O wiele więcej dowiedzieliśmy się o San Diego Comic-Con Málaga kilka tygodni temu podczas jego prezentacji, podczas której rozmawialiśmy również z wybitnymi postaciami hiszpańskiego kina i laureatami nagrody Goya, takimi jak Icíar Bollaín i Santiago Segura.
Ale ponieważ był to pierwszy raz, kiedy wydarzenie opuszcza Stany - i ponieważ daty pierwszego roku szybko się zbliżają (25-28 września 2025 r.) - mieliśmy niedosyt. Bohater kina akcji i starszy dyrektor ds. strategii Iván Fernández Lobo przyszedł na ratunek w ekskluzywnym, szczegółowym wywiadzie na temat wydarzenia, który można obejrzeć z lokalnymi napisami poniżej.
"To jedna z moich obsesji" – przyznaje Fernández Lobo, zapytany o gamingową stronę nadchodzącego wydarzenia. "Dzięki mojemu doświadczeniu od 20 lat buduję markę Gamelab, która jest wystawiana dla największych talentów na świecie. Graliśmy ten koncert przez ponad dwie dekady, a ja wnoszę tę ambicję. Ta scena znów zabłyśnie w pewnym sensie na San Diego Comic-Con Málaga".
"Plan jest taki, że San Diego Comic-Con Malaga, począwszy od 2025 roku, stanie się najważniejszą edycją San Diego Comic-Con w historii gier" – podkreśla dalej w okolicach 10 minuty filmu. "Myślę, że w pewnym sensie istnieje dług związany z grami wideo na San Diego Comic-Con. Myślę, że wszyscy zgadzamy się, w obu organizacjach, że musimy umieścić gry wideo w miejscu, na które zasługują w odniesieniu do popkultury. Staramy się podnieść poziom gry wideo, zatrudniając najlepsze talenty w branży gier wideo na świecie na San Diego Comic-Con Malaga i stawiając gry wideo na tym samym poziomie znaczenia, co inne branże kreatywne i kulturalne, takie jak filmy, telewizja czy komiksy.
"San Diego Comic-Con Malaga będzie największą sceną dla gier w historii San Diego Comic-Con"
"Zamierzamy zasiąść przy jednym stole dla wszystkich tych różnych formatów. I myślę, że to jest dokładnie zgodne z chwilą, w której żyjemy. Jeśli chcesz zrobić show, show rozrywkowe, show dla fanów, skupiając się na emocjach tych fanów, a nie stawiasz gier wideo na tym samym poziomie, co inne formaty, to popełniasz błąd, prawda?" – podsumowuje strateg.
Dzięki temu fani mogą spodziewać się paneli, wydawców, studiów, wielkich nazwisk, ujawnień i nie tylko, przynajmniej w podobny sposób, jak filmy i komiksy tradycyjnie były dla długotrwałej amerykańskiej wersji.
Odtwórz cały wywiad, aby uzyskać więcej informacji na temat "300+ godzin ekskluzywnych treści", kulturowego i regionalnego dopasowania między wydarzeniem a miastem Malaga, rozwoju i długoterminowej strategii na trzyletnią umowę wydarzenia i później, a także emocjonalnego związku z dumną społecznością geeków.