Polski
Gamereactor
recenzje
Worldless

Worldless

Noname Studios daje nam bardzo abstrakcyjną metroidvanię, która może być warta Twojej uwagi.

HQ
HQ

Worldless to nowa Metroidvania, ale nie jest normalna. Po pierwsze, jest to bardzo abstrakcyjne doświadczenie, na początku trudno mi było zorientować się, co się dzieje, jak się wydaje... no właśnie, abstrakcyjne. Wystarczy spojrzeć na opis gry autorstwa twórców: "Gracz wyrusza w podróż osobistego rozwoju i zrozumienia, przesuwając granice swojej natury w zadziwiającej, interpretacyjnej narracji osadzonej w nowym i abstrakcyjnym wszechświecie". Na pierwszy rzut oka nie jesteś dużo mądrzejszy po tym opisie.

Oczywiście, gdy zaczynasz grać, zaczynasz rozumieć więcej. Zaczynasz być w stanie zinterpretować nieco abstrakcyjną mapę. Zaczynasz rozumieć unikalny turowy system walki. I zaczynasz rozumieć świat, w którym podróżujesz - ale nie jest to gra, od której łatwo zacząć.

Najciekawszą rzeczą w Worldless jest unikalny turowy system walki. Nie jest turowy w taki sam sposób, jak znamy go z większości innych gier, ale nadal jest to system turowy między graczem a przeciwnikiem. Kiedy nadejdzie twoja kolej na atak, masz krótki czas na wykonanie jak największej liczby ataków, a kiedy skończy się czas, nadejdzie kolej twojego przeciwnika.

To jest reklama:
Worldless

Możesz wykonać dwa główne typy ataków; Atak fizyczny i atak oparty na magii, i jak zawsze dobrze jest je połączyć. Wróg ma te same rodzaje ataków, a ty musisz chronić się przed tymi atakami odpowiednio za pomocą tarczy fizycznej i magicznej. Na kilku liniach na ekranie możesz zobaczyć, który atak nadchodzi wkrótce potem, a tym samym, której tarczy użyć. Może się to wydawać łatwe, ale tak nie jest, ponieważ musisz być bardzo precyzyjny w blokowaniu i jesteś nagradzany za idealne wyczucie czasu na blokach, więc ważne jest, aby znaleźć rytm bitwy.

Być może najważniejszym aspektem walki jest przełamanie obrony wroga. Kiedy to zrobisz, zyskasz możliwość wchłonięcia wroga, grając w szybką małą minigrę, która staje się łatwiejsza, im dłużej przełamujesz obronę wroga, zanim zaczniesz go absorbować. Wrogów można również pokonać bez wchłaniania, ale wchłaniając ich, zyskujesz punkt umiejętności, który możesz dodać do swojego drzewka ulepszeń. Jeśli więc chcesz mieć szansę na przetrwanie w Worldless, powinieneś dążyć do wchłonięcia wrogów i stania się silniejszym.

System walki to nowe podejście do struktury rozgrywki turowej, faktycznie łączące bitwy turowe z bitwami w czasie rzeczywistym. Poza bitwami spędzasz również trochę czasu na eksploracji obszarów, w których możesz znaleźć ukryte przedmioty i różne ulepszenia - w tym umiejętność szybkiego przedzierania się przez powietrze, co jest bardzo ważnym posunięciem do nauczenia. Sterowanie jest cudownie precyzyjne i responsywne, więc nie ma na co narzekać.

To jest reklama:
Worldless

Styl wizualny jest naprawdę wyjątkowy i bardzo czysty. Różne światy, przez które przechodzisz, mają różne odcienie kolorów, a wokół ciebie rosną małe kropki i kółka, gdy twoje abstrakcyjne stopy uderzają o ziemię. Twoja postać jest niemal abstrakcyjnie zaprojektowana, podobnie jak przeciwnicy, którzy mogą składać się z różnych kształtów i elementów, podczas gdy innym razem mają bardziej ludzkie lub zwierzęce kształty. Jest to bardzo mocna i prosta konfiguracja wizualna, którą oferuje Worldless i jest grą, która wygląda znacznie lepiej w ruchu niż na zrzutach ekranu.

Worldless to nieco tajemnicza gra i nie jest łatwo zacząć. Zazwyczaj lubię proste i abstrakcyjne gry, w których jest miejsce na interpretację własnej narracji - ale to było prawie za dużo dobrego. Trudno mi było się w to wkręcić, a to z kolei miało trudności z utrzymaniem mnie w napięciu.

Worldless ma unikalny styl wizualny i jest świeżym podejściem do turowego systemu walki, więc jeśli lubisz Metroidvanię i chcesz spróbować czegoś innego, sprawdź Worldless, który jest dostępny za mniej niż 16 funtów. W rzeczywistości na konsoli Xbox jest wersja demonstracyjna, którą możesz najpierw wypróbować, co być może jest mądre w przypadku gry tak wyjątkowej jak ta.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Świeży i oryginalny turowy system walki. Piękny i prosty projekt wizualny. Precyzyjne i responsywne sterowanie.
-
Prawie zbyt abstrakcyjne. Trudno zacząć.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
WorldlessScore

Worldless

RECENZJA. Przez Palle Havshøi-Jensen

Noname Studios daje nam bardzo abstrakcyjną metroidvanię, która może być warta Twojej uwagi.



Wczytywanie następnej zawartości