Polski
Gamereactor
recenzje
The Plucky Squire

The Plucky Squire

All Possible Futures to solidna izometryczna platformówka z mnóstwem miłości do gigantów gatunku.

HQ
HQ

Od czasu do czasu pojawia się gra z założeniem, które sprzedaje się samo. W The Plucky Squire wcielasz się w postać z książki, w książce, która musi podróżować między swoją płaską ojczyzną a naszym trójwymiarowym światem, aby wypełnić swoją misję. To po prostu świetny pomysł, a to, czy jest to dobra gra, zależy od tego, czy deweloperowi uda się go zrealizować. Na szczęście ludzie z All Possible Futures zrobili to w większości i opracowali grę, która jest pełna kreatywności.

Jot, imię The Plucky Squire, jest bohaterem i bohaterem znanej i lubianej książki dla dzieci. W tej książce zawsze ratuje wszystkich i pokonał złego czarodzieja Humgrumpa, zanim ostatnie strony zostaną przewrócone. Oczywiście, Humgrump jest tym trochę zmęczony i używając rodzaju magii, którą znalazł, udaje mu się wyrzucić Jot z książki i przepisać ją tak, jak chce. Z pomocą swoich przyjaciół Jot musi teraz podróżować między światem rzeczywistym a światem książki i spróbować wyjaśnić historię.

Jako gracz pracujemy nad warstwą mentalną, która szybko może stać się przytłaczająca. Na szczęście nie jest to tak skomplikowane, jak się wydaje. Poza historią Jot jest wskazane, że książka jest własnością chłopca o imieniu Sam. Jest kreatywnym małym facetem, który ma szkice i zabawki porozrzucane po swoim biurku, a Jot dowiaduje się, że jeśli nie uratuje historii, Sam straci inspirację i skręci w życie w złym kierunku. To trochę Pixar z ograniczonym budżetem. Dzieci nie są stracone, ponieważ tracą zainteresowanie książką z obrazkami, ale jest to prosta fabuła, którą wszyscy możemy zrozumieć, a historia nigdy nie jest o wiele głębsza. Po drodze gra próbuje przełamać czwartą ścianę, a postacie dają do zrozumienia, że być może wiedzą, że my jako gracze też tam pomagamy. To przyjemne uniwersum, w którym wszystkie te warstwy się budują, ale historia nigdy tak naprawdę nie osiąga punktu kulminacyjnego ani nie zaskakuje w stopniu, na który można by liczyć, biorąc pod uwagę założenie. Ale jest czarujący i dziwaczny.

To jest reklama:
The Plucky Squire
The Plucky Squire

Uniwersum książki jest przedstawione za pomocą prostej, dynamicznej kreski w stylu klasycznych francusko-belgijskich komiksów, takich jak Tintin, Splint i Asterix, ale bez wielu szczegółów i brakuje mu odrobiny oryginalności. Prawdopodobnie konieczne było zachowanie prostego stylu, aby technicznie ułatwić projektowanie gry. Jot musi być w stanie płynnie przeskakiwać między światami 2D i 3D, i on to potrafi, ale trudno sobie wyobrazić, że kreatywny dzieciak wystarczająco duży, by siedzieć przy własnym biurku i malować, rysować i budować, znalazłby swoją największą inspirację w tym wszechświecie. Brzmi to negatywnie, ale przede wszystkim po to, by podkreślić, że styl jest prosty i dziecinny. Ale to nie ma znaczenia, ponieważ jest dobrze wykonany i uroczy przez cały czas. Po prostu w grze nie znajdziesz żadnych dramatycznych ani zaskakujących projektów. Z drugiej strony, ten styl zapewnia całkiem imponującą rozgrywkę, gdy Jot zaczyna podróżować tam iz powrotem między światami. Książka, w której rozgrywa się historia, jest ustawiona na biurku podczas gry i dosłownie wygląda jak ilustrowana książka, w której rysunki ożyły. Kiedy Jot wyskakuje z książki i wraca do niej, nie możesz powstrzymać ekscytacji. Tak więc, chociaż może nie jest to najbardziej dramatyczny ani przełomowy projekt wizualny, działa doskonale i jest technicznie wspaniały do oglądania.

Miałem nadzieję, że The Plucky Squire będzie w stanie generować i wykorzystywać świeże i unikalne elementy rozgrywki oraz wybory projektowe, i w większości przypadków tak się dzieje. Jednak, podobnie jak w przypadku fabuły i projektu wizualnego, gra w bezpiecznych ramach. The Plucky Squire to bardziej gra logiczna niż cokolwiek innego, ale nie tak to wygląda, gdy zaczynasz. Rozgrywka początkowo przypomina gry takie jak Cat Quest lub gry 2D Zelda, ale w miarę przewracania stron odwiedzamy różne gatunki. Jest platformówka, strzelanka zręcznościowa, boss do pokonania, jakby to był Punch-Out! dla Super Nintendo. Jednak wszystkie te różne style w końcu wydają się trochę sztuczką, ponieważ w końcu The Plucky Squire jest grą logiczną.

To jest reklama:
The Plucky Squire
The Plucky Squire

Jot ma zdolność przesuwania słów, wychodzenia z książki w jednym miejscu, aby wrócić w innym. Może przewracać książkę i przechylać strony, aby manipulować obiektami w książce. Są to główne mechanizmy, które działają przez całą grę i główna siła napędowa. Po drodze dostajesz nowe narzędzia do wpływania na rzeczy na stronach, ale większość zagadek trzeba rozwiązać, przesuwając słowo lub przechylając stronę, aby stworzyć przestrzeń do poruszania się do przodu. Przykładem może być duży potwór blokujący drogę wyjściową. Jest opisany słowami na stronie, więc gdybyś zamiast tego mógł umieścić słowo "mały" w zdaniu, potwór nagle się kurczy. Lub odwrotnie, możesz sprawić, że potwór będzie duży, aby móc wtoczyć go w ścianę. Jest wiele zabawnych pomysłów, ale w końcu łamigłówki stają się monotonne i dopiero pod koniec gry pojawiają się dramatyczne zmiany, które nieco wstrząsają formułą. Gra nie trzyma się nowego mechanizmu na tyle długo, aby przestał wydawać się sztuczką. Mimo to sposób, w jaki gra wykorzystuje 2D i 3D, jest nieco genialny. Kiedy jesteś w świecie 3D, możesz wskoczyć do różnych szkiców i notatek, które są na stole, lub możesz wskoczyć do ilustrowanego kubka lub kolumny, na której jest narysowany, co jest zupełnie innym wszechświatem. To świetny pomysł, ale nie jest wystarczająco wykorzystywany. Chociaż gra jest solidna i trzyma się przez cały czas, masz ochotę na więcej. Gra mogła jeszcze bardziej eksplorować założenie i możliwości.

To powiedziawszy, The Plucky Squire jest przykładem zabawnej i pomysłowej kreatywności, którą rzadko widzimy poza Nintendo lub grami takimi jak Astro Bot. Niestety, nie osiąga tych samych wyżyn, co podobne gry. Kiedy skończysz, trudno jest wymyślić konkretną sekcję gry, w którą naprawdę fajnie było grać. Utrzymuje ten sam poziom przez cały czas i jest to wysoki poziom, ale nigdy nie staje się tak zabawny i interesujący, jak można było się spodziewać.

Pomimo mojej krytyki, The Plucky Squire zasługuje na wiele pochwał. To świetna gra, oparta na świetnym założeniu i dobrze wykonana przez cały czas. Sposób, w jaki główny bohater może podróżować między światem książki a światem rzeczywistym, sprawia, że gra jest małą techniczną perełką. Jednak podstawowy pomysł nadaje się do znacznie bardziej szalonych pomysłów, niż widzimy tutaj, i brakuje w nim niektórych sekcji, które są po prostu naprawdę zabawne do grania. To tak, jakbyś został zdegradowany do intelektualnego podziwu dla gry z daleka, ale nigdy tak naprawdę nie pozwolono ci być częścią wszechświata. Miejmy nadzieję, że odniesie duży sukces i dostaniemy sequel, który będzie dwa razy większy i dwa razy bardziej szalony.

HQ
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Świetne założenie. Techniczna perełka. Uroczy i kreatywny wszechświat.
-
Monotonne łamigłówki i rozgrywka. Słaba fabuła. Potrzebuje jeszcze kilku pomysłów.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości