Polski
Gamereactor
recenzje
Volgarr the Viking II

Volgarr the Viking II

Conny mordował jak wiking w tej retro kontynuacji, a oto jego recenzja...

HQ

Pomimo tego, że jesteśmy w dziewiątej generacji konsol do gier, gier retro nie brakuje. Powiedziałbym, że zakres, oczywiście z wyjątkiem ery 8 i 16-bitowej, nigdy nie był tak szeroki jak teraz dla tych, którzy chcą grać w rzeczy, które zarówno czują, jak i wyglądają klasycznie. Nie brakuje tych, którzy chcą znaleźć piksele, a jeśli chcesz czegoś, co przypomina ci na przykład Castlevanię, a jednocześnie wystawia cię na próbę, Volgarr the Viking 2 przybywa jak miód pitny do gardła. Jest to gra, która flirtuje ze grami "starej szkoły", a dla tych, którzy szukali właśnie czegoś takiego, jest dużo zabawy.

Volgarr to klasyczna gra akcji typu side-scrolling pod każdym względem. O Castlevanii wspomniałem powyżej, ale grę można chyba porównać np. do klasycznych Ghosts 'n Goblinów, do których wielu graczy zapewne nosiło włosy. Volgarr jest bardzo trudny i diabelski, ponieważ twój wiking może wytrzymać tylko jedno trafienie, zanim zginie. Chodzi więc w dużej mierze o zapamiętywanie długich ścieżek, a także polowanie na power-upy, które można znaleźć w skrzyniach. Nie tylko dodają one pewnego rodzaju właściwości, ale każdy z nich, w który się wyposażysz, sprawia, że wytrzymujesz jeszcze jedno uderzenie. Tylko na pierwszym poziomie nauczyłem się więcej części, które zabijały mnie raz za razem i czasami wydawało mi się to dość niesprawiedliwe. Jednak niektóre hitboxy i momenty prób i błędów wydawały się trochę zbyt gówniane, ale jak napisałem we wstępie; jeśli jest to coś, za czym tęskniłeś, Volgarr II oferuje to w pikach.

Volgarr the Viking II

Nie wiem, czy naprawdę zgadzam się ze sposobem, w jaki Volgarr II chce rzucić mi wyzwanie. Wydaje mi się, że jest trochę zbyt hardkorowa jak na mój gust i pomimo tego, że niedawno grałem w Black Myth: Wukong, cała ta sprawa "jedno trafienie oznacza śmierć" jest mechaniką gry, z którą nigdy tak naprawdę się nie zgadzam. Jasne, jest kilka punktów kontrolnych i musisz być przygotowany na wiele prób i błędów, aby przejść przez poziomy w satysfakcjonujący sposób. Ale twórcy gry zrobili też coś trochę dziwnego z umieraniem w kółko. Ponieważ po kilku "kontynuacjach" twój wiking zamienia się w niezniszczalnego. Gra po prostu mówi ci, że byłeś zbyt zły i zamienia cię w zombie i nietykalnego, abyś mógł grać dalej. To trochę dziwne, zamiast po prostu mieć system, w którym możesz przyjąć kilka dodatkowych ciosów lub coś w tym stylu.

To jest reklama:
Volgarr the Viking II

Wszystko jest bardzo zręcznościowe, z atakami wykonywanymi w jednym kierunku, a oprócz miecza masz również włócznię, którą możesz rzucać. Oprócz tego, że jest w stanie zabijać wrogów z dystansu, może być również używany do tworzenia platform. Najczęściej jest to potrzebne, aby dotrzeć do półki, na której znajduje się skrzynia. Jest też trochę platformówki związanej ze skokami czasowymi i generalnie jest to dość sztywne sterowanie, które nie zawsze jest bardzo responsywne.

Myślę, że piksele są tym, co czyni to atrakcyjnym. Gra wygląda uroczo z uroczą, bombastyczną ścieżką dźwiękową i nie ma absolutnie nic złego w samej prezentacji. Oczywiste jest, że próbowali odtworzyć gry akcji z przewijaniem bocznym z przeszłości we wszystkim, od grafiki po projektowanie gier. Dostajesz pięć żyć, zanim "kontynuacja" rzuci cię z powrotem na początek poziomu, a jak wspomniano wcześniej, są one dość długie, więc wyzwanie trwa dość długo. Punkty kontrolne są rozmieszczone dość swobodnie, ale wolałbym, aby trasy były podzielone na kilka podsekcji, a nie były tak długie, jak są.

Volgarr the Viking II
To jest reklama:

Volgarr the Viking II wydaje się być dość niszową grą, ponieważ głównie stara się przemawiać do tych, którzy chcą tego rodzaju wyzwania w tym garniturze pikseli, a cała kombinacja wydaje się absolutnie retro pod każdym względem, jaki można sobie wyobrazić we właściwy sposób. Tak więc, jeśli wiesz, że jesteś tym graczem, z pewnością warto to sprawdzić, ale dla mnie nie wyróżniał się zbytnio.

05 Gamereactor Polska
5 / 10
+
Ładna pikselowa grafika, bombastyczna muzyka
-
Dziwna decyzja projektowa, gdy giniesz zbyt często, zbyt długie poziomy
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości