Gamereactor PL. Obejrzyj najnowsze zwiastuny gier i wywiady z największych targów i konwentów growych na świecie. Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
recenzje
Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise (PC)

Dotychczasowy tytuł na wyłączność Nintendo Switch debiutuje na PC z bogactwem ulepszeń.

HQ

Chociaż stało się jasne, że Monster Hunter Rise był jednym z najlepszych tytułów 2021 roku, nie można zaprzeczyć, że wyłączność na Nintendo Switch ogranicza grę w niektórych miejscach. Nie zrozumcie mnie źle, możliwość grania w biegu jest świetna, ale jednocześnie przywiązanie do konsoli z ogólnie słabszym rdzeniem sprzętowym znacznie ogranicza wrażenia, jakie można uzyskać. Właśnie dlatego premiera Rise na PC jest tak ekscytująca, ponieważ Capcom wziął grę, która już zyskała uznanie krytyków, i usunął wiele ograniczeń sprzętowych, jakie nakłada na nią Switch. Od jakiegoś czasu sprawdzam wersję Rise na PC i chociaż mogę śmiało powiedzieć, że jest to optymalny sposób na poznanie tej gry, nie jest ona idealna.

Żeby było jasne, ponieważ recenzowaliśmy Monster Hunter Rise w marcu 2021 r., w tej recenzji nie będę mówił zbyt wiele o fabule i projektowaniu gry, raczej skupię się na wydajności wersji i jak wypada w porównaniu do Switcha. Jeśli szukasz bardziej kompleksowego spojrzenia na Rise jako całość, koniecznie przeczytaj naszą oryginalną recenzję tutaj.

HQ

Do rzeczy. Przede wszystkim porozmawiajmy o słoniu w pokoju, jeśli chodzi o wydajność: jak wygląda i działa gra. Na Switchu Monster Hunter Rise był już jednym z najlepszych przykładów tego, co może zaoferować konsola, wyświetlając ostrą, żywą grafikę i płynną rozgrywkę, nawet przy 30 klatkach na sekundę. Na PC jest spory skok, zakładając, że używasz sprzętu z najwyższej półki, tak jak ja. Mój komputer ma pod maską Nvidię GeForce RTX 3090 i procesor 11. generacji i9, z 64 GB pamięci RAM do rozruchu, więc przejście z Switcha na PC to spory skok, jeśli chodzi o podstawowy sprzęt, i nie trzeba dodawać, że ten skok jest bardzo zauważalny również w Rise.

To jest reklama:

Jak można się spodziewać, wizualizacje są znacznie wyraźniejsze. Podobnie jak w wersji na Switcha, na PC świat jest wciąż żywy i pełen kolorów, ale różnica polega na tym, o ile bardziej przejrzysty jest ów świat. Niezależnie od tego, czy tylko sprawdzasz najdrobniejsze szczegóły budynków i sprzedawców w wiosce Kamura, czy zamiast tego widzisz, jak światło odbija się od opancerzonych łusek Magnamalo, każda część gry wygląda znacznie lepiej i wyraźniej. I choć efekty wizualne są oczywiście główną atrakcją, dla mnie to przeskok z 30 klatek na sekundę do nieograniczonej liczby klatek na sekundę jest tutaj prawdziwą ucztą. Możliwość grania w Rise przy dwu-, trzy-, czterokrotnej liczbie klatek na sekundę w stosunku do Switcha oznacza, że ​​walka i rozgrywka wyglądają znacznie płynniej pod każdym względem. Animacje płyną lepiej, przesuwanie kamery jest znacznie płynniejsze i jak można się spodziewać, jest to poprawa na każdym kroku, ale otwiera oczy na inne obszary, które mogą być trochę zamaskowane na Switchu.

Monster Hunter RiseMonster Hunter Rise

Mówię o rozgrywce i walce w ogóle. Kiedy grasz na małym ekranie przy 30 klatkach na sekundę, Rise wyróżnia się jako dobrze zaprojektowany tytuł, ale gdy znacząco poprawisz wydajność, możesz zacząć dostrzegać pęknięcia w rozgrywce Rise. Na przykład walka wydaje się powolna, a reagowanie na ataki potworów, które wykorzystują swoją wielkość i moc, by rzucać tobą jak szmacianą lalką, może być ogromnym wyzwaniem.

Moim zdaniem jest to jeszcze bardziej podkreślone przez sprzęt, który zdecydujesz się dzierżyć. Cięższe przedmioty, takie jak wielkie miecze i młoty, są wyczerpujące i sztywne w użyciu, zwłaszcza gdy próbujesz walczyć ze zwinniejszymi stworzeniami. Może to zabrzmieć jak głupia krytyka, ale kiedy grasz w wersję gry, która jest znacznie bardziej responsywna, trudno jest pozostać w tyle za pomocą narzędzi, które ograniczają twoją możliwość reakcji. Podwójne ostrza i szybszy sprzęt znacznie łagodzą ten problem, ale sterowanie myszą i klawiaturą im nie pomaga.

To jest reklama:

Capcomowi udało się sprawić, że Rise będzie działać w sposób łatwy do opanowania i wiarygodny na Joy-Conach, które mają ograniczoną liczbę przycisków, i z jakiegoś powodu na PC wydaje się, że Capcom przyjrzał się wielu, wielu innym dostępnym opcjom i postanowił rozmieścić klawisze najlepiej, jak to możliwe. Chociaż możesz zrozumieć logikę, która się za tym kryje, rezultatem jest gra, w której czujesz, że musisz zapamiętać 30 różnych przycisków, aby grać dobrze, podobnie jak w MMO. Tak, istnieje opcja przypisania klawiszy, ale jednocześnie jest całkowicie jasne, że ta gra jest przeznaczona dla kontrolera, a to staje się jeszcze bardziej oczywiste, gdy podłączysz kontroler do komputera, aby zabić niektóre bestie, jak wszystko po prostu wydaje się o wiele bardziej naturalne.

Monster Hunter Rise

Po spędzeniu kilku godzin w Monster Hunter Rise na PC i Switchu, jestem przekonany, że wersja na PC jest ogólnie lepszą wersją gry, zakładając, że masz sprzęt i technologię, aby móc wykorzystać wszystkie benefity. Nie tylko lepsza grafika i liczba klatek na sekundę stanowią podstawę tego, ale także prawie natychmiastowe czasy ładowania i możliwość grania za pomocą wybranego kontrolera, które znacznie poprawiają wrażenia.

Powiem jednak, że Rise na Nintendo Switch to wciąż świetna wersja tej gry, która jest znacznie bardziej dostępna i rozsądna do przeżycia w najlepszym wydaniu. Wszyscy wiemy, że nawet najnowocześniejszy model Switcha (OLED) jest znacznie bardziej prawdopodobną platformą do gier niż wiele topowych komputerów PC w obecnym klimacie i moim zdaniem należy to wziąć pod uwagę. Ale jeśli masz sprawny komputer, na którym zadziała Rise, zdecydowanie powinieneś wybrać wersję na PC zamiast Switcha, po prostu upewnij się, że grasz za pomocą kontrolera, aby uchronić się przed bólem głowy.

Monster Hunter Rise
Monster Hunter RiseMonster Hunter Rise
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Znacznie wyraźniejsza grafika; rozgrywka działa znacznie płynniej dzięki usunięciu ograniczenia liczby klatek na sekundę; niemal natychmiastowe czasy ładowania.
-
Sterowanie myszą i klawiaturą jest odrażające; lepsza wydajność demaskuje wady powolnej rozgrywki.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości