Polski
Gamereactor
wiadomości

Kompozytor muzyki do Final Fantasy: "Sytuacja w Square była okropna po odejściu Hironobu Sakaguchiego"

Następnie firma połączyła się z Enix i sprawy ponownie przybrały lepszy obrót.

HQ

Final Fantasy twórca Hironobu Sakaguchi ma za sobą karierę, która jest co najmniej ekscytująca. Mała i poobijana firma Square była na skraju bankructwa w latach 80. i postawiła wszystko na jedną kartę, podpisując ostateczną decyzjęFinal Fantasy o zakupie NES.

Odniosła sukces i wbrew nazwie wcale nie jest szczególnie "ostateczna", a zaledwie kilka lat temu ukazała się Final Fantasy XVI, a także wiele spin-offów i remake'ów. Jednak po Final Fantasy X w 2001 roku, Sakaguchi opuścił Square, a w 2003 roku połączyli się z Enix. Powodem fuzji było to, że Square po raz kolejny był w kiepskiej kondycji, nie tylko po fiasku filmu z Final Fantasy: The Spirits Within.

TerazFinal Fantasy kompozytor i legenda branży Nobuo Uematsu ujawnia w wywiadzie dla podcastu Nobiyo To Isshoni (dzięki, Automaton), że odejście Sakaguchiego prawie ich złamało. Od samego początku był kimś w rodzaju szefa, na którego ludzie patrzyli z podziwem, nawet w czasach, gdy Square był ledwie firmą, tylko grupą facetów tworzących razem gry:

"Mówiąc prościej - on jest wielkim szefem. Zawsze tak było i zawsze będzie. Ale Sakaguchi był w stanie poradzić sobie z pracą nawet w takim środowisku. Nie mieliśmy nawet porządnej organizacji korporacyjnej, a mimo to wszyscy go słuchali. To rodzaj cechy, z którą po prostu trzeba się urodzić".

Kiedy taka osoba odchodzi, w naturalny sposób powstaje próżnia, a Uematsu kontynuuje:

"Może Sakaguchi nie jest tego świadomy, ale sytuacja w Square była okropna po jego odejściu. Odszedł i organizacja nagle się rozpadła. Pomyślałam sobie - O nie, powinnam stąd uciec.

Uematsu opuścili Square Enix (jak nazywa się ich od 2003 roku) w 2004 roku, a fuzja z Enix wydaje się załatwić sprawę. Od tego czasu Final Fantasy nadal się rozwija, chociaż wydaje się, że skupienie się na fabularnych grach akcji doprowadziło ostatnio do niższej sprzedaży. Ale jak informowaliśmy wczoraj, wygląda na to, że Square Enix zacznie w przyszłości wprowadzać więcej turowych gier fabularnych.

Kompozytor muzyki do Final Fantasy: "Sytuacja w Square była okropna po odejściu Hironobu Sakaguchiego"


Wczytywanie następnej zawartości