weekend w branży: zamknięcie trzech studiów i poważne cięcia w czwartym
Counterplay Games, twórcy Godfall, zostało całkowicie zdemontowane.
Jest rok 2025 i wciąż nie ma wyraźnych oznak, że kryzys dotykający branżę tworzenia gier wideo dobiegnie końca. Rok 2024 zakończył się jako najbardziej ponury w historii, ze zwolnieniami ponad 14 600 pracowników i zamknięciem kilkudziesięciu studiów, zarówno niezależnych, jak i AAA. Rok 2025 niestety również rozpoczął się od zamknięć i zwolnień.
W tym przypadku informujemy o zamknięciu trzech studiów, w szczególności Counterplay Games, twórców Godfall. Według kilku postów na LinkedIn (dziękujemy, PlayStation LifeStyle), zespół został rozwiązany kilka dni temu po anulowaniu współpracy z Jackalyptic Games.
W tych dniach poinformowano również o zamknięciu Freejam, twórców Cardlife i Robocraft, z powodu niemożności utrzymania rozwoju Robocraft 2, który zostanie uruchomiony we wczesnym dostępie w listopadzie 2023 roku. Tytuł najwyraźniej został już usunięty ze Steama.
Wreszcie, Enad Global 7, spółka holdingowa dla kilku firm z branży, ogłosiła zamknięcie Toadman Interactive i znaczne redukcje personelu w Piranha Games po niepowodzeniu sprzedaży swojej najnowszej gry, MechWarrior 5: Clans.
Nie jest to najlepszy sposób na otwarcie roku tak obiecującego pod względem gier, jak rok 2025, ale ufamy, że krok po kroku ta branża znajdzie stabilność dla swoich pracowników z gwarancjami na przyszłość.







