S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornoby: Wskazówki dla początkujących, które pomogą Ci przetrwać w Zonie
To okrutne, bezlitosne miejsce, ale dzięki tym wskazówkom możesz uczynić Strefę swoją własną.
HQ
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl to trudna gra. Nie ma celownika dla twojej broni, jest niewiele zasobów do podniesienia, zwłaszcza we wczesnej fazie gry, a wrogowie zabiją cię w zaledwie kilka trafień. Nie ma wstydu w obniżaniu poziomu trudności, zwłaszcza jeśli chcesz po prostu doświadczyć historii, ale jeśli chcesz wziąć Strefę za wszystko, co jest warte, i nie chcesz się poddać, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.
Broń może być cenniejsza niż ciała
Trochę tajemniczy początek, ale mam na myśli to, że we wczesnej fazie gry ważne jest, aby pamiętać, że martwe ciało może nie mieć wszystkiego, czego chcesz. W rzeczywistości, poza dziwną kiełbasą, zepsutym pistoletem i bandażem, na większości ciał nie znajdziesz niczego wartościowego. Zamiast tego będziesz chciał się upewnić, że rozładowujesz każdą broń, jaką mają wrogowie. Nawet z najbardziej zepsutej broni amunicja jest zawsze przydatna, a walka wręcz jest dość okropna w S.T.A.L.K.E.R. 2, więc upewnij się, że nie usłyszysz przerażającego kliknięcia pustej broni. Warto sprawdzić, czy znasz również amunicję do swojej broni, ponieważ w przeciwnym razie możesz skończyć z zapasami bezużytecznych pocisków, które lepiej sprzedać lub pozostawić w magazynie.
Zadbaj o swoją broń
Skoro już jesteśmy przy temacie broni, warto zaoszczędzić kupony, aby ją naprawić. Zepsuty pistolet to prawdziwa śmiertelna pułapka w S.T.A.L.K.E.R. 2. Jeśli twoja broń jest w złym stanie, losowo będziesz musiał ją naprawić, co oznacza, że w momencie, gdy masz zostać skakany przez mutanta, możesz usłyszeć okropne kliknięcie i poświęcić kilka sekund w animacji na naprawienie usterki. W większości osad znajdują się technicy, którzy naprawią twoją broń za opłatą. Gdy już zdobędziesz broń w 100%, będzie ona działać przez jakiś czas, więc polecam po prostu naprawić ją w pełni, zanim opuścisz osadę i przeniesiesz się do nowego obszaru strefy.
Zachowaj lekkość
W pierwszej wskazówce zaleciłem, aby nie podnosić każdej broni, którą widzisz, a to dlatego, że S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ma dość rygorystyczny system kontroli wagi. Twój sprint i chodzenie staną się wolniejsze, jeśli przekroczysz zalecany ładunek, a biorąc pod uwagę, że brakuje opcji szybkiej podróży, możesz minąć trochę czasu, zanim będziesz mógł sprzedać wszystkie swoje rzeczy sprzedawcy. Jeśli masz kilka zepsutych pistoletów, nie możesz ich sprzedać z zyskiem, ponieważ sprzedawcy nie zabiorą zepsutych towarów po przekroczeniu pewnego punktu. Tak więc naprawdę najlepiej jest mieć przy sobie dużo amunicji, dużo leczenia i kilka pistoletów. Nawet jedzenie może szybko przybrać na wadze i zanim się zorientowałam, nosiłam kilogramy chleba. Zamiast tego po prostu wykorzystaj w pełni swoją skrytkę, która podróżuje z tobą do każdego nowego obszaru i upchnij tam wszystkie swoje dodatki.
Lepiej pomagać niż przeszkadzać
Podczas swojej podróży po Zonie natkniesz się na losowe spotkania z NPC. Nie są one tak długie jak misje poboczne, a ich ukończenie zajmie tylko chwilę. Chociaż mogą być nieco niezręczni i możesz po prostu zabić osobę proszącą o pomoc, otrzymasz za to bardzo brakujące nagrody. Nawet jeśli zdobędziesz tylko niezłą sumę kuponów (waluta w grze w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ), jest to lepsze niż wspomniany wcześniej pakiet kiełbasy i bezużyteczny pistolet. Strefa może nie wydawać się miejscem, w którym pomaganie bliźnim zaprowadzi cię bardzo daleko, ale wykonywanie dziwnych celów pobocznych, zwłaszcza na początku, może dać ci dodatkowe zasoby, których potrzebujesz, aby uczynić życie trochę łatwiejszym.
Utrzymaj swoją pozycję
Przechodząc teraz do bardziej szczegółowych wskazówek, kiedy jesteś w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, często znajdziesz szybki i niechlujny koniec, jeśli zaczniesz biegać i strzelać, zwłaszcza gdy masz do czynienia z mutantem. Zamiast tego sztuczna inteligencja zwykle sama do ciebie prowadzi, więc wybranie kilku miejsc do schronienia może być przydatne, zwłaszcza na wczesnym etapie, gdy przyzwyczaisz się do celowania. W walce z niewidzialnymi mutantami złapanie się za róg i czekanie, aż uderzą, zanim napełnisz je ołowiem, zwykle okaże się na twoją korzyść, a tak długo, jak będziesz unikać granatów od ludzi, często będą patrzeć w lufę twojego karabinu, gdy wyjdą za róg, szukając cię. Brzmi to nieco kiepsko, a jeśli naprawdę nie możesz zawracać sobie głowy cierpliwością, chwycenie strzelby i skok do niej może być przydatne przeciwko ludzkim wrogom, ponieważ każdy strzał w brzuch, klatkę piersiową lub głowę z wystarczająco bliskiej odległości rozsadzi ich na kawałki.
To jest reklama:
Nie bój się sygnalizatora dźwiękowego
W miarę jak będziesz grać coraz więcej w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, przyzwyczaisz się do sygnału dźwiękowego informującego o tym, że w pobliżu znajduje się anomalia. Podczas gdy będziesz musiał usunąć niektóre z nich na chwilę za pomocą bełtu, w większości, zwłaszcza w przypadku anomalii kwasowych i ogniowych, możesz po prostu przebiec, odnosząc drobne obrażenia i unikając bólu związanego z próbą idealnego rzucania bełtami. Jest to naprawdę ćwiczenie oszczędzające czas i chociaż prawdopodobnie powinieneś mieć gotowy rygiel za każdym razem, gdy usłyszysz sygnał dźwiękowy, nie zawsze jest to konieczność.
Oszczędzaj podczas podróży
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ma funkcję automatycznego zapisywania i zwykle włącza się w trakcie misji lub w określonych odstępach czasu. Jednak podróżując od misji do misji, możesz napotkać losowych wrogów, być może mutanta lub trzech. Możesz tu łatwo spotkać swój koniec i musisz podróżować aż od ostatniego końca misji. To prosta wskazówka, ale pamiętaj, aby oszczędzać, ponieważ nigdy nie wiesz, kiedy zostaniesz napadnięty przez innych mieszkańców Zony.
Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w drodze do zostania Stalkerem. Jeśli macie jakieś wskazówki, jak przetrwać w Zonie, koniecznie zostawcie je poniżej!
Nowa przygodowa gra akcji GSC Game World potrzebowała tylko 44 godzin, aby osiągnąć ten imponujący kamień milowy, który nie obejmuje nawet graczy Game Pass.