Obecnie Super Mario Bros. Wonder cieszy się uznaniem krytyków. Dla wielu fanów najsłynniejszego hydraulika na świecie był to prawdziwy powiew świeżości, a jednym z kluczowych punktów innowacji w platformówce jest tryb wieloosobowy.
W niedawnym wywiadzie dla twórców na stronie Nintendo, reżyser gry Shiro Mouri opowiedział o tym, jak powstał ten system.
"Od samego początku chcieliśmy stworzyć grę Mario, w którą można grać również online" — spytał Mouri. "Jednak, chociaż gra online z ludźmi z całego świata może być zabawna, uważamy, że istnieją również pewne wyzwania".
Następnie reżyser mówi o tym, jak Super Mario Bros. Wonder tworzy swobodne połączenie, w którym gracze mogą sobie nawzajem pomagać, ale niekoniecznie mogą negatywnie wpływać na swoją grę.
W poprzednim wywiadzie Takashi Tezuka mówił o tym, jak widział, jak członek zespołu zrezygnował na wczesnym etapie Super Mario Run. To sprawiło, że Tezuka ponownie przemyślał swój proces projektowania i to, jak ważne było zapewnienie graczom swobody w eksploracji.
Pomogły w tym cienie graczy, które widzisz w trybie wieloosobowym, ponieważ inny gracz przechodzi przez to samo wyzwanie co ty i możesz zobaczyć, jak do tego podchodzi.