Polski
Gamereactor
wiadomości

Zespoły kontroli jakości gier rosną w siłę w obliczu zwolnień

Rozmawialiśmy z Gabby Llanillo, kierowniczką ds. kontroli jakości w Krafton/PUBG Studios w DevGAMM, o tym, czym naprawdę jest kontrola jakości i jakie są jej obowiązki.

HQ

Quality Assurance (QA) zawsze wyglądało jak grupa ludzi szukających wad w grze, aby spróbować ją złamać lub wygenerować błędy, tj. ludzie, którzy grają w gry wideo przez cały dzień. Czasami karykaturalne, jak widzieliśmy w Mythic Quest. Chociaż może to sprawić, że będziesz trochę zazdrośni, nie jest to najlepszy sposób na ciągłe granie w gry ze względu na wymagania związane z szukaniem tych usterek i błędów. W tej chwili ci pracownicy są kluczową częścią branży i w kontekście ciągłych zwolnień w studiach, zespoły QA nie zmniejszyły się, niektóre nawet zwiększyły swoje zapotrzebowanie na specjalistów.

Podczas gdańskiego DevGAMM na AmberExpo, specjalny wysłannik Gamereactor miał okazję porozmawiać z Gabby Llanillo, QA Lead w Krafton/PUBG Studios, która miała okazję pracować nad Valorant i The Last of Us: Part II. Powiedziała nam, że firmy dokładają większych starań, aby wzmocnić zespoły ds. kontroli jakości przed rozpoczęciem rozwoju, co kontrastuje z powszechnym przekonaniem, że są one ostatnie w procesie produkcji. " Kontrola jakości jest nadal w dużej mierze postrzegana jako wymienna, wszystkie gry wymagają kontroli jakości i zawsze możesz zatrudnić w oparciu o to, czego potrzebujesz" – powiedziała Gabby.

Wygląda na to, że studia stają się coraz bardziej świadome posiadania dobrej kontroli jakości, aby dostarczyć swoje produkty w najlepszy możliwy sposób dla swoich graczy i wydaje się, że jest to pozytywny trend. "Myślę, że bardzo wykwalifikowane, doświadczone zespoły ds. kontroli jakości, a także menedżerowie ds. kontroli jakości, którzy muszą zbudować zespół. Tak, stają się one obecnie coraz bardziej pożądane, ponieważ coraz więcej zespołów chce budować bezpieczne zespoły pod względem testowania, które mają naprawdę dobre podstawy, zamiast po prostu wrzucać zespół QA na kilka miesięcy pod koniec projektu, a następnie pozbywać się ich wszystkich" – podsumowała Gabby.

Widzimy, jak zmienił się ten sektor w ciągu ostatnich kilku lat i wydaje się, że jest to jedna z największych luk w branży dla każdego, kto chce być częścią tworzenia gry wideo, z realnymi możliwościami awansu do działu projektowego , jak omówiono w dalszej części filmu. Poniżej zostawiamy Wam cały wywiad z lokalnymi napisami.

HQ
Zespoły kontroli jakości gier rosną w siłę w obliczu zwolnień
Dana i Rachel zaczynały jako testerki QA w Mythic Quest.


Wczytywanie następnej zawartości