysp, gdzie jako gracz możesz pomyśleć o tym, czym kiedyś były ruiny. Niezależnie od tego, czy to dobrze, czy nie, pozostawiam wam jako graczowi decyzję, ale osobiście nie sądzę, że powinno być więcej elementów fabularnych. Cieszę się również, że dr Eggman choć raz pracuje bardziej w cieniu, zamiast pojawiać się zbyt często i psuć melancholijną atmosferę swoim krzykiem. W każdym razie Sonic Team udaje się dokonać dobrej interpretacji Sonica.

Sonic FrontiersSonic FrontiersSonic Frontiers
Sonic Frontiers

Byłem szczerze zaskoczony, że podobało mi się Sonic Frontiers tak bardzo, jak to zrobiłem. Pomimo słabej grafiki i wielu nieciekawych aktywności, jest coś, co sprawia, że fajnie jest toczyć się jak Sonic w otwartym świecie gry. Doceniam również, że każda wyspa ma prawie dziesięć poziomów, które łączą środowiska 2D i 3D, w których możemy grać jako Sonic w sposób, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Jest wiele rzeczy, które chciałbym, aby twórcy poprawili, ale to nie powstrzymuje Sonic Frontiers przed wyróżnieniem się jako jedna z lepszych gier z serii od wielu, wielu lat.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Świetna atmosfera. Mnóstwo zmienności wroga. Mnóstwo treści. Ładne bitwy.
-
Grafika wydaje się stara. Nieco powtarzalny. Czasami aparat nie chce współpracować.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Sonic FrontiersScore

Sonic Frontiers

RECENZJA. Przez Henric Pettersson

Sonic Team próbował swoich sił w ponownym wynalezieniu formuły niebieskiego jeża, a my sprawdziliśmy, jak wypadł efekt końcowy.



Wczytywanie następnej zawartości