Microsoft bardzo szybko porzucił koncepcję ekskluzywnych gier i zamiast tego wypuścił swoje tytuły w jak największej liczbie formatów, co wydaje się, że zostało im nagrodzone w postaci wysokiej sprzedaży, sądząc po wykresach.
W wywiadzie dla GamesRadar+ szef Xbox Game Studios, Craig Duncan, wyjaśnia więcej o tym, jak zamierzają to działać i dlaczego tak ważne jest, aby Microsoft miał Xbox Play Anywhere, co oznacza, że powinieneś być w stanie kupić grę, a następnie mieć do niej dostęp bez względu na platformę, na której grasz:
"Branża Xbox jest dość wyjątkowa w tej branży. Xbox to platforma. Wydajemy jedne z największych i najczęściej granych gier wieloplatformowych; mamy Cloud Gaming, Game Pass i Xbox Play Anywhere. Naszym planem jest dalsze tworzenie niesamowitych gier i sprawienie, by dotarły do jak największej liczby graczy, niezależnie od tego, gdzie chcą grać".
Twierdzi również, że Microsoft chce, aby jak najwięcej osób grało w ich tytuły, a celem jest to, aby byli najlepsi do grania na Xbox:
"Chcemy, aby nasze serie gier były tak duże, jak to tylko możliwe, a Xbox był najlepszym miejscem do grania w te gry. A nasza strategia polegająca na dotarciu do jak największej liczby graczy, niezależnie od tego, gdzie się znajdują, przy jednoczesnym umożliwieniu bezproblemowego zakupu gry i grania w nią na różnych urządzeniach, jest dobra dla wszystkich".
Tylko czas pokaże, czy jest to dobra strategia, ale większość ludzi zgodzi się, że możliwość zakupu gry, a następnie cieszenia się nią niezależnie od platformy, jest całkiem wygodna.