Pomimo ogromnego sukcesu wspaniałych gier dla jednego gracza, takich jak Elden Ring, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Marvel's Spider-Man 2, Hogwarts Legacy, Black Myth: Wukong i Warhammer 40,000: Space Marine II - podczas gdy przedsięwzięcia związane z usługami na żywo, takie jak Redfall i Concord borykają się ze znacznymi problemami - giganci świata gier nadal koncentrują się na koncepcji usług na żywo.
I byłoby to zrozumiałe, gdyby to było to, w co naprawdę chciała grać absolutna większość. Teraz firma analityczna Midia Research przedstawia ankietę, z której wynika, że 53% wszystkich graczy woli grać w trybie dla jednego gracza. A potem trzeba pamiętać, że reszta nie odbywa się online, ale lokalna spółdzielnia również była opcją (respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź) dla respondentów i osiągnęła średnio około 20%. W podsumowaniu Midia pisze:
"A gry na żywo pochłaniają tak wiele uwagi i zaangażowania. W przestrzeni wciąż istnieją możliwości, ale przebicie się przez nie jest niezwykle trudne. Z każdym nowym hitem w zakresie usług na żywo, któremu udaje się wykroić dla siebie miejsce, jest mniej miejsca dla nowych uczestników, którzy mogą zarzucić sieć.
Deweloperzy AAA na konsolach i komputerach PC nadal gonią za jackpotem w usługach na żywo, ale tryb dla jednego gracza pozostaje ulubionym sposobem gry dla większości (53%) graczy.
Twierdzą również, że koszt tworzenia tytułów dla jednego gracza ogromnie wzrósł, ale usługa na żywo może nadal stanowić większe ryzyko, ponieważ koszty są jeszcze wyższe i trwają po premierze. Midia dochodzi do wniosku, że być może nadszedł czas, aby ponownie wrócić do gry dla jednego gracza:
"Dla wielu wydawców AAA, tworzących nowe gry, być może nadszedł czas, aby skorygować kurs z czerwonego oceanu usług na żywo do bardziej niebieskiego oceanu dla jednego gracza - lub przynajmniej przesunąć trochę więcej zasobów na doświadczenia dla jednego gracza."
Czy jesteś zaskoczony wynikami i co najbardziej wolisz grać sam, jeśli masz te same opcje, co respondenci ankiety; PvE, lokalna kooperacja, PvP online czy tryb dla jednego gracza?