Polski
Gamereactor
recenzje
Beacon Pines

Sosny Beacon

Wskoczyliśmy do bajki wypełnionej tajemnicami i uroczymi zwierzętami i zbadaliśmy miasto Beacon Pines w grze przygodowej Hiding Spot.

HQ

Niektóre gry są trąbione z taką pompą i okolicznościami, że możesz je przegapić tylko wtedy, gdy jesteś ślepy lub głuchy. Są też gry, które przemykają obok ciebie niezauważony i nagle po prostu siedzą na półce, a dla mnie Beacon Pines jest taką grą. Nie miałem pojęcia, jaką grę zamierzam zrecenzować, ale lubię wspaniałe przygody fabularne i fabularne doświadczenia akcji, których przepracowanie zajmuje dużo czasu, więc chciałem się rozejrzeć.

Beacon Pines
Trzej przyjaciele Rollo, Luka i Beck.

Za grą stoi mały amerykański niezależny deweloper Hiding Spot Games, któremu dzięki Kickstarterowi udało się zebrać przychody na stworzenie gry w mniej niż tydzień dzięki publicznemu finansowaniu społecznościowemu. Hiding Spot Games wcześniej stworzyło mobilny tytuł Flipping Legend, który ukazał się w 2017 roku, ale potem było od nich dość cicho. Ale teraz wydali swoje najnowsze dzieło i ma ono formę narracyjnej gry przygodowej z uroczymi postaciami zwierząt i pięknie pomalowanymi środowiskami.

Wszystko zaczyna się od otwarcia bajki. Grasz jako główny bohater Luka Vanhorn, 12-letni dzieciak, którego wygląd przywodzi na myśl Gusa z serii Sweet Tooth ze względu na jego ładne małe rogi reniferów i tę młodą twarz, która naprawdę sprawia, że chcesz pociągnąć go za policzki jak starsza pani. Luka, mimo młodego wieku, ma już niewygodnie ciężki plecak do noszenia, bo nie dość, że jego ojciec zginął w tajemniczych okolicznościach sześć lat wcześniej, to jeszcze jego matka zniknęła, a on mieszka ze swoją nieco ekscentryczną babcią w miasteczku Beacon Pines. Beacon Pines było kiedyś kwitnącą idylliczną społecznością rolniczą, która kwitła dzięki głównemu tytanowi przemysłu w mieście, firmie nawozowej Valentine Fertilizer, wiodącej roli.

To jest reklama:
Beacon Pines
Niesamowicie urocze środowiska w grze.

Ale podobnie jak Luke, miasto ma również niewygodnie ciężki plecak, a kiedy właściciel Sharper Valentine umiera, a miasto nagle staje w obliczu niszczycielskiego roku nieurodzaju i znikających owadów zapylających, katastrofa staje się normą. Przemysł, którym się żywią, upada, a miasto nie jest daleko w tyle, gdy nagle na wpół niechlujna Perennial Harvest Corporation pojawia się jak ratujący anioł z obietnicami, że uratują miasto od skraju ruiny. To właśnie w tym małym miasteczku wszystko się rozwija.

Czego więc potrzeba, aby książka była interesująca i ekscytująca? Cóż, potrzebuje tajemnicy i uroczego gangu, aby odkryć prawdę! I tak właśnie się dzieje, gdy nasz chłopiec z jeleni Luka i jego najlepszy przyjaciel Rollo, kot, wyruszają, aby zbadać tajemnicze światła i dźwięki widziane w starej opuszczonej i opuszczonej fabryce na obrzeżach Beacon Pines. Nadszedł czas, aby rozwiązać zagadkę, jakie tajemnice skrywa miasto. Gdzie jest zaginiona matka Luke'a? Dlaczego w lesie są grube kałuże szlamu? I tak dalej...

Beacon Pines
Ważne jest, aby rozmawiać ze wszystkimi postaciami, które spotykasz.
To jest reklama:

Pytań jest wiele, ale nie znajdziecie tu żadnych odpowiedzi, ponieważ, ponieważ jest to gra narracyjna, nie będę wchodził w fabułę ryzykując, że ją dla was zepsuję. W każdym razie nie dzisiaj. To, co mogę ujawnić, jest jednak tym bardziej związane z samą konfiguracją i tym, czego można się spodziewać. Projekt artystyczny nie jest niczym rewolucyjnym, jest pięknie pomalowany i wygląda dokładnie tak, jak książka, którą ma reprezentować. Postacie są urocze, a otoczenie dokładnie takie, jakiego bym się spodziewał, wyglądałoby w mieście Beacon Pines. Twórca gry powiedział kiedyś w wywiadzie, że to trochę tak, jakby kubuś Puchatek spotkał Się z Twin Peaks i nie mogę się bardziej zgodzić. Gra polega na odkrywaniu i eksploracji i cieszę się, że jestem trochę ogarem, który lubi węszyć ukryte rzeczy.

Beacon Pines
Oto, co nazywają punktem zwrotnym, w którym nadszedł czas, aby wybrać Charm.

Ponieważ wokół gry można znaleźć coś, co nazywa się "Charms", a pochodzi z akcji, którą wykonujesz lub rozmawiając z pewnymi innymi postaciami. Charmsy to zasadniczo słowa, których można następnie użyć, aby zmienić przebieg historii. Cała koncepcja polega na tym, aby zakończyć swoją historię, ale po pewnym czasie zauważysz, że nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ponieważ historia podąża nowymi ścieżkami, które kończą się KOŃCEM w całkowicie niewłaściwy sposób. Ktoś musi postawić swoje życie na szali, albo twoje decyzje staną się najgorsze z możliwych. Ale na szczęście możesz wtedy powtórzyć swoje decyzje, kiedy tylko chcesz i odwrócić wynik. Dostajesz się do czegoś, co nazywa się "Punktami zwrotnymi", gdzie musisz wybrać odpowiedni urok dla historii. Ale jednocześnie czasami musisz wybrać niewłaściwy, aby uzyskać dostęp do zaklęcia, którego potrzebujesz w dalszej części gry. Nadążasz?

Na przykład w jednym z rozdziałów gry stajesz przed wyborem, w którym musisz uratować Rollo przed jego siostrą Roxy. Masz do wyboru dwa charmsy i oba dają różne wyniki. Który z nich jest właściwy, będziesz musiał sam się dowiedzieć. Ponieważ zawsze możesz wejść do "Kroniki", jak nazywa się sama książka, a następnie wrócić i spróbować innego wyboru, jeśli pierwszy nie poprowadził cię właściwą ścieżką. Staje się drzewem, które później rozgałęzia się w zależności od dokonanych wyborów. Jeśli dobrze policzyłem, gra podzielona jest na jedenaście rozdziałów, a cała gra nie trwa zbyt długo. Ukończyłem go w nieco mniej niż pięć godzin, a do tego czasu wyczyściłem wszystko i odblokowałem wszystkie osiągnięcia, które są dostępne do odebrania, co daje w sumie 10.

Beacon Pines

Co więc myślę o tej grze? Muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony. Kiedyś pogodziłem się z faktem, że postacie nie mówią słowami, to znaczy, ponieważ raczej emitują dźwięki, które są następnie pisane w słowa. Ponieważ pomimo nienawiści do piekielnych odgłosów bardziej niż czegokolwiek innego, w tej grze było coś bardziej urzekającego i to jest historia. Chcesz pomóc mu rozwiązać tajemnicę, która spoczywa nad miastem, chcesz pocieszyć małego chłopca jelenia, gdy płacze na nagrobku ojca w swoim absurdalnie dużym swetrze, bez względu na to, jak głupio to brzmi. Podejrzewam, że ta gra prawdopodobnie nie spodoba się wszystkim i prawdopodobnie nie dotrze do mas, ale ci, którzy w nią grają, prawdopodobnie nie będą w stanie pomóc, ale ją polubią.

Beacon Pines
Rollo może nie jest najostrzejszym narzędziem w szopie, ale jest zdecydowanie najbardziej lojalny.

Mogę was ostrzec, że to nie jest gra z tempem. Porusza się powoli, a kiedy myślisz, że w końcu dotarłeś do końca, dokonałeś złego wyboru i musisz zacząć od kilku rozdziałów wstecz, aby wybrać inną ścieżkę. Siła tej gry leży w postaciach, historii i fakcie, że jest łatwa dla oczu. Czy zagram w nią ponownie? Nie, prawdopodobnie nie dlatego, że podążałem wszystkimi ścieżkami, które były przede mną. Rozwiązałem zagadkę i czuję się z niej usatysfakcjonowany. Zostawię więc tym razem za sobą Beacon Pines farmę i po prostu cieszę się, że w ogóle odwiedziłem idylliczne miasteczko.

Beacon Pines
Przytulna fabryka po prostu woła o odkrycie. Nie wygląda ani trochę podejrzanie, prawda?
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Ciekawa historia. Świetne postacie. Genialna grafika artystyczna.
-
Doceniłbym mówiące postacie.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Sosny BeaconScore

Sosny Beacon

RECENZJA. Przez Marie Lijegren

Wskoczyliśmy do bajki wypełnionej tajemnicami i uroczymi zwierzętami i zbadaliśmy miasto Beacon Pines w grze przygodowej Hiding Spot.



Wczytywanie następnej zawartości