Podczas gdy ogólny konsensus dotyczący nadchodzącej id Software Doom: The Dark Ages jest bardzo pozytywny, zwłaszcza po niedawnej rundzie obszernego przeglądu przedpremierowego, głównym zmartwieniem gry są i pozostają otwarte poziomy przypominające piaskownicę, które przełamują bardziej tradycyjny liniowy styl Doom. Mając na uwadze ten wyjątkowy i niekonwencjonalny pomysł, niedawno spotkaliśmy się z producentem wykonawczym Martym Strattonem, aby dowiedzieć się więcej o tych poziomach piaskownicy i o tym, jak zostały one włączone do Doom: The Dark Ages.
Na początek Stratton wyjaśnia, czego możemy się spodziewać po tych poziomach.
"Myślę, że wiele z tego, czego ludzie doświadczą, gdy będą przechodzić przez podróż tej gry, to... jest w pewnym sensie łamaczem tempa i myślę, że wiesz, więcej poziomów piaskownicy pozwala na... Ponownie, to wszystko jest nieodłącznym elementem Dooma, jest częścią DNA. A Doom polegał na tym, że eksploracja poziomów i odkrywanie sekretów zawsze było częścią Dooma. Jest to więc znowu rodzaj nowoczesnej, ekspansywnej wersji tego".
Wkrótce potem Stratton podaje kilka przykładów tego, jak będą wyglądać cele poboczne i zadania na otwartych poziomach.
"Możesz, no wiesz, zapuścić się w podróż i znaleźć jaskinię, która pozwoli ci znaleźć sekret, rozwiązać zagadkę i zdobyć złoto, aby ulepszyć swoją broń i jeszcze bardziej zwiększyć swoją moc, a także możesz realizować te cele w dowolnej kolejności. To wciąż jest część liniowego doświadczenia, więc to nie jest tak, że wysyłamy was do otwartego świata.
Na zakończenie Stratton mówi o tym, co musisz ukończyć na otwartych poziomach, aby kontynuować postęp w fabule, dla tych, którzy chcą traktować The Dark Ages jako bardziej liniowe i tradycyjne Doom doświadczenie.
"Chodzi mi o to, że z tej perspektywy to wciąż jest dość liniowe doświadczenie. Tak więc, będziesz miał te poziomy, które się pojawią i są konkretne cele, które musisz wykonać w wielu z nich, i możesz je ukończyć w dowolnej kolejności, a potem jest coś w rodzaju... Nie nazwałbym ich zadaniami pobocznymi, które są trochę bardziej otwarte w świecie, ale wiesz, misje poboczne lub lochy do eksploracji lub rodzaj sekretnych jaskiń, tego typu rzeczy. Podobnie jak skarby i ulepszenia oraz, wiesz, wszelkiego rodzaju rzeczy, które możesz znaleźć, a które ponownie wpływają na twoją zdolność do ulepszania broni, tarczy i walki wręcz. Więc zdecydowanie warto to zrobić, ale nie wszystkie są wymagane. Ale są elementy, jak w każdej dobrej kampanii, rzeczy, które musisz ukończyć, aby przejść przez grę i historię.
Poniżej możecie zobaczyć nasz pełny wywiad ze Strattonem, aby dowiedzieć się więcej o przebojowej historii, braku trybu wieloosobowego i o tym, co przyniesie przyszłość Doom.