Od czasu do czasu widzimy, jak gra debiutuje z tak mega przyjęciem, że w rzeczywistości stanowi ogromne obciążenie dla dostawców Internetu i usług szerokopasmowych w niektórych krajach. Call of Duty: Black Ops 6 spowodowało pewne problemy dla dostawców z Wielkiej Brytanii, ale nie tak wiele problemów, jak S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl dla dostawców ukraińskich.
Ukraińska publikacja ITC. UA poinformowało o dwóch raportach od dostawców w tym kraju (Tenet i Triolan ), którzy twierdzą, że ukraińska gra opracowana przez GSC Game World była tak popularna, że faktycznie nadwyrężyła usługi internetowe w kraju podczas jej premiery.
Tenet zauważa: "Drodzy przyjaciele, ze względu na masowe pobieranie długo oczekiwanej gry Stalker 2 w trybie wielowątkowym, zewnętrzne kanały szkieletowe naszych partnerów są obecnie przeciążone. Spadek prędkości dostępu do Internetu może mieć wpływ na wszystkich abonentów. Niestety, problem jest poza naszym bezpośrednim wpływem. Pozostajemy w stałym kontakcie z operatorami sieci szkieletowych, aby mogli jak najszybciej ustabilizować sytuację".
Triolan następnie dodaje: "Obecnie następuje tymczasowy spadek prędkości Internetu we wszystkich kierunkach. Wynika to ze zwiększonego obciążenia kanałów ze względu na ogromne zainteresowanie wydaniem S.T.A.L.K.E.R."
Do tej pory widzieliśmy bardzo imponujące liczby od S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, ponieważ zaledwie kilka dni po premierze gra sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy, co oznacza, że rzeczywista liczba graczy jest prawdopodobnie znacznie wyższa ze względu na włączenie do Game Pass pierwszego dnia.
Czy grałeś już w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ? Jeśli nie, nie przegap naszej recenzji, aby sprawdzić, czy jest to gra dla Ciebie.