Nowe szczegóły dotyczące gry Metal Gear Solid Δ: Snake Eater zostały ujawnione przez Konami po jej pokazie na Tokyo Game Show. Tym razem, w wywiadzie dla Famitsu przez producenta Noriaki Okamurę, ujawniono, że gra będzie zawierała dwa schematy sterowania i kamery, które w rzeczywistości oferują dwa poziomy trudności.
Oryginalna gra miała stałą kamerę i została ona zachowana w remake'u, zatytułowanym "Legacy Style".
W tym samym czasie dodano "New Style", podobny do kamery trzecioosobowej z Metal Gear Solid 3: Subsistence, ale nieco umieszczony za ramieniem Naked Snake'a, ułatwiający przełączenie się na tryb celowania z perspektywy trzeciej osoby, przez ramię.
Jak przekazywały japońskie media Automaton, "Nowy styl zapewnia szersze, liniowe pole widzenia, a ty możesz strzelać z broni podczas poruszania Snake'iem, co sprawiło, że poziom trudności był niższy niż się spodziewaliśmy".
"Gdybyśmy jednak mieli dostosować rzeczy do nowego stylu, oznaczałoby to, że styl klasyczny byłby zbyt trudny" – dodał. "Dlatego zdecydowaliśmy się rozdzielić te dwa style gry".
Nie wiadomo jeszcze, czy gracze będą mogli swobodnie przełączać się między dwoma stylami gry w trakcie rozgrywki, ale być może tak nie jest, ponieważ poziom trudności w stylu Legacy będzie podobny do oryginalnej gry, podczas gdy nowy styl Modern oznacza, że musieliśmy wprowadzić pewne poprawki, aby gra nie była zbyt łatwa.