Trudno nie lubić jesieni. Nie jest to deklaracja miłości na nadchodzący kolorowy sezon, ale nadal jest to punkt wyjścia do uczucia, które można łatwo odnieść do Tiny Glade. Mimo że możesz wybierać między różnymi porami roku i specjalnym motywem, który regularnie się zmienia, ogólna atmosfera jest czystą jesienną przytulnością. Jest to w zasadzie bardzo prosta gra, rodzaj okrojonego The Sims spotyka się z Minecraft z oszałamiającą grafiką, jest to bardzo prosty zestaw klocków, które zapraszając cię do czegoś, co jest łatwe do podjęcia, po pewnym czasie stają się największą wadą gry.
W Tiny Glade budujesz małe domy, wieże, mury, płoty i ozdabiasz je drzewami i kwiatami, ale tak naprawdę nie ma tam zbyt wiele budynków. Wszystko jest gotowe, za pomocą małych szablonów, które dostosowuje się pod względem wysokości i długości, i tak, można zmienić niektóre kolory i takie tam na budynkach, ale wszystko jest niezwykle proste. Podoba mi się, jak gra dodaje drobne szczegóły, takie jak ławki, drabina i kilka innych rzeczy, w zależności od tego, jak modelujesz swoje budynki, a pomimo prostej konfiguracji można je zmieniać i wypróbowywać całkiem sporo. To urocze widzieć, jak krzesło pojawia się losowo, ponieważ stawiasz okno w określonym miejscu lub jak okno dostaje zasłony, ponieważ dostosowujesz jego położenie.
Należy tutaj powiedzieć, że w Tiny Glade w ogóle nie ma bramek. Ty budujesz i to wszystko. Przestrzeń, którą dysponujesz, jest dość mała, ale możesz wcisnąć w nią sporo budynków, jeśli chcesz na przykład stworzyć małą dzielnicę lub mały plac. Łatwo się zorientować, że jedynym ograniczeniem tego, co i jak możesz zbudować, jest Twoja własna wyobraźnia, jednak jest to dość ograniczone przez fakt, że gra daje Ci bardzo mało narzędzi. To prawda, że nie sądzę, aby była to duża wada, jeśli chodzi o pakiet infrastruktury, ale raczej o dodatkowe szczegóły. Jest tylko jeden rodzaj drzewa i można użyć tylko jednego rodzaju kwiatów i chociaż wygląd różni się nieco w zależności od tego, gdzie są umieszczone i jaka jest pora roku, jest to część, którą uważam za najtrudniejszą do wprowadzenia różnorodności. Kolejną rzeczą, która jest zbyt prymitywna, jest modelowanie krajobrazu. Możesz podnosić i opuszczać, a tym samym wprowadzać pewne zmiany, ale często są to większe obszary, które są stworzone do zmiany i występuje poważny brak złożoności. Wolałbym bardziej szczegółową kontrolę nad skałami i glebą, zamiast być tak z góry określonym, jak jest teraz.
Tiny Glade jest piękne, w rzeczywistości bardzo piękne. Fajnie jest zobaczyć, jak silnik graficzny w czasie rzeczywistym maluje to, co umieszczasz, ale jest to również bardzo pocieszające z czysto technicznego punktu widzenia. Niestety, muzyce bardzo brakuje charakteru, ale na szczęście istnieje możliwość stworzenia własnej ścieżki dźwiękowej z dostępnych klimatycznych utworów. Sposób, w jaki gra wygląda, jest tutaj jedną z największych przyjemności, a to również prowadzi nas do trybu fotograficznego gry, który jest absolutnie wspaniały. Po stworzeniu ładnego miejsca fajnie jest chodzić z aparatem i znajdować dobre kąty, dostosowywać głębię ostrości, a następnie uchwycić idealne ujęcie. Chociaż ogólnie uwielbiam tryby fotograficzne w grach, tutaj była to szczególnie dobra funkcja. Gra płynie bardzo dobrze, bez żadnych wpadek technicznych i czasami zaczynałem grę tylko dlatego, że była tak przyjemna dla oka.
Mimo ograniczonych narzędzi podoba mi się, że możliwe jest tworzenie spersonalizowanych projektów. Może się narodzić pomysł, a kilka minut później możesz go zrealizować. Na przykład wpadłem na pomysł, aby zrobić mały zamek z murem i kilkoma domami na zewnątrz i z małego obrazka w mojej głowie stał się rzeczywistością na ekranie, poszło to błyskawicznie. Staje się również tak piękny, gdy się na niego patrzy, a następnie znajduje idealne kąty w trybie fotograficznym. Dla mnie stała się to grą, do której można wracać, a nie siedzieć przed nią przez dłuższy czas. Jasne, mogłem się zatracić w jego uroku i prostocie, ale po chwili majsterkowania zwykle czułem się usatysfakcjonowany tylko po to, by dzień później spróbować czegoś nowego.
Pod wieloma względami mocne strony Tiny Glade są jednocześnie jego słabościami. Oczywiście, jest to bardzo trudna równowaga do osiągnięcia, ponieważ łatwo jest pragnąć w nieskończoność więcej rzeczy. Jednocześnie naprawdę chciałbym, aby było trochę więcej opcji flory i lepsze możliwości zmiany krajobrazu i wprowadzenia większej złożoności terenu. Jednak te drobne wady nie przeszkadzają Tiny Glade być małym klejnotem pod wieloma względami, że jestem przekonany, że ci, którzy chcą budować małe urocze scenariusze, mogą się niesamowicie dobrze bawić z tą grą.