Polski
Gamereactor
Sport

MLS odwołuje się do starej tradycji piłkarskiej, aby zwiększyć oglądalność w USA

MLS wprowadza nowy Sunday Night Soccer, aby zwiększyć popularność piłki nożnej w USA.

HQ

MLS, Major League Soccer, zyskuje na popularności w USA, dzięki podpisaniu kontraktów z międzynarodowymi gwiazdami, takimi jak Leo Messi, i zastrzykom pieniędzy od Apple, które podpisało w 2023 roku dziesięcioletnią umowę na wyłączne prawa do transmisji rozgrywek. Mimo to futbol amerykański nie jest tak silny w USA jak futbol amerykański, więc Apple wpadł na pomysł, aby go wzmocnić, o nazwie Sunday Night Soccer.

W rzeczywistości wcale nie jest to oryginalny pomysł. Chociaż obecnie są one rozgrywane przez cały weekend, niedziela tradycyjnie była dniem piłki nożnej w Europie i Ameryce Łacińskiej, dniem, w którym odbywała się większość meczów ligowych. MLS i Apple podjęły tę tradycję i uczyniły ją "amerykańskim sposobem": każdego tygodnia jeden wyznaczony mecz będzie transmitowany pod szyldem Sunday Night Soccer, z "ulepszoną produkcją i dedykowanymi programami studyjnymi", grafiką na zamówienie (w języku angielskim i hiszpańskim) oraz dedykowanymi pokazami przed i po meczu.

Kolejną dużą cechą szczególną jest to, że ten niedzielny mecz będzie można oglądać za darmo dla wszystkich abonentów Apple TV+. Pozostałe mecze będą dostępne w ramach MLS Season Pass, który będzie dostępny w tym roku za pośrednictwem nowych opcji, takich jak DirectTV czy Xfinity.

Nowy sezon MLS rozpocznie się 22 lutego. Będzie to 30. sezon ligi, który po raz pierwszy odbył się w 1996 roku, a przypadkowo zadebiutuje w nim również 30. franczyza, San Diego FC. Ta nowa drużyna będzie miała również zaszczyt wystąpić w pierwszym niedzielnym meczu piłki nożnej, przeciwko mistrzowi MLS Cup, LA Galaxy, 23 lutego, meczu, który będzie również transmitowany na żywo na Times Square.

MLS odwołuje się do starej tradycji piłkarskiej, aby zwiększyć oglądalność w USA
Ringo Chiu / ShutterStock


Wczytywanie następnej zawartości