Polski
Gamereactor
recenzje
XDefiant

XDefiant

Zabójca Call of Duty od Ubisoftu w modelu free-to-play jest już dostępny, ale czy jest rzeczywiście gotowy, aby pokonać giganta, jakim jest długoletnia epopeja Activision?

HQ

Recenzowanie gry, która jest darmowa, jest zawsze trudną sytuacją. Ponieważ nie wymaga to dosłownie żadnych inwestycji od gracza poza jego czasem, możesz stać się bardziej pobłażliwy podczas krytykowania obszarów, które w przeciwnym razie wyróżniałyby się w pełnopłatnej alternatywie. To temat, który jest jeszcze ważniejszy i kluczowy, gdy spojrzymy na "Call of Duty killer" Ubisoftu XDefiant.

HQ

XDefiant jest w rzeczywistości produktem ubocznym mieszania Call of Duty i Overwatch. Jest to strzelanka na arenie, w której występują różne postacie o unikalnych zdolnościach, które rywalizują i walczą ze sobą na różnych kreatywnych i tętniących życiem mapach w różnych trybach gry. Jest to oryginalny pomysł, ale ociekający znajomością, ponieważ prawie każdą część XDefiant można przypisać innemu istniejącemu produktowi. Nie stanowi to większego problemu, ponieważ podgatunek strzelanek arenowych nie doczekał się zbyt wielu iteracji od dłuższego czasu i zakładając, że gra jest przyjemna, prawdopodobnie znajdzie się dla niej publiczność. Tak jest bez wątpienia w przypadku XDefiant.

To genialna strzelanka z uczuciem. Jest responsywny, szybki, pełen akcji, dobrze wyważony i ma najwyższą płynność, która rywalizuje nawet z najlepszymi konkurentami. Lata rozwoju, które Ubisoft poświęcił tej grze, zaowocowały rdzeniem nadwozia lub obudowy, która ma ogromny potencjał. Każda część gry emanuje wyrafinowaniem, niezależnie od tego, czy jest to przyjemne uderzenia w znaczniki trafień, precyzja strzelania, nieco sztywniejszy ruch, który sprawia, że XDefiant wydaje się nieskończenie mniej przytłaczający w porównaniu z Call of Duty multiplayer, czy nawet sama prezentacja, która zapewnia zarówno wysokiej jakości grafikę i grafikę, jak i przejrzysty i przejrzysty HUD. Pola wyboru tego, co składa się na świetną strzelankę, zostały odhaczone za pomocą XDefiant, a Ubisoft powinien być z tego niezmiernie dumny.

To jest reklama:

Niestety, istnieje wiele bardzo kompetentnych alternatyw dla XDefiant i aby strzelanka arenowa się wyróżniała, musi być czymś więcej niż tylko bardzo spójnym ciałem w dzisiejszych czasach. W tym miejscu pancerz w strzelance Ubisoftu zaczyna pękać, ponieważ wszystko wokół genialnego rdzenia sprawia wrażenie, jakby czegoś mu brakowało. Czasami jest to po prostu ogólna treść, a innym razem wyraźny brak dopracowania w sposobie projektowania interfejsu użytkownika, obsługi postępów lub sposobu, w jaki monetyzacja jest zasadniczo włączona.

XDefiant
XDefiantXDefiant

Zacznę od braku treści. Pięć trybów gry, ponad 15 map, pięć frakcji stylizowanych na IP Ubisoftu i oferujących trzy opcje postaci oraz ponad 20 broni. Kiedy to wszystko przeliterujesz, wszystko brzmi świetnie, jednak gdy rozłożysz 20+ broni na około siedem kategorii broni, otrzymasz około trzech opcji na typ broni, a to nie wystarczy, aby uruchomić grę. Mapy są świetne i bardzo unikalnie zaprojektowane i są zdecydowanie atrakcją, ale frakcje i postacie są mniej imponujące. Trzy różne postacie w każdej frakcji służą jedynie celom kosmetycznym, co oznacza, że w XDefiant jest obecnie pięć różnych zestawów umiejętności, z których jeden jest powiązany z wyzwaniem, którego ukończenie prawdopodobnie zajmie większości graczy kilka tygodni (jest to dostęp do frakcji Watch Dogs ' DedSec). Nie zrozumcie mnie źle, sposób, w jaki Ubisoft IP jest wkomponowany w tę grę, jest fantastyczny i wspaniale zrobiony, ale pomysł nie jest wystarczający, żebym wracał przez kolejne godziny. Musi być różnorodność, a to nie jest to, co oferuje obecny system frakcji XDefiant.

To jest reklama:

Jeśli chodzi o tryby gry, wszystkie są wyjątkowe i zabawne, ale jeśli grałeś w Call of Duty Hardpoint, Domination lub Kill Confirmed, Overwatch Escort lub Battlefield Rush, będziesz już bardzo dobrze zaznajomiony z Occupy, Hot Shot, Domination, Zone Control i Escort. Nie ma tu nic oryginalnego.

Następnie przechodzimy do progresji. Ubisoft wyraźnie nie jest zbytnio zainteresowany tą częścią XDefiant, ponieważ żadne z wyzwań nie jest zbyt interesujące do ukończenia, podobnie jak nie ma zbyt wielu do spędzenia czasu na przedzieraniu się. W premierowej wersji XDefiant, działającej w oparciu o motyw przedsezonowy, wyzwania służą jednemu celowi, jakim jest odblokowanie broni, urządzeń i postaci do wykorzystania w systemie tworzenia klasy. Problem polega na tym, że nie ma powodu, aby używać Create-A-Class. Zwykłe klasy doskonale spełniają swoje zadanie i aby odblokować dodatki, musisz spędzić godziny na ręcznym ulepszaniu każdej broni (jest to mniej więcej tak czasochłonne, jak postęp w Forza Motorsport w debiucie), a nawet wtedy dodatki tylko nieznacznie ulepszają twoją broń. Ponadto większość wyzwań jest absolutnie nudna do wykonania. Na przykład, jak odblokować DedSec. Wykonując różnorodne zadania związane z działaniem DedSec, jednocześnie ucząc się podstaw pozostałych czterech istniejących frakcji? Nie. Wystarczy, że zdobędziesz 700 000 PD. Trudno uznać to za ekscytujące w jakimkolwiek sensie.

XDefiantXDefiant

To prowadzi mnie do interfejsu użytkownika i monetyzacji. W menu głównym większość zakładek jest szczerze mówiąc nieistotna, chyba że zamierzasz wydać pieniądze na zakup treści premium. Kilka z około sześciu zakładek jest poświęconych sklepowi premium i przepustce bojowej. Inny jest przeznaczony do personalizacji, która jest bezużyteczna, chyba że kupujesz rzeczy, ponieważ w rzeczywistości nie ma możliwości zdobycia jakiejkolwiek formy kosmetyków (czy to skórek broni, skórek postaci, wizytówek, emotek itp.) bez wydawania prawdziwych pieniędzy lub pracy nad przepustką bojową. Jest też zwykła zakładka wyboru gry, na której również znajduje się ogromny link do przepustki bojowej. Wiem, że jest to darmowa gra i należy ją promować, ale Ubisoft postanowił unikać jakiejkolwiek formy elokwencji lub klasy, a zamiast tego preferował wciskanie monetyzacji do gardła bez żadnych wyrzutów sumienia lub bez zapewnienia jakiegokolwiek sposobu na faktyczny dostęp do konfigurowalnych elementów bez otwierania portfela. To trudna pigułka do przełknięcia.

Nie byłoby to tak dużym problemem, gdyby na początku było więcej treści, ale po kilku dniach zaczynasz czuć, że widziałeś wszystko, co XDefiant ma do zaoferowania. W tej grze wyraźnie brakuje zawartości i poza faktycznym kupowaniem rzeczy, aby urozmaicić swoje konto, jedyną alternatywą jest poczekanie na rozpoczęcie struktury sezonowej, która nie zacznie obowiązywać nawet przez około 40 dni...

HQ

Blask i dopracowanie, które zapewnia rozgrywka i strzelanina, można znaleźć praktycznie wszędzie w XDefiant. Tak naprawdę zauważyłem tylko jeden wyraźny błąd/problem, a mianowicie pewne wyzwania związane z brakiem śledzenia moich danych. W przeciwnym razie ta gra jest niesamowicie ciasnym doświadczeniem, co sprawia, że brak zawartości, monetyzacja i nudna progresja są jeszcze bardziej rozczarowujące.

Ubisoft ma tutaj w swoich rękach coś wyjątkowego, ale jeśli ta premierowa wersja XDefiant jest choćby marginalnym znakiem przyszłości tej gry, nie przetrwa. Jest darmowa, więc sprawdź ją i graj w nią przez kilka dni, ale prawdopodobnie wrócisz do Call of Duty lub Halo lub Overwatch lub jakiejkolwiek innej strzelanki, ponieważ jest tu wyraźny brak głębi, a płynność i wyrafinowany projekt nie są tak naprawdę elementem, który wyróżnia tę grę na tle konkurencji. Przed XDefiant długa droga, jeśli naprawdę zamierza działać w tym samym powietrzu, co uznani strzelcy i szczerze mówiąc, Season 1 będzie musiał być behemotem, aby służyć jako znak, że tak jest.

06 Gamereactor Polska
6 / 10
+
Niesamowicie wyrafinowana i świetnie czująca strzelanina. Genialne włączenie własności intelektualnej Ubisoftu. Ścisła prezentacja. Łatwy do odebrania i grania. To nic nie kosztuje!
-
Brakuje treści. Progresja jest męcząca. Monetyzacja jest przytłaczająca. Personalizacja estetyczna w zasadzie nie istnieje.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

XDefiant Score

XDefiant

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Zabójca Call of Duty od Ubisoftu w modelu free-to-play jest już dostępny, ale czy jest rzeczywiście gotowy, aby pokonać giganta, jakim jest długoletnia epopeja Activision?



Wczytywanie następnej zawartości