Adidas to jedna z wiodących marek obuwia i odzieży sportowej, obecna jako oficjalny branding kilku dyscyplin sportowych. Formuła 1 nie była jedną z nich, być może dlatego, że prowadzenie bardzo szybkich samochodów, choć bardzo wymagające fizycznie, nie jest tym, co wielu ludzi uważa za "sportowe". Mimo to niemiecka firma zdecydowała się na współpracę z inną niemiecką firmą, Mercedesem, jako oficjalnymi partnerami zespołu.
Zespół Formuły 1 Mercedesa (pełna nazwa wraz z resztą sponsorów to Mercedes-AMG PETRONAS) podpisał wieloletnią współpracę, łącząc "dwie ikony w jednym z najszybciej rozwijających się sportów na świecie". Przełoży się to na stworzenie nowej gamy odzieży, obuwia i akcesoriów dla całego zespołu Mercedes F1 i jego fanów, w tym kilku limitowanych edycji planowanych przez cały rok.
Partnerstwo zostało ogłoszone dzisiaj, a pierwsza gama produktów zostanie zaprezentowana w przyszłym miesiącu, dostępna na stronie internetowej Adidasa. Prawdopodobnie pojawi się w wydarzeniu "F1 75 Live" w Londynie zaplanowanym na 18 lutego, zanim sezon 2025 oficjalnie rozpocznie się w Australii 16 marca.
"To ogłoszenie stanowi zatem przełomową współpracę, która na nowo zdefiniuje znaczenie zespołu i odzieży kibiców w naszym sporcie" – powiedział Toto Wolff, dyrektor generalny zespołu Mercedes-AMG Petronas i szef zespołu. "F1 płynie obecnie na fali kulturowej i będziemy na tym bazować, aby dostarczać odzież, obuwie i akcesoria, które przemawiają do naszych lojalnych fanów, jednocześnie angażując nowych odbiorców, którzy nadal odkrywają nasz sport i nasz zespół" – dodał Richard Sanders, CCO.