Polski
Gamereactor
wiadomości

JBL: Przyszłość dźwięku i "modulowane" wykorzystanie sztucznej inteligencji w redukcji szumów

Przeprowadzamy wywiad z menedżerem ds. marketingu produktów w regionie EMEA firmy Harman na temat nowej linii produktów zaprezentowanej na rok 2025 i kolejne lata.

HQ

To, co Harman budował przez lata w zakresie zorientowanej na użytkownika jakości dźwięku z JBL, z pewnością nie umknęło niczyjej uwadze. W Gamereactor od wielu lat recenzujemy ich wydania w pełnej gamie systemów, od słuchawek po głośniki, i prawie zawsze byliśmy więcej niż zadowoleni.

Ale w środowisku tak gorąco konkurencyjnym, jak słuchawki, aby pozostać na szczycie, musisz utrzymywać stałe tempo innowacji, które pozwalają zawsze być w czołówce, i w tym celu firma zaprosiła Gamereactor i inne media na wydarzenie, aby zaprezentować swoją nową linię urządzeń na 2025 rok w Londynie, gdzie udało nam się również porozmawiać z dyrektorem ds. marketingu produktów na region EMEA w Harman Lifestyle Audio, Jurjen Amsterdam, w wywiadzie, który można zobaczyć poniżej ze zintegrowanymi napisami.

HQ

Podczas gdy wykład poruszył takie tematy, jak nowe iteracje najlepiej zapamiętanego sprzętu, Amsterdam pozostawił nam kilka interesujących uwag dotyczących wdrożenia rozwiązania sztucznej inteligencji do pomiaru i modulacji zarówno dźwięku, jak i mocy oraz dostarczania optymalnej mocy wyjściowej dla obu.

"Używamy coraz więcej sztucznej inteligencji, po prostu dlatego, że w poprzednich generacjach Charge lub Flip, takich jak Flip 6 i wszystkie wcześniejsze, zawsze był w środku limiter, a ten ogranicznik zapewniał, że gdy grałeś zbyt głośno, mówił "hej, nie mogę grać tak głośno. Nie chcę zniekształcać'" – wyjaśnił Amsterdam. "To, co teraz zaimplementowaliśmy zarówno w Flip [7], jak i Charge [6], to AI Sound Boost, który jest dosłownie czymś podobnym do tego, co robimy w słuchawkach, stale mierzących".

"Każdy przychodzący sygnał jest stale mierzony. Sztuczna inteligencja wie, co będzie dalej, jaki sygnał będzie następny. Więc kiedy wie przez pewien czas, może uwolnić o wiele więcej energii, ponieważ wiesz, czy będzie bardzo głośna perkusja. (...) AI Sound Boost pomaga nam w pełni wykorzystać możliwości głośnika bez konieczności stosowania ogranicznika. Ponieważ znamy przychodzący sygnał. Wiemy, jakie sygnały nadejdą w następnej kolejności".

Ich wysiłki w zakresie sztucznej inteligencji to tylko część tego, co JBL zaplanował dla przyszłych innowacji produktowych, począwszy od opracowywania systemów w pojazdach, a skończywszy na badaniu "luk" na rynku, które należy wypełnić, utrzymując stabilne zarówno ceny, jak i nasycenie użytkowników nowymi produktami.

"Chcemy stale poprawiać jakość dźwięku. Chcemy również zawsze mieć pewność, że utrzymamy stabilną cenę detaliczną" – podkreślił Amsterdam. "Dlatego zawsze, za tę samą cenę detaliczną, staramy się oferować więcej funkcji, więcej mocy (...) Widzimy Wi-Fi, widzimy Bluetooth, widzimy, że zbiegają się coraz bardziej, aby robić wiele rzeczy. Nowy, immersyjny format audio.... Zobaczymy wiele rzeczy".

Wreszcie, Jurjen Amsterdam pozwolił nam rzucić okiem na horyzont, na którym firmy rozrywkowe, takie jak serwisy streamingowe, dokonują skoku w kierunku oferowania lepszej jakości dźwięku, a JBL chce tam być, gdy nadejdzie czas.

"Zależy to również od usług przesyłania strumieniowego. Czekamy, aż niektóre usługi przesyłania strumieniowego przejdą na wysoką rozdzielczość. "Co to oznacza dla nas w kontekście rozwoju produktu?"



Wczytywanie następnej zawartości